recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mølgaard's Entry level stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mølgaard's Entry level stuebio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beddemiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mølgaard's Entry level stuebio
    Sendt: 19-December-2016 kl. 16:29
Hej allesammen!

Så kan jeg endelig præsentere mit nye setup. Jeg valgte at sælge alt mit udstyr for 4 år siden grundet familieforøgelse. Siden har jeg levet med lyden fra tv'et, og turde ikke investere i udstyr når jeg havde to små pilfingre. Nu er de blevet 2 og 3 (snart 4), og forstår godt at man ikke skal pille (For det meste Smile )

Det startede på Black Friday da jeg så et tilbud på et sæt Wharfedale 225 højtalere. Først regnede jeg med at bruge dem sammen med min gamle Eltax AVR-320, men den valgte at stå af efter en time med de nye højtalere. Min plan var så at købe en god stereoreceiver/streamer, men valget faldt på en surround receiver istedet. 

Her er mit komplette setup:

Denon AVR-X1300W 7.2 receiver
Wharfedale 225 fronter
Wharfedale 220C center
Eltax Moviemaxx gulvhøjtaler som surround
Panasonic 50" Plasma HD-Ready
Apple TV 4

Næste skridt bliver at få et sæt Wharfedale 210 som surround og så en opgradering af tv'et. Om det bliver tv eller projektor er stadig i overvejelserne. 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 16:57
Ser godt ud! Hvordan med sub woofer skal du ikke bruge det også? Det kan vel klares for en rimelig penge hvis man køber brugt og har en større virkning en man regner med.

Kan godt se der har været pilfingre i dine baghøjttalere :-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 17:05
Det ser rigtig fint ud. Den der væg skriger dog på et projektorlærred

Vi bruger forresten ikke genitiv apostrof på dansk.

Redigeret af Naiera - 07-Januar-2017 kl. 17:06
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 18:57
Jeg tror jeg ville falde i søvn med det samme, hvis jeg skulle se noget hos dig. Det ser godt ud. 
Hvad er det for et TV-møbel du har?
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 19:15
Du kan bruge en støvsuger til, at suge enhederne ud igen på dine Eltax... :)
Hvordan synes du, de Wharfedale spiller?
Overvej 220 som surround-højttalere. De koster næsten det samme, men er selvfølgelig lidt større.


Redigeret af Supergris - 25-Januar-2017 kl. 19:19
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 10:22
Hvad blev det til fik du en sub?

Og det er da et noget bette TV du har på den fine væg. Det kan man da næsten ikke byde børnene :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu