recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Black Friday. Er det det værd??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Black Friday. Er det det værd??

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Black Friday. Er det det værd??
    Sendt: 28-November-2016 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Det er rigtig pænt af jer med jeres kommentarer, men husk lige at alle er forskellige og hvad nogen synes er en god ide, synes andre ikke. Test af de TV jeg nævner har jeg ikke kunnet opstøve og mht. det med "bare" at levere tilbage, så er jeg bare ikke typen på det. Jeg synes der er alt for mange mennesker der "bare" leverer ting tilbage. Jeg har hverken lyst til besværet med det eller det at skulle igennem møllen for det. :-)
PS. Grunden til jeg var fyr og flamme over at finde ud af det nævnte TV (som jeg ikke kunne finde en test af, var ikke kun fordi det var billigt, men også fordi det var sort. Jeg ved ikke om det ændrer sig, men jeg vil helst have et tv der er sort og ikke sølv, som rigtig mange laves i i dag. Her var muligheden for et billigt et af slagsen i sort. Men I har ret i, at det nu i er muligt at tage ud og se det. 
Har bare læst (alt for) meget om Samsung og eksempelvis "tordenflueproblematikken" og tænkte at I måske vidste om det er alle deres TV der er ramt af dette noget uheldige fænomen.
Sidst, men ikke mindst, må jeg indrømme at jeg altid synes de fleste TV ser ok ud, når jeg ser dem i forretningerne og derfor er det altid rart at høre fra nogle kyndige, om man er ved at købe katten i sækken...
Jeg har eksempelvis gentagende gange været ved at købe et stort LG TV, men er blevet afskrækket af folk herinde hver gang. 
Ender jo med jeg bare går tilbage til mit gamle 14" CRT TV. :-) :-D
 


Klart at et design kan spille ind (for nogle), sort, sølv, hvid osv. men man skal ikke købe et tv fordi det er sat ned, der kommer tilbud hele tiden, kunsten er at finde et der dækker sit behov.

Men gør op med dig selv hvad du max vil ofre på tv, 65" er dyrere tv end 55" i samme model, men det er ikke en fordel at købe et billigt 65" så hellere en anden og bedre model i 55"

Jeg har set 65" tv der var i den billige ende på tilbud og de var ikke pengene værd.

Jeg vil personlig ikke anbefale Samsung, fejlprocenten er høj på det mærke, og byggekvaliteten er i bedste fald tvivlsom.

Bruger du smart tv, Twin tuner osv. eller er det kun til tv udsendelser, PS4 spil, og Blu-ray film.?
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Tror bare at du, med din tvivl og usikkerhed, skal spare sammen til et tv med god garanti osv osv. Tv'et behøver selvfølgelig ikke dyrt men nogle gange følges kvalitet og pris ad.
Jeg har som tidligere nævnt købt et Samsung 7005 55" til 7400. Det eneste jeg forventer af det tv er at det er bedre end mit nuværende Samsung 5-serie. Jeg forventer ikke en Ferrari når jeg har betalt for en Aygo.


Du har ikke fået en Aygo, men en gammel Fiat 500 fra 1970.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 16:18
Tror bare at du, med din tvivl og usikkerhed, skal spare sammen til et tv med god garanti osv osv. Tv'et behøver selvfølgelig ikke dyrt men nogle gange følges kvalitet og pris ad.
Jeg har som tidligere nævnt købt et Samsung 7005 55" til 7400. Det eneste jeg forventer af det tv er at det er bedre end mit nuværende Samsung 5-serie. Jeg forventer ikke en Ferrari når jeg har betalt for en Aygo.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 15:43
Så kommer du jo aldrig videre Strange
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 15:05
Det er rigtig pænt af jer med jeres kommentarer, men husk lige at alle er forskellige og hvad nogen synes er en god ide, synes andre ikke. Test af de TV jeg nævner har jeg ikke kunnet opstøve og mht. det med "bare" at levere tilbage, så er jeg bare ikke typen på det. Jeg synes der er alt for mange mennesker der "bare" leverer ting tilbage. Jeg har hverken lyst til besværet med det eller det at skulle igennem møllen for det. :-)
PS. Grunden til jeg var fyr og flamme over at finde ud af det nævnte TV (som jeg ikke kunne finde en test af, var ikke kun fordi det var billigt, men også fordi det var sort. Jeg ved ikke om det ændrer sig, men jeg vil helst have et tv der er sort og ikke sølv, som rigtig mange laves i i dag. Her var muligheden for et billigt et af slagsen i sort. Men I har ret i, at det nu i er muligt at tage ud og se det. 
Har bare læst (alt for) meget om Samsung og eksempelvis "tordenflueproblematikken" og tænkte at I måske vidste om det er alle deres TV der er ramt af dette noget uheldige fænomen.
Sidst, men ikke mindst, må jeg indrømme at jeg altid synes de fleste TV ser ok ud, når jeg ser dem i forretningerne og derfor er det altid rart at høre fra nogle kyndige, om man er ved at købe katten i sækken...
Jeg har eksempelvis gentagende gange været ved at købe et stort LG TV, men er blevet afskrækket af folk herinde hver gang. 
Ender jo med jeg bare går tilbage til mit gamle 14" CRT TV. :-) :-D
 
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2016 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Glenn-Haderslev Glenn-Haderslev skrev:

Jeg er spændt på mit 60 ks7005, jeg så det i Føtex og det så oki ud ikke det vildeste men settings kan gøre en del, så håber ikke det er meget dårligere end mit vt60 eller har komplet jo 45dags returret :)
meld gerne tilbage med erfaringer. Var vildt skuffet over Samsung 6 series i 2012 da jeg skulle skifte mit pv60. Så det røg retur til fordel for et st50 pana.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Glenn-Haderslev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2013
Sted: Haderslev - DK
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 17:14
Jeg er spændt på mit 60 ks7005, jeg så det i Føtex og det så oki ud ikke det vildeste men settings kan gøre en del, så håber ikke det er meget dårligere end mit vt60 eller har komplet jo 45dags returret :)
PS5
LG Oled C7
Tangent Prestige + Cambridge CXA80
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Jeg har (grundet små børn) ingen chance for at komme ud og kigge og har virkelig brug for hjælp her. Jeg ved godt jeg ku returnere men er ikke typen. Er det helt sort (høhø) at købe det til 7999 eller skal jeg tage den anden.
Jeg kommer som sagt fra et Pana g20, men vil have et 65".
Håber I kan give et par holdninger. Det ville hjælpe meget og I er de eneste jeg stoler på med sådan noget her.
Der er også nogle 65" lg, ved ik hvorfor men dem har jeg bare en eller anden aversion for.
Hvad siger I - den fra giganten til 7999 eller ikke?
Husk mine behov beskrevet længere oppe. :-)
Ville så gerne overraske min kæreste.

Undskyld mig, men det lyder altså som om, at du har 117 undskyldninger - så har du små børn og har derfor ikke mulighed for at tage på tv-kigge-jagt; så kan du ikke bare bestille et tv og så returnere det, for "du er ikke typen" (hvad det så end skal betyde - er det kun en særlig type, der returnerer et produkt, som de har købt på nettet? Smile )

Du er nødt til at komme ind i kampen Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg synes du har fået nogle brugbare svar. Slå koldt vand i blodet, og lad være med at lade BF styre dine indkøb. Tag dig tid til at undersøge TV'erne ude i forretningerne. Du har fået nogle bud på hvad der er værd at smide penge efter. Så vent til de er på tilbud. TV køb bør ikke være impulskøb!


Du har så ret.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 10:21
Helt enig med kampus:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 09:40
Jeg synes du har fået nogle brugbare svar. Slå koldt vand i blodet, og lad være med at lade BF styre dine indkøb. Tag dig tid til at undersøge TV'erne ude i forretningerne. Du har fået nogle bud på hvad der er værd at smide penge efter. Så vent til de er på tilbud. TV køb bør ikke være impulskøb!
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 09:22
Nu spørger jeg nok dumt, men kan du ikke bare købe skidtet og levere eet tilbage igen hvis det ikke indfrier forventningerne.?
Jeg købte igår et Samsung 7005 fordi jeg alligevel skulle have nyt tv ellers havde jeg ikke købt da besparelsen er ret lille.
Jeg læste nogle tests som er generel positive men jeg forventet altså ikke meget af et tv til 7000kr.. jeg vil ikke længere give over 10.000 for et led tv da jeg synes udviklingen går for hurtigt og vil hellere vente til oled kommer lidt ned i pris.
Jeg synes ikke du skal vente på folks kommentarer herinde. Læs dog nogle test osv og nu har du tid til at tage ud at kigge selv da BF er overstået.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu