recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 16>
Forfatter
Besked
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 19:42
Jeg tror man får ret fine indstillinger ved ikke at pille ved noget, men blot vælge cinema eller expert dark/lys alt efter behov. 
Til top
Charlie Waterloo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Waterloo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?
Jeg ville nu ikke udskifte et Pioneer Kuro plasma tv for et LG OLED tv. Tror ikke du får bedre billede. Jeg ville kun skifte p.g.a. større skærm. Ville vente til der kommer bedre skærme.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Billedeindstillinger er selvfølgelig individuelle, men hvad er holdningen til Hi-Fi Klubbens kalibrering for LG OLED 55B6V?

MODELOLED55B6V
Picture profileISF Dark Room
Light 
OLED Light45
Contrast85
Brightness58
H-Sharpness15
V-Sharpness15
Color62
Tint0
Expert settings 
Dynamic contrastOff
Super resolutionOff
Complete color scaleNormal
Edge enhancementOn
Color filterOff
Gamma2.2
White balance 2p 
Color temperatureWarm2
Low-R14
Low-G0
Low-B7
High-R5
High-G0
High-B6
Gamma0
RGB Only modeOff
Color spaceAuto
Picture settings 
Noise reductionOff
MPEG noise reductionOff
Black levelLow
Real cinemaOn
Adjust screen brightnessOff
True motionOff

Det ser umiddelbart noget forkert ud - jeg tvivler på, at LG har så stor variation i deres produktion, at disse værdier kan passe. COLOR og BRIGHTNESS er alt for høje - men måske har HFK brugt en dårligt indstillet kilde.

Hvis man ikke vil have TV'et kalibreret, så sæt TV'et i ISF Dark Room og lad være med at pille ved noget særligt (slå dog gerne alle billedforbedringer fra, inkl. kantforbedring/Edge enhancement) og vælg gamma = BT.1886 (hvis den ikke allerede er det) i stedet for 2.2 (som er måske er bedre til dagslys). Stil ikke på hvidbalancen (Low-R,..., High-R... etc.) uden brug af måleudstyr. True Motion har to parametre, hvor den øverste med fordel kan stilles på 1 og den nederste på 0, så vidt jeg husker. Check selv om der kommer artefakter/støj i billedet ved bevægelser.

Jeg overvejer at taste ovenstående indstillinger ind og sammenligne med kalibrerede indstillinger og dokumentere forskellene med observationer, målinger og fotos - men jeg har ikke adgang til 55B6V før om ca. to uger, så måske...

/lars
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg overvejer at taste ovenstående indstillinger ind og sammenligne med kalibrerede indstillinger og dokumentere forskellene med observationer, målinger og fotos - men jeg har ikke adgang til 55B6V før om ca. to uger, så måske...


Det kunne være rigtig fedt! Om ikke andet for at dokumentere, at man ikke "bare" kan kopiere indstillinger man finder på nettet.

Desuden - en kalibrering er aldrig bedre, end den man som betjener udstyret.
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 20:23
Lars - Kalibrering, gør du også det mod betaling?

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Charlie Waterloo Charlie Waterloo skrev:

Jeg ville nu ikke udskifte et Pioneer Kuro plasma tv for et LG OLED tv. Tror ikke du får bedre billede.


Tro, det kan du gøre om søndagen i kirken.
Det er et uomtvistelig faktum, at et OLED TV laver en noget bedre billede, end et gammelt Pioneer plasma!

M.v.h.
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 22:06
Fejl- slettet

Redigeret af pmalm - 30-December-2016 kl. 22:09
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 22:08

[/QUOTE]

Det kunne være rigtig fedt! Om ikke andet for at dokumentere, at man ikke "bare" kan kopiere indstillinger man finder på nettet.

Desuden - en kalibrering er aldrig bedre, end den man som betjener udstyret.
M.v.h. [/QUOTE]

Det er også det som hifiklubben har gjort i deres artikel. At de so også selv ligger deres tal ud er lidt selvmodsigende.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Charlie Waterloo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Waterloo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Charlie Waterloo Charlie Waterloo skrev:

Jeg ville nu ikke udskifte et Pioneer Kuro plasma tv for et LG OLED tv. Tror ikke du får bedre billede.


Tro, det kan du gøre om søndagen i kirken.
Det er et uomtvistelig faktum, at et OLED TV laver en noget bedre billede, end et gammelt Pioneer plasma!

M.v.h.
Ok, billedet på OLED vil selvfølgelig være bedre, når materialet er i 4k. Det tænkte jeg ikke lige på.
Men ved almindelig Fuld HD materiale fra blu-ray afspiller eller tv fra fibernet f.eks. Waoo, kan billedet vel ikke være bedre på et OLED tv?
Med tiden vil et Kuro plasma tv naturligvis blive mere grålig i farverne. Disapprove
Jeg ville nok vente til udbuddet af 4k er større og skærmene bliver bedre. På den anden side bliver prisen højere i starten.

Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 22:44
Ikke hvis du læser og forstår artiklen. Læs nu det hele
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2016 kl. 00:22
Ahhh pis os, nu har jeg lige købt et OLED og nu er ULED åbentbart bedre.... :-)  Godt nytår. 

Det er denne "sjove" video jeg henviser til ang det "NYE" ULED ikke at forveksle med QLED

https://www.youtube.com/watch?v=9MugykEjJnE

Spøg til side, så giver LG B6V det bedste billed jeg nogensinde har set på et tv med den rette kilde vel at mærke, og jeg har haft tv siden billed rør, gennem plasma tiden og en hel bunke LED og LCD... men det her B6V jeg har nu er helt vildt flot, det kan kun blive bedre i brug i takt med der kommer flere HD og UHD kilder. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2016 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af Charlie Waterloo Charlie Waterloo skrev:

Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?
Jeg ville nu ikke udskifte et Pioneer Kuro plasma tv for et LG OLED tv. Tror ikke du får bedre billede. Jeg ville kun skifte p.g.a. større skærm. Ville vente til der kommer bedre skærme.
Syns du skulle prøve at se dem side by side, husk at holde hånden under kæben..... Jeg skiftede selv min Pio 608 ud med en OLED 65 E6V netop pga. den klart bedre billede kvalitet, også på de lavere opløsninger.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu