recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 55" OLED = spild af penge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

55" OLED = spild af penge?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 55" OLED = spild af penge?
    Sendt: 25-November-2016 kl. 08:03
Hej,

Overvejer STÆRKT at købe et 55" LG B6 idag til knap 13.000 kr

Frygter dog det er spild af penge når følgende tages i betragtning;

Har idag et 46" Samsung UED5005 tv fra 2013, og er egentlig "tilfreds"

Sidder 3.5 meter fra tv - vil jeg kunne se forskel på HD vs UHD (og billedet generelt)?

Receiver, PS3, ATV4 står ikke foran en udskiftning

Indkøb af 4K skiver er ikke umiddelbart en løsning, da jeg ingen afspiller har 

Vi streamer mest film fra Cmore, Viaplay, Netlix samt ser TV2play & DR

Gider ikke se 4K demo materialer (ihvertfald ikke i mere end 15 minutter), og er ikke meget til serier = hvad er der så tilbage i 4K/HDR med danske undertekster? (når vi ikke skal have ny afspiller)

INGEN sport (som i slet ikke...)

Så vil det på nogen måde give mening at købe tv'et - tænker om det vil forbedre billedet væsentligt når ovenstående er inmente?

Er nok egentlig blevet for meget som hr & fru Danmark - det vi har idag virker, så hvorfor skifte... Men det konfliket gevaldigt med min indre tech nørd af en 20 årig (er 35) LOL
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 08:29
Billedet forbedres jo på alle kilder, men hvis du på ingen måde har interesse i 4K, så skal priserne nok nå ned i samme niveau næste år. Lad ikke BF skabe et kunstigt behov for at skifte TV - skift når du har et reelt behov!

Jeg kender alt for godt den indre tekniknørd, som er en lille sulten satan, men ofte skal han lige have lov at sidde i en mørk kælder et par dage for at køle af. Der er røget pænt mange impulsvarer i kurven i mine 37 år fordi ham der elektronik-fætteren nede i maven får lov at styre armene og dankortet. Lige nu holder jeg ham indespærret for ellers løber han ud og køber en PS4 Pro og et sæt PSVR, som jeg slet ikke har brug for. Og han sad også og trykkede "put i kurv" på LGs 65" E6V for lidt siden, men der måtte han også tilbage i kælderen.

Slå koldt vand i blodet vent til du har brug for et nyt TV.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 09:12
Hehe,

Nu er det ikke som sådan et "kunstigt" behov der er opstået som følge af BF - har fulgt med det sidste års tid og læst anmeldelser mv af LG's fantastiske tv

Havde egentlig en maks pris på 10.000 kr - men det er ret tæt på nu ;-)

Jeg er skam interesseret i 4K på sigt, men det skal være fordi jeg rent faktisk kan se forskel når jeg sidder i sofaen - kan ikke bruge det til noget hvis man skal sidde 50 cm fra skærmen for at kunne se forskel

Det skal med andre ord, give et stort løft i billedkvalitet under "normal" brug

(hvor normal brug er defineret i første indlæg)

Gør det det?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 09:24
Husk at 9" størrere tv også giver en bedre oplevelse.

Netflix kan jo streames i 4K

Generelt vil jeg mene du opnår en forbedring på alle punkter.

Om det er en opgradering værd er op til dig selv, du kan jo sagtens køre videre med dit Samsung et par år endnu.

Har selv lidt samme dilemma med et gammelt Pioneer tv. Et oled i 65" ville være en god opgradering men er det en opgradering som er 25k værd. Jeg venter nok på 2017 modellerne.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Billedet forbedres jo på alle kilder, men hvis du på ingen måde har interesse i 4K, så skal priserne nok nå ned i samme niveau næste år. Lad ikke BF skabe et kunstigt behov for at skifte TV - skift når du har et reelt behov!

Jeg kender alt for godt den indre tekniknørd, som er en lille sulten satan, men ofte skal han lige have lov at sidde i en mørk kælder et par dage for at køle af. Der er røget pænt mange impulsvarer i kurven i mine 37 år fordi ham der elektronik-fætteren nede i maven får lov at styre armene og dankortet. Lige nu holder jeg ham indespærret for ellers løber han ud og køber en PS4 Pro og et sæt PSVR, som jeg slet ikke har brug for. Og han sad også og trykkede "put i kurv" på LGs 65" E6V for lidt siden, men der måtte han også tilbage i kælderen.

Slå koldt vand i blodet vent til du har brug for et nyt TV.

Torben, hvad tror du et 65" oled er i handel til næste år.? Ved godt det er umuligt at blive skarp på, men tænker der må være en tendens der indikere:)

Jeg tænker entry level ala B6
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 09:55
9 tommer opgradering er for lidt, vent til du har pengene/prisen passer til et 65 tommer.

For virklig at kunne mærke forskel gik jeg fra 32" CRT til 50" fladskærm. Og er nu hoppet videre til 65" SUHD
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 14:25
Klar købs anbefaling herfra, medmindre da du skulle gå op i 65". Det nytter ikke noget at prøve at tæmme den indre sult på nyt grej, det er en nedadgående ond spiral som ender galt :-).

Jeg prøver selv at komme op på hesten igen efter nogle år med fokus på bleer, tøj til ungerne og alt muligt andet sekundært. Så LG's 65" B6 hænger på væggen når kontoen holder op med at bløde efter seneste ombygning (og får overtalt konen).
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 15:04
Fra 5 serie Samsung til B6 OLED, du bliver glad for billedet!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 15:23
Strange.

Grunden til at købe OLED skal ikke være FullHD vs UHD, men derimod de ekstra tommer, og frem for alt en VÆSENTLIG bedre billede, end hvad du allerede har..

M.v.h.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 10:49
Jeg er med på billedet bliver bedre - men kan man se det på 3.5m afstand?

Hvis man ser en stort plakat tæt på, vil man jo også tydeligt kunne se det er grimt (store firkanter) - men på afstand er det superflot...

Tænker lidt det er det samme her, at på afstanden vil der ikke være den store forskel?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 11:20
Hej , du vil helt sikkert få en meget meget større fornøjelse at at skifte. Og fra 3.5m synes jeg 46" er alt for småt , og et Samsung 5 er jo et ældre middelmådigt tv sååå. Og et 55" fra 3.5m er ikke for stort.
Så hvis du kan lide at se en god film , ja så er det bare at skifte
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Jeg er med på billedet bliver bedre - men kan man se det på 3.5m afstand?

Hvis man ser en stort plakat tæt på, vil man jo også tydeligt kunne se det er grimt (store firkanter) - men på afstand er det superflot...

Tænker lidt det er det samme her, at på afstanden vil der ikke være den store forskel?


Jeg prøver igen! Du skal ikke købe OLED p.g.a. opløsningen, men fordi det er et VÆSENTLIG bedre billede end det du har. Og med bedre billede mener jeg farver, kontrast o.s.v. Det har ikke en ski' med firkanter at gøre.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu