recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple AirPort Extreme langsom Ethernet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple AirPort Extreme langsom Ethernet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple AirPort Extreme langsom Ethernet
    Sendt: 29-November-2016 kl. 21:44
Tænkte om der er nogen her inde der har lidt erfaringer med Apple AirPort Extreme og deres Gigabit switch.

Problemet ligger i at jeg fået sat min hastighed op til 500Mbit/s, men den hastighed kan bare ikke komme i gennem de 3 gigabit porte. Ved download kan jeg vel nå omkring 210 og opload ca. 280Mbit/s. Har tjekket om Fibia levere varen, og det gør de når der er kabel direkte fra fiberboksen til en Mac/Pc.

Jeg er nok ikke den der ved mest om netværk og router etc. 
Men jeg fik fortalt af en ven at jeg skulle prøve med et crossover kabel mellem fiberboks og Apple AirPort Extreme router, eller sætte en gigabit switch før routeren. Men sætter jeg en switch før AirPort Extreme så skal jeg nok ændre nogle indstillinger, da jeg køre med 2 AirPort Extreme router kablet roaming, den første står for DHCP og NAT og den anden er i Brofunktion.

PS: Jeg har læst et sted at hvis man køre med DHCP og NAT så opstår der automatisk en begrænsning af hastigheden som bliver markant lavere på de 3 gigabit porte? 

Også selve brofunktion skulle nedesætte hastigheden på de 3 gigabit porte?

Nogen der har noget erfaring, viden og input?Tongue



4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu