recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere til tv

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 22:57
På mit Lg tv. Kan jeg få fjernbetjeningen til at simulere et andet produkt samt mærke.
Jeg sender et Phillips signal til min Argon Soundbar. Med Lg fjernbetjeningen, så jeg kan skrue op og ned
Måske du også kunne det med din



Redigeret af -claus- - 12-April-2021 kl. 22:58
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2021 kl. 02:21
ifølge denne side er det muligt at trække lyden ud via optisk

Har du konfigureret output Settings på dit tv?
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2021 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af chobo chobo skrev:

Jeg synes det er lidt af en jungle må jeg indrømme. Troede ikke det var så kompliceret at koble et par højttalere til TV'et, men jeg er blevet klogere Big smile

På mange LG tv, nok ikke alle, men fx OLED kan du opstille hovedtelefon udgangen til line out og så skal du blot have en analog forstærker før dine højttalere (eller aktive højttalere).


Redigeret af BlueFox - 13-April-2021 kl. 22:19
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2021 kl. 22:19
Jeg har et sæt JBL 705P
Så får du ikke en federe “lille” højttaler til film.

Du kan få dem for 5500 som er under halv pros
Til top
chobo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-April-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chobo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 19:56
BlueFox: Yes, det gjorde den helt automatisk. Det ser ud til at virke helt som det skal med et helt standard minijack kabel og headset udgangen. Højttalerne tænder når der kommer lyd og slukker også af sig selv igen, så jeg kan nøjes med TV'ets fjernbetjening alene. Så tak for hjælpen folkens :)

Jeg forstår stadig ikke, hvorfor jeg kun har læst man skal bruge optisk kabel, men fred være med det. 
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 22:01
Der er sikkert mindre støj på den optiske udgang.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 17:42
Gammel tråd, I know. Jeg har lige købt et sæt af de nye Argon Fenris i Hifiklubben. Det er aktive højttalere med HDMI ARC, og forbundet til mit LG tv spiller det bare. Tænder og slukker selv på signal og volumen reguleres via tv.

To negative punkter er der dog.
- Der er en meget kraftig LED på den ene højttaler, som skinner gennem stoffet. Den kan dimmes når der modtages signal, men den kan ikke dimmes når højttalerne er i stand by.
- Min Sonos Connect synes åbenbart at den konstant skal sende signal. Når den er forbundet enten via analog eller optisk, vil højttalerne ikke gå i stand by. Omvendt, så løser det så problemet med den røde LED. Hvor meget de bruger i strøm ved at stå tændt hele tiden, ved jeg dog ikke.

Er der nogen der har oplevet det samme med Sonos Connect? Altså at den ‘vækker’ en forstærker eller aktiv højttaler, selvom der ikke spilles musik?
Mvh. HamDenFede
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Gammel tråd, I know. Jeg har lige købt et sæt af de nye Argon Fenris i Hifiklubben. Det er aktive højttalere med HDMI ARC, og forbundet til mit LG tv spiller det bare.


Hvilken model Fenris er der tale om?
Steen
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 11:56
"Hvor meget de bruger i strøm ved at stå tændt hele tiden, ved jeg dog ikke."

Det vil da jeg anbefale dig at måle, eller bare slukke, med de elpriser vi har i øjeblikket. Det kan hurtigt koste 500,- / år til ingen ting. Det vælter nok ikke budgettet, men dumme penge.

Hvis jeg gjorde det samme med min forstærker ville det koste ca 800kwh / år á 2-7,- kr stykket. Det gider jeg ikke betale :-)
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 13:14
A4, altså de mindste.
Mvh. HamDenFede
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

"Hvor meget de bruger i strøm ved at stå tændt hele tiden, ved jeg dog ikke."

Det vil da jeg anbefale dig at måle, eller bare slukke, med de elpriser vi har i øjeblikket. Det kan hurtigt koste 500,- / år til ingen ting. Det vælter nok ikke budgettet, men dumme penge.

Hvis jeg gjorde det samme med min forstærker ville det koste ca 800kwh / år á 2-7,- kr stykket. Det gider jeg ikke betale :-)

Det kan du have ret i. Jeg er dog for doven til det med at slukke for alt når jeg ikke bruger det…også fordi alle stik etc. er gemt bagerst i TV-møblet. Jeg tror dog jeg leverer dem tilbage til Klubben for at prøve noget Sonos Arc og sub i stedet, da mit behov er 95% TV og kun meget lidt musik.
Mvh. HamDenFede
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 13:40
Studio monitors med aut on/off

Redigeret af gasolin - 01-Januar-2022 kl. 13:41
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu