recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Panasonic BMP-UB900 og ATMOS output?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Panasonic BMP-UB900 og ATMOS output?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stjernholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Panasonic BMP-UB900 og ATMOS output?
    Sendt: 23-November-2016 kl. 20:00
Hej I forummet

Jeg bokser med at få min nye BMP-UB900 UHD BD afspiller til at outputte ATMOS audio korrekt.
Forstærkeren (Marantz AV-8802A) får kun TrueHD.  

Hvis jeg smider samme disc i en anden afspiller (en Marantz UD-7007) så får jeg ATMOS.

Secondary audio er slået fra på UB900 og alt sat til bitstream.  Jeg bruger HDMI outputtet både til video og audio.

Firmware er den seneste i UB900.

Hmnn? 

Nogen ideer?


Morten Stjernholm
Til top
kdybro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Sindal
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kdybro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 09:05
hej

jeg har sammen problem som dig jeg vil lige følge med her hvis det er i orden med dig
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 17:32
Jeg købte denne afspiller i dag, så man kan få lidt glæde af sit 4K tv dog uden HDR, og de nye 4K BD. Jeg har oplevet samme problem, som i beskriver, men har dog også løst det.
Jeg startede med, at outputte lyd fra HDMI 2 og billede fra HDMI 1 til tv. Her var der fin Atmos lyd, med registrering i receiverens display. Dette for at prøve det medfølgende 4K HDMI kabel til afspilleren, men alt andet lige, ville denne tilslutning forringe betjeningskomfort ( manuelle skift på receiver til lyden ), og et ekstra kabel i tilslutningen.
Den gamle opsætning og kabler skulle afprøves, og væk var Atmos lyden. Var det båndbredden eller mangel på samme i de gamle HDMI kabler? Det medfølgende kabel fra afspiller til receiver blev monteret, ingen Atmos lyd, altså ikke kabelfejl i gamle kabler.
Så blev HDMI indstillinger i afspilleren åbnet, og en ændring vedr. HDMI 1 foretaget, her blev Automatic skiftet til Video+Audio. Og vupti, nu var der Atmos lyd uanset kabelvalg.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stjernholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 23:11
Hej Jetex.

Glad blev man da jeg læste om at du havde løst det, - men desværre er min afspiller sat op på samme måde.
Reciveren er en HDMI 2.2 model, og TVet kører HDR. Uanset om jeg kører lyden ud af Audio only (HDMI 2) eller på HDMI 1 er der ikke atmos. Det plejer som nævnt at være et spørgsmål om at secondary audio er slået til, men det gør ikke en forskel her, surt.

Alle forslag modtages med stor glæde ;-)
Morten Stjernholm
Til top
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stjernholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 20:06
Jeg har fået eskaleret sagen hos Panasonic support.  Lad os håbe at der er nogle flere der rapporterer det samme problem, der åbentbart ikke er noget som alle oplever? 

kDybro, hvad er dit setup?


Morten Stjernholm
Til top
ScreeningRoom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2017
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ScreeningRoom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 14:03
Til tider er jeg selv en frustreret ejer af UB900 maskinen, og oplevede samme problemer med Atmos lydsporet.

Løsningen var kort og godt, at ændre billed outputtet til 1080P.

Når maskinen står til Auto, nedformaterer den lydsporet til 5.1 eller 7.1, og indeholder derfor ikke Atmos.
Benq W7500 ISF projektor | Panasonic DMP-UB900 | Denon AVR X5200W | Jamo THX D7/ONE LCR| Jamo THX Surround | Jamo THX ONE LR | Jamo SAT300II Atmos F/R | 2 X THX D6 SUB | Sony TA-N220 Effekt | PS4 |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 14:07
Hdmi skal stå til Video+Audio jvfr tidligere indlæg
Til top
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stjernholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2017 kl. 17:17
Godt nyt! 

Der var tale om en FEJL 40 fra min side..  Det er sådan at Marantz forstærkeren er i stand til at køre ren TrueHD som lydformat i sine "movie sound modes".   Min UHD afspillers input i forstærkeren var tilfældigvis sat sådan.  Et tryk på Movie sound format tillod at der kunne vælges ATMOS og bum... problem løst. 

Forventningen fra min side var, at hvis der er ATMOS flag i bitstreamen, så skifter forstærkeren selv til ATMOS.  Det gør den altså kun baseret på sidste indstilling af lydformat...   Det ved man så nu.   Jeg skal lige have skrevet til Panasonic og afblæst min support ticket ;-) 


Morten Stjernholm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu