recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ID4: Resurgence - ringe lyd?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ID4: Resurgence - ringe lyd?!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ID4: Resurgence - ringe lyd?!
    Sendt: 16-December-2016 kl. 22:20
Har lige set den nye ID4 i DTS-HD 7.1 og det var eddermæme en tam oplevelse! Filmen er, hvad den er, hverken værre eller bedre end jeg havde forventet. Men enten er der noget decideret galt med lydsporet, eller også er det bare det tammeste mix jeg nogensinde har hørt. Omtrent midt i filmen begyndte jeg at fejlsøge på receiveren, for at finde ud af, hvad jeg mon havde kommet til at trykke på, men alt var som det plejede. Vi så filmen færdig, men det er simpelthen som om, at lyden i L-R samt LFE er dæmpet 6db i forhold til alt andet. Så blot for at være helt sikker satte jeg Spectre på bagefter, og nej - der er absolut intet galt med mit setup! Smile
Bagefter startede jeg ID4 igen, og prøvede i stedet at vælge det spanske Dolby Digital-lydspor. Det lød MEGET bedre!

Andre som har oplevet dette???
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 22:26
Det er ikke det samme hos mig, hvor der var total smæk på lyden. Der var lyd alle steder fra, så ingen klager her.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 22:44
Okay - så du den også i DTS-HD?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Okay - så du den også i DTS-HD?
Yep, i 7.1
Mvh
Flemming Larsen
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2016 kl. 21:30
Jeg vil ikke sige jeg opleved Ringe lyd, men generalt var filmen mixet lidt lavt. Udover det var der nogle gode lyd effekter, men noget reference Sound Mix var det bestemt ikke 
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 20:11
Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg prøvede at se filmen "Independence Day: Resurgence" igen. Siden sidst har jeg skiftet afspiller og skaffet en ny kopi af filmen (den kom hurtigt på tilbud!), og har i det hele taget optimeret min lyd generelt, men det lyder stadig helt forkert. Det er svært at beskrive, men jeg er lige ved at tro, at frontkanalerne og surround rear-kanalerne er blevet byttet om?!
Som tidligere nævnt lyder de dubbede 5.1 spor helt anderledes og meget bedre.

Er der stadig ingen andre som har oplevet dette???


Redigeret af jacobe - 06-Februar-2019 kl. 20:14
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 21:36
Ringe film... hvorfor vil du dog se den igen
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ringe film... hvorfor vil du dog se den igen
Tja, ikke fordi det har den store relevans for emnet, men vi så først "Arrival" og bagefter så vi begge ID4-film. Og det kan godt være vi syntes at den originale film var fed i 1996, men den er sgu lige så lam i dag, som den nye er.

Men tilbage til emnet ... Jeg tror jeg har regnet ud, hvad "problemet" er. Jeg tror simpelthen at filmen med vilje er mixet således, at der foregår betydeligt mere i surround-kanalerne, end jeg er vant til. Der er desuden en ekstrem dynamik i mixet, hvilket gør at man er nødt til at skrue mere op. De dubbede Dolby Digital-mix har slet ikke samme dynamik, men lyder mere som man er vant til. Og i mine ører, faktisk bedre, i hvert fald på et hjemmebiograf anlæg. Tror gerne det ville lyde fedt i Imperial.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 17:46
ID4 holder da max
Arrival er et mesterværk (hvis vi taler om den med Amy Adams, ikke den gamle med Charlie Sheen)
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 17:59
Når man lige har set et mesterværk, så holder holder ID4 på ingen måde max Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 19:38
Jeg har absolut ingen problemer med lyden, faktisk syns jeg det er et ret så fedt lydspor, der er nogle ret så fede panoreringer som sætter gang i Atmos højtalerne, subberne er der også godt skub i.

Syns nu også det er god underholdning.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu