recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skifte fra 50 plasma til 55 OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skifte fra 50 plasma til 55 OLED

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 22:19
Jeg sidder med 2,30 meter til et 55".
Det virker ofte større end i biografen.
Men skal man sidde med en afstand som kampus,så må man være lidt "fjernsynet" 😁
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 06:37
Jeg overvejer selv at skifte mit 51" Samsung Plasma og det bliver til 65". Vi sidder vel 2.5-4 m fra skærmen.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 07:52
Skiftede i sommers fra en 42" til en 55". Sidder cirka 2,3 meter fra skærmen.

Den første dag virkede den voldsom stor. Den næste dag var den lige tilpas. På tredje dagen var jeg allerede klar til en 65".

Med vores nuværende setup, er der dog ikke plads til et større TV. Så det forbliver ved drømmen.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
mibu Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mibu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 08:17
Sidder ca 3 meter fra en 75". Det er bestemt ikke for stort. Tvært imod giver det en rigtig god biografoplevelse - og man ser en del detaljer i film som jeg i hvert fald ikke lagde mærke til på min 55".
/Michael
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg sidder med 2,30 meter til et 55".
Det virker ofte større end i biografen.
Men skal man sidde med en afstand som kampus,så må man være lidt "fjernsynet" 😁

Bent@ Det var lidt af en påstand at komme med. Vi har tidligere diskuteret "din teori" om at rykke tættere på og nøjes med en mindre skærm. Du fik IKKE ret i at det er en brugbar løsning!!!
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 10:07
Sidder under 3 meter fra 110" i min bif og det fungerer super :)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 10:12
Sidder omkring 3-3,5 meter fra mit 120" i stuen og det er en god løsning. Motorlærred der rulles ned foran det lille 64" TV plasma når man skal se film. Øjnene skal godt nok vænnes til et så lille tv efter at have set film.

Hvis du på nogen måde, kan få overtalt til større TV, køb et 65" ingen tvivl om det.
PS. Ellers køb og spørg bagefter.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg sidder med 2,30 meter til et 55".
Det virker ofte større end i biografen.
Men skal man sidde med en afstand som kampus,så må man være lidt "fjernsynet" 😁

Bent@ Det var lidt af en påstand at komme med. Vi har tidligere diskuteret "din teori" om at rykke tættere på og nøjes med en mindre skærm. Du fik IKKE ret i at det er en brugbar løsning!!!


Det fungerer da fint i HTC Vive, selvom det kun er 5" skærme, skal du i Planetariet for og få en lignende oplevelse. Så afstand må have lidt og sige.

Redigeret af armani-thomas - 05-December-2016 kl. 10:53
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 11:40
Man skal dog huske, at den væsentlige forskel i VR-briller er, at man kigger på den lille skærm igennem en fiskeøjelinse. Det flytter fokusområdet kunstigt, så skærmen opleves som omsluttende og længere væk end den egentlig er.

EDIT: Rettet slåfejl.


Redigeret af Rasmus Larsen - 05-December-2016 kl. 12:52
Til top
Longstars Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Longstars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 14:47
Jo større jo bedre. :)
Pioneer Krp-600A
Vogels 6455 RC
Onkyo NR906
Tvix M-7000A 1TB * PS3 80Gb
Focal Electra 1027 Be
Focal Electra CC1000 Be
Focal Electra SR1000 Be
Velodyne SPL-1200R
CSN-Teknik kabler
Yousee boks
Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chessr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 15:48
Tak for alle jeres input :)
Jeg vil lige tygge på det et par dage :)
Det er heller ikke strengt nødvendigt med et nyt tv nu :)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 18:19
Men selv om man vælger et større TV, følger der desværre ikke flere pixel med på skærmen.
Og hvad betyder det så reelt for kvaliteten?

Næppe meget, når man hele tiden ser UHD, men desværre er meget af den kanal TV som vi kigger på, desværre sendt i SD eller en dårlig HD. Så vil man opleve utydeligt TV, så skal man måske vælge stort.

Og flytter man længere bort, må hver pixel alt andet lige blive mindre ,og TVet synes at stå bedre billedmæssig, fordi man bliver "fjernsynet".

Til kampus: Fordi mange har samme mening behøver de ikke have ret.

Jeg hævder stadig, at det er mere fordelagtigt at købe et mindre TV med en god billedkvalitet end af købe et 10 tommer større i ussel kvalitet, men for de samme penge. Og så rykke tættere på fx til mine 2,30 m med et 55"😀




Redigeret af bentpetersson - 05-December-2016 kl. 18:23
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu