recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beosound 5, sluk for strøm om natten? Dårlig ide?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beosound 5, sluk for strøm om natten? Dårlig ide?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beosound 5, sluk for strøm om natten? Dårlig ide?
    Sendt: 02-December-2016 kl. 17:13
Hej forum

Jeg har lige købt en beosound 5 med beomaster. Idet, at det er en lille computer, tænker jeg om det er usundt for den, at jeg slukker for strømmen om natten? Det plejer jeg at gøre med mine ting, men tænkte om det var en dårlig ide, når Beosound5 indeholder en windowsmaskine? Eller er der en måde man kan lukke den helt ned?

På forhånd tak
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 20:22
Hvorfor slukke helt for den? Den har vel et standby forbrug op 0,1 watt?

M.v.h.
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 00:01
Hmm, well indrømmet, mest fordi jeg har det bedst med at alt er slukket. Måske jeg er den eneste som har det sådan! ;)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 07:00
Slukker aldrig helt for noget elektronik.

Det skal jo virke på fjernbetjening    Og anden automatik.
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 08:48
Hej Hansie - hvad tænker du med at det skal virke med fjernbetjening? :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 09:29
At hvis du slukker for strømmen, så kan det ikke tænde med fjernbetjeningen.

M.v.h.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 09:40
Står det specifikt i brugsanvisningen at man ikke må slukke for strømmen?

Jeg har eksempelvis et Apple tv som må siges at være en lille computer. Det slukker jeg hver dag på hovedafbryderen. Det eneste jeg ikke slukker helt er min recorder.

Det har efterhånden kørt uden problemer i mange år. Recorderen skal faktisk slukkes helt med måneders mellemrum. Ellers virker mit boxerkort ikke.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 10:26

Jeg kan heller ikke få øje på hvorfor der skal slukkes, et er jo slukket når det er i Stand By, der er aldrig gjort andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Jeg kan heller ikke få øje på hvorfor der skal slukkes, et er jo slukket når det er i Stand By, der er aldrig gjort andet.


Hej.
Det er vel for at sparre strøm til Stand By.
Det er da noget vi får at vide hele tiden at man slukke for,om det så giver noget på elregningen ved jeg ikke.
Mvh.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 10:53
Ud over visse bokse, er standby forbruget på det meste vel nede på 1/2 watt.

Jeg har selv ind til for få år siden slukket det hele om natten, men dengang var det heller ikke ualmindeligt med standby forbrug på omkring 5 watt.

Redigeret af Kampus - 03-December-2016 kl. 10:54
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 11:03
Tænker mest på at der er alle mulige adaptorer osv, så er der mindre chance for at der går overgang i e eller andet. Men altså den er 3 år gammel, så næsten ny.

Kan ikke finde noget om at man ikke må slukke på kontakten.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 12:15
En Beosound 5 kører Windows og er reelt en PC. Jeg ville ikke hive strømmen på den uden videre, ligesom jeg ikke ville gøre det på en anden PC med harddisk i.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu