|
er det lovligt at købe win oem? |
Besvar |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-December-2016 kl. 12:53 |
og benytte denne på en selvbygget computer.
Synes jeg kommer lidt i tvivl, da jeg render ind i forskellige svar rundt omkring på nettet. Det er fristende, da OEM af windows kan købes ret billigt i fx tyskland.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
Funktioner
Tak(0)
|
den har været oppe og vende mange steder før
hvis de sælges og virker får du nok ikke problemer med alt det de skriver med småt. kunne da aldrig finde på at købe til fuld pris når nettet svømmer af oem versioner
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
OEM=original equipment manufacturer. - med andre ord. DU er Manufacturer når det er en selvbrygget maskine. - OEM licensen bindes officielt til den maskine den installeres på første gang. Sådan er de officielle licensregler. Hvad man ellers kan gøre for at flytte licensen når/hvis du opgraderer til en anden maskine eller opgraderer udstyret i den er en helt anden sag.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min kamerat fik smadret HD på sin pc og havde ikke taget backup og der var ikke noget medie med fra producenten.
Vi gad ikke betale 500 for et medie, så vi købte en OEM lisens til 150 kr og efterfølgende har vi uden problemer opgraderet til Windows 10. Jeg købte licensen via Ebay og fik koden tilsendt via mail.
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
I Tyskland mener jeg der har været en retsag ang. salg af "brugt" software hvor MS tabte.
Der har været en større diskusion i løbet af sommeren
Redigeret af kim.t - 10-December-2016 kl. 19:32 |
|
|
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg takker for jeres svar.. så snupper jeg en windows på ebay til mit projekt.
|
|
Jonas Baadsgaard
Super bruger Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan roligt købe en OEM version og bruge den. Og det har man altid kunne herhjemme.
Det er en gammel diskussion som dukker op med jævne mellemrum. Da jeg solgt computere og software på Falkoner Alle i slut 90'erne (det var sjove tider) prøvede Microsoft at forhindre det. Men i Danmark er du som forbruger, eller virksomhed ikke bundet af to andre virksomheders aftale indbyrdes. Redigeret af Jonas Baadsgaard - 11-December-2016 kl. 06:44 |
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
Ufio
Ny bruger Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fejl
Redigeret af Ufio - 11-December-2016 kl. 13:16 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |