recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hbbtv - kan ikke aktivere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hbbtv - kan ikke aktivere

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hbbtv - kan ikke aktivere
    Sendt: 21-Februar-2020 kl. 20:28
Tak bentpetersson
lige nu - ser det ud til jeg kan få Hbb til at virke på mit lidt "for gamle" tv,
næsten for godt til at være sandt efter denne lange kamp - jeg krydser finger Wink
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 12:52
Hej. Når du tilsyneladende har gjort alt via forslag fra fx DR og her på tråden og også sikret, at dit TV er på internettet, at du bruger den rette fjernbetjening fordi du besidder en eller anden type box, eller om du har den rette TVmodel ( se DR), så er løsningen også nem, frem for at ærgre sig i alt det besværlige:
Jeg kunne ikke få den nye version af DRTV efter opdateringen..Jeg var måske den første der omtalte, at der var problemer med den nye app.
Nå men: Efter få timer købte jeg i stedet en Chromecast Ultra som jeg kort efter tog med på en måneds ophold i Sydspanien. Det virker.
Chromecast Ultraen koster ikke mange penge, den er nem at tage med, virker på alle  TVs blot de har den rette tilslutning (HDMI), den opdateres altid af Google og er ikke afhængig af dit TVsalder eller model osv. Tilmed styrer din mobilenhed, Tablet eller andet  Chromecasten UDEN en ekstrafjernbetjening. Eller begrænsninger.
Held og lykke med fremtiden, der efter min mening ikke længere ligger i en HbbTVapp. (Jeg bruger den ikke længere siden købet af Chromecast Ultra) 
Jeg nyder i pausetilstanden de mange smukke klassiske kunstværker, der pludselig viser sig som et kæmpemalelig på den normalt sorte og kedelige skærm .


Redigeret af bentpetersson - 21-Februar-2020 kl. 13:00
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Jeg har lige fået et 40KU6405 og vil gerne se DR.
Jeg har installeret Hbbtv app'en på tv'et, men hver gang jeg starter app'en siger den at den skal aktiveres i indstillinger. Det er den dog allerede. 

Hvad gør jeg?

Jeg tror, at du misforstår aktiveringen. Du skal blot aktivere DATA under indstillinger


Godt nok en lidt gammel tråd, men jeg har det samme problem
" at den skal aktiveres i indstillinger"  og som
troelsit skrev - Det er den dog allerede.

Altså Datatjenesten er aktiveret og alligevel får man besked på at man skal aktivere den

har Googlet i flere dage og finder kun denne løsning
prøv at deaktivere - slukke/tænde - aktiver - slukke/tænde

men kommer ud med nøjagtig samme dårlige resultat

Er der kommet andre forslag på banen ??




Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

KlausDM,
“Det er så dig der laver oplægget til diskussionen”

Det er jeg klar over. Det er lige nøjagtig derfor, at >jeg< vælger at kalde min slutning til oplægget.
Fint nok, men du tager stadig temmelig meget fejl Tongue

Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

“Okay, du undlader at svare, hvilke tv DR har lavet apps til. iOS, Windows eller Orbis OS er ikke indbygget i nogle tv’er - hvorfor nævner du dem, når jeg spørger til, hvilke tv’er DR har lavet en app til?”

Hvis du læser igen, nævner jeg Android med parantes indeholdende “TV”. 
Jeg nævner (også) fra forskellige andre playforme for, at pointere hvor bredt DR udvikler app til. Man har altså en app til en spilkonsol (som eksempel), som er bygget til at spille spil på, men tv-verdenens mest solgte mærke, er ligegyldigt for DR. Igen, her snakker vi DR som ikke har tænkt sig, at udvikle deres >tv< -indhold til det mest solgte >tv<. Her vil jeg knytte en ekstra kommentar til denne problematik, vil jeg pointere at du ikke har adgang til DR’s flow-tv kanaler gratis via et tv-signal som ikke omhandler internettet. Du er påtvunget et abonnement hos en tv-udbyder plus diverse installationsomkostninger samt enheder som lejes (eksempelvis en tv-boks). Du kan altså ikke bare sætte dit tv til at søge efter DR’s tv-kanaler uden videre. SÅ ved jeg godt, at DR’s tv-kanaler er gratis i sig selv hos diverse udbydere, men for at få signalet fra udbyderen, er du tvunget til, at betale for et abonnement.
Du tager 100% fejl, DRs kanaler er GRATIS tilgængelige via en alm. antenne, uden at kræve nogen form for abonnement eller aftale.

Samsungs nuværende Tizen platform er ikke så udbredt, som du tror, da den først dukkede op i 2015 og kom på alle Samsungs TV fra 2016. Inden da var det vist lidt af en rodebunke. Så du har ret i at Samsung nok er det mest solgte gennem de sidste år, men de bruger ikke samme platform og kan derfor ikke regnes under eet.

Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

“DR kører HbbTV platformen, hvilket også virker på Samsung TV, helt uden en specialudviklet app”

HbbTV er en ikke-installeret app i forvejen, som du kan finde i visse perioder, da appen udgår og indgår af Samsung’s app-bibliotek. Derudover kan du ultimativt kun appen som mellemmand til DR’s arkiv, hvis du har et abonnement hos en tv-udbyder som tilbyder antenne/satelit, dvs ingen tv-boks abonnementer er brugbare (tv-signal via fiber/lan kabel, waoo/stofa/etc.). Derudover, er der ikke en kæft i diverse tv- og computer-butikker som aner en pind om HbbTV. Hvis ikke engang disse kender til denne metode af DR’s app, hvordan skulle en helt almindelig forbruger nogensinde finde ud af det, uden at skulle skrive et sted som her, hvor man iøvrigt bare bliver mødt med kommentarer som “det er din egen skyld, at du køber tv-verdens førende mærke ligesom de størstedelen af all andre, da DR ikke udvikler apps til Samsung). Kalder du det let tilgængeligt?
hbbTV er indbygget og tilgås via TV-signalet, men kræver en aktiv internetforbindelse for at kunne bruges.
Det kommer så enten via luften, kabel eller satellit.

Og den manglende viden i butikkerne skyldes bl.a. at webshops overtager mere og mere, så der er ingen fagfolk eller fagviden at trække på (og f.eks. ElGiganten og Power har ikke fagfolk, kun sælgere).
Og hvorfor skulle en computerbutik vide noget om TV?

Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

Dette er hermed mit absolut ultimative sidste svar
Fint, så slipper vi for flere forkerte påstande...
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

Hvis du læser igen, nævner jeg Android med parantes indeholdende “TV”.

Okay, hvilke Android baserede tv er det der har en speciel DR app?

Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

Igen, her snakker vi DR som ikke har tænkt sig, at udvikle deres >tv< -indhold til det mest solgte >tv<.

Eller anden mest solgte, eller tredjemest solgte - hvor vil du hen med det?


Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

Her vil jeg knytte en ekstra kommentar til denne problematik, vil jeg pointere at du ikke har adgang til DR’s flow-tv kanaler gratis via et tv-signal som ikke omhandler internettet. Du er påtvunget et abonnement hos en tv-udbyder plus diverse installationsomkostninger samt enheder som lejes (eksempelvis en tv-boks).


Sjovt. Jeg modtager DR uden at betale abonnement til nogen, eller lejer nogen boks.
Hvordan hænger det sammen med det du skriver?

Ja, jeg så godt du skrev at det var dit ultimative sidste svar.
Det er vidst også okay, så får du da ikke lukket flere forkerte påstande ud!

Klaus



Redigeret af KlausDM - 24-Juni-2018 kl. 19:53
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

KlausDM,


“Det er så dig der laver oplægget til diskussionen”

Det er jeg klar over. Det er lige nøjagtig derfor, at >jeg< vælger at kalde min slutning til oplægget.


“Okay, du undlader at svare, hvilke tv DR har lavet apps til. iOS, Windows eller Orbis OS er ikke indbygget i nogle tv’er - hvorfor nævner du dem, når jeg spørger til, hvilke tv’er DR har lavet en app til?”

Hvis du læser igen, nævner jeg Android med parantes indeholdende “TV”. 
Jeg nævner (også) fra forskellige andre playforme for, at pointere hvor bredt DR udvikler app til. Man har altså en app til en spilkonsol (som eksempel), som er bygget til at spille spil på, men tv-verdenens mest solgte mærke, er ligegyldigt for DR. Igen, her snakker vi DR som ikke har tænkt sig, at udvikle deres >tv< -indhold til det mest solgte >tv<. Her vil jeg knytte en ekstra kommentar til denne problematik, vil jeg pointere at du ikke har adgang til DR’s flow-tv kanaler gratis via et tv-signal som ikke omhandler internettet. Du er påtvunget et abonnement hos en tv-udbyder plus diverse installationsomkostninger samt enheder som lejes (eksempelvis en tv-boks). Du kan altså ikke bare sætte dit tv til at søge efter DR’s tv-kanaler uden videre. SÅ ved jeg godt, at DR’s tv-kanaler er gratis i sig selv hos diverse udbydere, men for at få signalet fra udbyderen, er du tvunget til, at betale for et abonnement.


“DR kører HbbTV platformen, hvilket også virker på Samsung TV, helt uden en specialudviklet app”

HbbTV er en ikke-installeret app i forvejen, som du kan finde i visse perioder, da appen udgår og indgår af Samsung’s app-bibliotek. Derudover kan du ultimativt kun appen som mellemmand til DR’s arkiv, hvis du har et abonnement hos en tv-udbyder som tilbyder antenne/satelit, dvs ingen tv-boks abonnementer er brugbare (tv-signal via fiber/lan kabel, waoo/stofa/etc.). Derudover, er der ikke en kæft i diverse tv- og computer-butikker som aner en pind om HbbTV. Hvis ikke engang disse kender til denne metode af DR’s app, hvordan skulle en helt almindelig forbruger nogensinde finde ud af det, uden at skulle skrive et sted som her, hvor man iøvrigt bare bliver mødt med kommentarer som “det er din egen skyld, at du køber tv-verdens førende mærke ligesom de størstedelen af all andre, da DR ikke udvikler apps til Samsung). Kalder du det let tilgængeligt?



Dette er hermed mit absolut ultimative sidste svar
Dr har ikke lavet til Android tv. Kun Til alm. Android. Så de har ikke lavet til tv. Kun til ps 3 og 4 og tvos og så hvis man har en HTPC. Ikke til os andre der er cable cutter, der kører Android tv

Redigeret af T-Duck - 24-Juni-2018 kl. 19:45
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Jeg har lige fået et 40KU6405 og vil gerne se DR.
Jeg har installeret Hbbtv app'en på tv'et, men hver gang jeg starter app'en siger den at den skal aktiveres i indstillinger. Det er den dog allerede. 

Hvad gør jeg?

Har du fået aktiveret data og kan du nu se hbbtv? 


Redigeret af bentpetersson - 24-Juni-2018 kl. 18:39
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Thias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 17:41
KlausDM,


“Det er så dig der laver oplægget til diskussionen”

Det er jeg klar over. Det er lige nøjagtig derfor, at >jeg< vælger at kalde min slutning til oplægget.


“Okay, du undlader at svare, hvilke tv DR har lavet apps til. iOS, Windows eller Orbis OS er ikke indbygget i nogle tv’er - hvorfor nævner du dem, når jeg spørger til, hvilke tv’er DR har lavet en app til?”

Hvis du læser igen, nævner jeg Android med parantes indeholdende “TV”. 
Jeg nævner (også) fra forskellige andre playforme for, at pointere hvor bredt DR udvikler app til. Man har altså en app til en spilkonsol (som eksempel), som er bygget til at spille spil på, men tv-verdenens mest solgte mærke, er ligegyldigt for DR. Igen, her snakker vi DR som ikke har tænkt sig, at udvikle deres >tv< -indhold til det mest solgte >tv<. Her vil jeg knytte en ekstra kommentar til denne problematik, vil jeg pointere at du ikke har adgang til DR’s flow-tv kanaler gratis via et tv-signal som ikke omhandler internettet. Du er påtvunget et abonnement hos en tv-udbyder plus diverse installationsomkostninger samt enheder som lejes (eksempelvis en tv-boks). Du kan altså ikke bare sætte dit tv til at søge efter DR’s tv-kanaler uden videre. SÅ ved jeg godt, at DR’s tv-kanaler er gratis i sig selv hos diverse udbydere, men for at få signalet fra udbyderen, er du tvunget til, at betale for et abonnement.


“DR kører HbbTV platformen, hvilket også virker på Samsung TV, helt uden en specialudviklet app”

HbbTV er en ikke-installeret app i forvejen, som du kan finde i visse perioder, da appen udgår og indgår af Samsung’s app-bibliotek. Derudover kan du ultimativt kun appen som mellemmand til DR’s arkiv, hvis du har et abonnement hos en tv-udbyder som tilbyder antenne/satelit, dvs ingen tv-boks abonnementer er brugbare (tv-signal via fiber/lan kabel, waoo/stofa/etc.). Derudover, er der ikke en kæft i diverse tv- og computer-butikker som aner en pind om HbbTV. Hvis ikke engang disse kender til denne metode af DR’s app, hvordan skulle en helt almindelig forbruger nogensinde finde ud af det, uden at skulle skrive et sted som her, hvor man iøvrigt bare bliver mødt med kommentarer som “det er din egen skyld, at du køber tv-verdens førende mærke ligesom de størstedelen af all andre, da DR ikke udvikler apps til Samsung). Kalder du det let tilgængeligt?



Dette er hermed mit absolut ultimative sidste svar
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

Hermed sidste svar fra egen side, da jeg mener emnet går fra “hjælp” til “diskussion”

Det er så dig der laver oplægger til diskussionen.


Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

Det er dét, vi sidder og skriver om; alle andre end Samsung (stort set, om ikke andet) har en app udviklet af DR. Jeg kan starte med at nævne et par stykker fra forskellige platforme, til en start: Android & iOS (Smartphone/tablet, TV), Windows 10 (PC), Orbis OS (Playstation 4)


Okay, du undlader at svare, hvilke tv DR har lavet apps til.
iOS, windows, eller Orbis OS er ikke indbygget i nogle tv - hvorfor nævner du dem, når jeg spørger til, hvilke tv DR har lavet en app til?

DR kører HbbTV platformen, hvilket også virker på Samsung TV, helt uden en specialudviklet app.

Jeg prøver igen: Hvilke TV har DR lavet apps til?


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 14:36
æææh jo - økonomien trykker ganske alvorligt hos DR. (søg lidt i nyhederne, det er ikke så længe siden det blev meldt ud officielt, men har været kendt længe) Men helt i orden Thias - du fortsætter bare din færd og kontakter DR. men inden skal du nok lige læse deres strategi indtil 2020 https://www.dr.dk/om-dr/fakta-om-dr/drs-virksomhedsstrategi-2017-2020

de har heller ikke valgt at lave apps til alle andre TV producenter. De har lavet til nogle specifikke platforme for at kunne dække så stor en del af markedet som muligt uden at skulle ud i alle mulige platforme. Faktum er at de generelt IKKE laver app's til TV'ere specifikt da disse modtager flow-tv. Til gengæld er alle de unge (og det er en stor del af deres strategi om at få nyheder og tilbud ud til dem) på enten en android eller ios platform fordi de ganske enkelt trækker alle deres nyheder og en meget stor del af deres video via mobilen. sjovt nok ser de unge faktisk markant mindre "TV" foran en stor skærm. 

Hvis det var mig der havde ansvaret for den digitale strategi hos DR, ville jeg nok gøre nøjagtig det samme med de ressourcer der er til rådighed. Dog ville jeg nok vælge at lave en officiel udgave til kodi - alene fordi den faktisk er tilgængelig på så mange platforme via 1 addon og dermed kun 1 kodebase, som gør det markant lettere at vedligeholde.


Redigeret af claus_jac - 24-Juni-2018 kl. 14:40
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

KlausDM,

<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb251, 251, 253;">Hermed sidste svar fra egen side, da jeg mener emnet går fra “hjælp” til “diskussion”</span>
<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb251, 251, 253;">
</span>
<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb251, 251, 253;">Det er dét, vi sidder og skriver om; alle andre end Samsung (stort set, om ikke andet) har en app udviklet af DR. Jeg kan starte med at nævne et par stykker fra forskellige platforme, til en start: Android & iOS (Smartphone/tablet, TV), Windows 10 (PC), Orbis OS (Playstation 4)</span>
det er kun titzen (Samsung) webos(LG/B&O) og Android tv (b&o/Sony/Sharp/Philips/NVIDIA Shield tv). Vi mangler til

Redigeret af T-Duck - 24-Juni-2018 kl. 10:56
Til top
Thias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 10:39
KlausDM,

Hermed sidste svar fra egen side, da jeg mener emnet går fra “hjælp” til “diskussion”

Det er dét, vi sidder og skriver om; alle andre end Samsung (stort set, om ikke andet) har en app udviklet af DR. Jeg kan starte med at nævne et par stykker fra forskellige platforme, til en start: Android & iOS (Smartphone/tablet, TV), Windows 10 (PC), Orbis OS (Playstation 4)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu