recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste vaskemaskine og tørretumbler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste vaskemaskine og tørretumbler?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 14:04
Vær obs på at vælge en tørretumbler med reverserende tromlegang.

Vi har købt Bosch's Home Professionel topmodel,og den snoer tøjet, specielt sengetøj.
Det sørgelige er, at Bosch er bekendt med problemet!!
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Vær obs på at vælge en tørretumbler med reverserende tromlegang.

Vi har købt Bosch's Home Professionel topmodel,og den snoer tøjet, specielt sengetøj.
Det sørgelige er, at Bosch er bekendt med problemet!!


Home Professionel - kan de bestemme sig
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
misuo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér misuo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 14:20
Jeg kigger selv på nyt materiel - godt nok en kombineret vaske- tørremaskine.

Min nuværende model, en årgang 1997 - 19 år gammel! - Siemens, har virket upåklageligt men er efterhånden begyndt at skrante. Jeg havde en teknikker ude ifbm lidt vand på gulvet og han var noget overrasket over at se en så gammel model. Han fik fikset problemet uden reservedele, som han alligevel ikke ville havde kunnet fremskaffe for en så gammel model.

De tyske modeller, Miele, Siemens, AEG mv er mine favoritter. En sælger nede i butikken Kølemøller på Frederiksberg fortalte at man - udover måske lige Miele - i dag kun laver modeller der skal holde ca 7 år. De er åbenbart også så lette (plastik-agtige) at sælgeren fortalte at de anbefaler en fast stenplade under maskinen. Jeg er lidt ked af den forbrug og smid væk tendens, når man nu ved at tingene kan laves så de holder i mange år.


Redigeret af misuo - 09-December-2016 kl. 14:24
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 15:02
Jeg har også haft Miele vask/tør som døde efter 9 og 10 år :-( Endda i en lille familie uden det store load.
Derefter fandt jeg "sidste års model" af nogle Bosch næsten-top modeller, fx med autodosering af sæbe - og det kører bare.
De kunne fås til omkring 4000/stk (det var så billigt at web-butikken ringede og prøvede at overtale mig til at købe noget andet - mærkelig metode), men nu er jeg glad hvis de holder 4-5 år, og så kan jeg med god samvittighed får nyeste teknologi isf - teoretisk - at skulle trækkes med en Miele i 20 år.
Dog, hvis du har særlige behov, som 5 vask i døgnet, vil Miele sikkert overleve de andre mærker på slid - men ikke på ælde alene.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 15:33
Der er, måske, 2 fabrikker tilbage i europa som producere vaskemaskiner.... alle de nævnte mærker her i tråden kommer fra en af disse Wink
Maskinerne er identiske... de får bare en (designer)front på som "viser" hvilket mærke de tilhøre og klistermærke/sprog matchende landet de skal sælges i ....LOL

Bond Cool
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 15:50
Der er så mere end 2 fabrikker i Europe! Både Bosch og Miele producerer stadig i Tyskland. Zanussi, Siemens m.fl. i Italien. Dertil kommer 2-3 fabrikker i Østeuropa...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 15:52
Og at sige at der er samme indmad i en Miele, som i en Zanussi, Smeg, Asko eller lign., er sgu noget vrøvl!

M.v.h.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Vi skal have ny vaskemaskine og kondenstørretumbler, og ønsker to rigtig gode modeller.

Vi har følgende krav til maskinerne:
- De skal vaske og tørre godt
- De skal se “pæne” ud ved siden af hinanden
- De skal larme så lidt som muligt
- Der skal gerne være automatisk sæbedosering
- Pris er ikke afgørende

Jeg har Googlet rundt, og været ude og kigge på maskiner, og de bedste jeg har kunnet finde er:



Er der nogen der har erfaringer med disse to maskiner? Eller kan I anbefale nogen andre, som vi burde kigge på?
Har haft en Miele vaskemaskine og en AEG kondens tørretumbler i 9 år nu, de har kørt uden problemer.
vasket for 2 voksne og 3 børn så der kommer ikke spindelvæv på de maskiner, kan anbefales herfra
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 16:05
Beklager... selv om det er jul, er magien væk Wink 
Der er tale om ren markedsføring/branding... og ja, det er ret overbevisende Big smile

Bond Cool
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og at sige at der er samme indmad i en Miele, som i en Zanussi, Smeg, Asko eller lign., er sgu noget vrøvl!

M.v.h.

Det er rigtigt, men lidt er der om det..

Zanussi og AEG laves af Electrolux.

Asko laves af Gorenje.

Miele laves af Miele....

Ikke nemt at holde styr på....
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 16:29
Min mors Miele tørretumler har nu kørt i 24 år. Hun købte også en vaskemaskine samtidig, den holdt dog "kun" 22 år. Hun fortryder stadig i dag, at hun ikke betalte de kr. 1.800 det kostede at få den repareret, da den vaskede bedre end den nye maskine hun har købt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 17:19
Vi er på "anden generation" AEG vaskemaskine og tørretumbler. Første generation holdt i cirka 12 år, anden generation viser ingen skavanker men er også kun henholdsvis 5 og 2 år gamle (vaskemaskine og tumbler).

Min søster købte forrige gang en super kvalitetsmaskine (miele), det gør hun aldrig igen. Den vaskede ringe og holdt kun i 5 år.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu