recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR TV on-demand på Chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR TV on-demand på Chromecast

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Comp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Comp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR TV on-demand på Chromecast
    Sendt: 19-December-2016 kl. 10:20
Kære internet,

Jeg har pludselig fået et mærkeligt problem med DR TV-appen på iOS. Jeg har tidligere uden problemer kunne starte programmer fra DR's arkiv fra appen, og castet dem videre til en Chromecast 2 - men for et par dage siden virkede det pludselig ikke længere.

Jeg kan godt vælge Cast i appen, og Chromecasten starter også sin egen DR app, men så sker der ikke mere. Det for mig mærkeligste er, at jeg godt kan få den til at vise DR's live-udsendelser, men så snart jeg skifter til on-demand-indhold, virker det ikke.

Lidt supplerende oplysninger:
  • jeg har testet på de 2 seneste versioner af iOS, og både med iPhone og iPad
  • jeg havde ikke skiftet router eller ændret i setup
  • jeg har slået UPnP til (og fra)
  • jeg har testet på både 2.4 og 5.0 GHz
  • jeg har prøvet at sætte Chromecast i DMZ
  • jeg har testet både med Chromecast 1 og 2
  • både app og Chromecasts er opdateret
  • begge Chromecasts er forsøgt gendannet til start osv.
  • det virker fint med Netflix, Youtube, Spotify etc.
Er der nogen der har et bud på, hvad jeg overser og hvordan jeg får det til at virke?

På forhånd tak for hjælpen!


Redigeret af Comp - 19-December-2016 kl. 10:20
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Comp Comp skrev:

Kære internet,

Jeg har pludselig fået et mærkeligt problem med DR TV-appen på iOS. Jeg har tidligere uden problemer kunne starte programmer fra DR's arkiv fra appen, og castet dem videre til en Chromecast 2 - men for et par dage siden virkede det pludselig ikke længere.

Jeg kan godt vælge Cast i appen, og Chromecasten starter også sin egen DR app, men så sker der ikke mere. Det for mig mærkeligste er, at jeg godt kan få den til at vise DR's live-udsendelser, men så snart jeg skifter til on-demand-indhold, virker det ikke.

Lidt supplerende oplysninger:
  • jeg har testet på de 2 seneste versioner af iOS, og både med iPhone og iPad
  • jeg havde ikke skiftet router eller ændret i setup
  • jeg har slået UPnP til (og fra)
  • jeg har testet på både 2.4 og 5.0 GHz
  • jeg har prøvet at sætte Chromecast i DMZ
  • jeg har testet både med Chromecast 1 og 2
  • både app og Chromecasts er opdateret
  • begge Chromecasts er forsøgt gendannet til start osv.
  • det virker fint med Netflix, Youtube, Spotify etc.
Er der nogen der har et bud på, hvad jeg overser og hvordan jeg får det til at virke?

På forhånd tak for hjælpen!

troet kun det var mig der havde problemet med min CC2 og shield tv
Til top
Comp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Comp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 09:17
Kan supplere med, at jeg nu har prøvet at caste on-demand fra en Chromebook, og det gik helt uden ballade - så der er i mit setup en eller anden konflikt mellem iOS-appen, Chromecasten og måden de leverer on-demand fremfor flow.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 09:46
Jeg har oplevet det samme over de sidste dage - der kom vidst en opdatering til dr's app d. 17/12, mon det er den der laver noget rod.
Til top
Comp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Comp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 10:00
Ok, det er rart at høre jeg ikke er den eneste der pludselig har problemer. Det var vist endda den 17. jeg konstaterede problemerne, og kan se min app er opdateret den 15. Jeg klarer mig med Chromebook'en, og ser om ikke DR finder ud af at fixe hvad end fejl der er.
Til top
Joakim3450 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-December-2016
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joakim3450 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 10:07
Jeg oplever det samme: DR arkiv kan ikke streames (der bliver dog forbundet) og Live streames uden problemer.
Jeg har forsøgt at caste fra min Google Chrome på PC'en vha. castdr.tbertelsen.dk/ med med samme resultat.
På mig virker det som om der er ændret noget på DR TV's streaming server og ikke direkte relateret med opdateringen 15. december. 
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 10:36
Det virker fint på Android :-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 12:52
Har I meldt fejlen til DR? Ellers sker der nok ikke meget...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Comp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Comp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 12:54
Jeg har ikke haft meget held med min tidligere kommunikation med DR, så jeg må indrømme at tanken ikke længere strejfer mig. Må prøve at se om der er en måde at rapportere det på.
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 13:52
Jeg har samme problem. Dog har jeg en "gammel" ipad, der ikke er opdateret, og fra den kan jeg godt streame fra DRs app.
Til top
Anne3 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-December-2016
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anne3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 17:33
Hej alle,

Jeg har oplevet det  samme problem og har fejlmeldt det hos DR, der lige har mailet følgende svar:

"Vi har desværre haft fejl med Chromecast til vores TV App de seneste dage. Fejlen er blevet rettet og en opdatering af DRTV vil være tilgængelig til Android og iOS hurtigst muligt. Jeg beklager ulejligheden."
Til top
Comp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Comp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Anne3 Anne3 skrev:

Hej alle,

Jeg har oplevet det  samme problem og har fejlmeldt det hos DR, der lige har mailet følgende svar:

"<span style="font-family: "Segoe UI", sans-serif;">Vi har desværre haft fejl med Chromecast til vores TV App de
seneste dage. Fejlen er blevet rettet og en opdatering af DRTV vil være
tilgængelig til Android og iOS hurtigst muligt. Jeg beklager ulejligheden.</span>"

Fedt, tak for info og kontakt til DR 😃
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu