recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg synes at det er super at du kommer frem med din kalibrerings rapport bantam over et OLED. Men meget sørgeligt, at mange OLED ejere sidder med et forkert indstillet TV, og nok ikke seriøst ønsker at gøre noget ved detSmile
Hother, det er vel ikke mere sørgeliget end det er med de ejere der har et lcd tv, hvor mange af dem tror du der har et kalibreret tvWink 
Jeg er nu ret sikker på at OLED 2016 med isf dark out of the box står mere hæderligt end gennemsnittet af lcd tv der står hjemme i stuerneSmile

Nej der er da ikke nogen grund til at tro at HFKs LCD indstillinger skulle være bedre, hvis de da har sådan nogle til deres LCD-TV. Jeg læser det som en regulær bøf fra HFKs side. Nærmest en noob fejl, hvis jeg skal være ærlig.
De kunne have været sjovt at se hvordan out of box indstillingerne havde klaret sig vs HFK og vs Bantam.
Da jeg købte nyt tv i sensommeren 2016, havde jeg brugt ret så meget tid på at se serøst på de forskellige flat tv rundt om i landet dog mest SJ, og helt ærligt, det billede der imponeret mest og så mest realistisk ud, altså uden alt det der pink pang som en forretningsindstiling giver, så var oled skærmene bare dem der så bedst ud, og det gælder både 2015 og 2016 modellerne, det kan godt være at graferne på kalibreringsudstyret vil sige nået andet, ingen tvivl om det og fred være med det. Men hr. og fru dk som dækker 99.9% af de købte tv i dk. vil være supertilfreds, den sidste 0.1 % af befolkningen er nok at finde her på recorder og flatpanels. Enig i at en kalibrering er at fortrække, det kan da vist ingen tvivl være om, men helt ærligt prøv lige og se hvor stor forskel der er på farver og lys på div. udsendelser, det er da rystende, tror faktisk nogen af dem der fik kalibreret deres tv, ville syns at deres tv stod pænere før kalibreringen.
Jeg har det lidt sådan, at hvis dit udsagn her skal stå til troende, så vil det for langt de flestes vedkomne (hr. og fru Danmark), være ret ligegyldigt hvilken kvalitet af TV de køber. Smile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg synes at det er super at du kommer frem med din kalibrerings rapport bantam over et OLED. Men meget sørgeligt, at mange OLED ejere sidder med et forkert indstillet TV, og nok ikke seriøst ønsker at gøre noget ved detSmile
Hother, det er vel ikke mere sørgeliget end det er med de ejere der har et lcd tv, hvor mange af dem tror du der har et kalibreret tvWink 
Jeg er nu ret sikker på at OLED 2016 med isf dark out of the box står mere hæderligt end gennemsnittet af lcd tv der står hjemme i stuerneSmile

Nej der er da ikke nogen grund til at tro at HFKs LCD indstillinger skulle være bedre, hvis de da har sådan nogle til deres LCD-TV. Jeg læser det som en regulær bøf fra HFKs side. Nærmest en noob fejl, hvis jeg skal være ærlig.
De kunne have været sjovt at se hvordan out of box indstillingerne havde klaret sig vs HFK og vs Bantam.
Da jeg købte nyt tv i sensommeren 2016, havde jeg brugt ret så meget tid på at se serøst på de forskellige flat tv rundt om i landet dog mest SJ, og helt ærligt, det billede der imponeret mest og så mest realistisk ud, altså uden alt det der pink pang som en forretningsindstiling giver, så var oled skærmene bare dem der så bedst ud, og det gælder både 2015 og 2016 modellerne, det kan godt være at graferne på kalibreringsudstyret vil sige nået andet, ingen tvivl om det og fred være med det. Men hr. og fru dk som dækker 99.9% af de købte tv i dk. vil være supertilfreds, den sidste 0.1 % af befolkningen er nok at finde her på recorder og flatpanels. Enig i at en kalibrering er at fortrække, det kan da vist ingen tvivl være om, men helt ærligt prøv lige og se hvor stor forskel der er på farver og lys på div. udsendelser, det er da rystende, tror faktisk nogen af dem der fik kalibreret deres tv, ville syns at deres tv stod pænere før kalibreringen.

OK? Kan ikke helt regne ud hvor du vil hen. Læser det som om du svarer på noget andet end jeg mente. Gav dig bare ret i at der ikke er nogen grund til at tro at folks LCD tv skulle være mere "korrekte" end folks OLED. At HFK har lavet en bøf ændrer ikke ved dét. Hvis HFK laver den fejl på OLED har de sikkert også lavet den på LCD, da det ikke har noget med OLED vs LCD at gøre. Det ser ud til bare at være en fejl i kalibreringen. Sikkert forårsaget af en kilde der indstillet forkert.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 17:40
Jeg overvejer om jeg skal have en kalibrering på min 65b6v.
Er der nogle der har fået en oled tv kalibreret hos tvkalibrering.dk. hvis ja, er der en synlig forskel. Hvis ikke så synes jeg 1800 kr er meget hvis det kun er en lille forskel.
Jeg er ellers tilfreds med tvet så ved ikke rigtig om det er pengene værd
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg overvejer om jeg skal have en kalibrering på min 65b6v.
Er der nogle der har fået en oled tv kalibreret hos tvkalibrering.dk. hvis ja, er der en synlig forskel. Hvis ikke så synes jeg 1800 kr er meget hvis det kun er en lille forskel.
Jeg er ellers tilfreds med tvet så ved ikke rigtig om det er pengene værd
Som jeg har forstået det, kan have misforstået det, så er B6 modellen typisk ret ringe indstillet fra producentens side. Så sætter du pris på, at dit billede er godt, og indstillet rigtigt, så er en kalibrering en fornuftig idé.

TV Kalibrering har kalibreret mit Pana, og han er en meget omhyggelig og kompetent mand - og rigtig hyggelig er han såmænd ogsåSmile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 17:59
1. TV Kalibrering får generelt positive ord med på vejen.
2. Du vil med 100% sikkerhed kunne se forskel!
3. TV'ets strømforbrug vil i øvrigt også mindskes af en kalibrering.

M.v.h.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Skal indrømme at jeg kun lige har skimmet, men det er sært at HFK ikke selv spotter at der er noget galt, når de får en Brightness indstilling der ikke er identisk med out of box, eller i det mindste meget tæt på. Min erfaring er i hvert fald, at det ikke er der man skal pille. Det samme gælder, efter min erfaring, også for contrast, når man har valgt den rette billede profil.

EDIT: De har da brugt en PC som kilde og så er der gået ged i video levels. Man havde nok været bedre stille ved at lade det være på out of box indstillinger i ISF indstillingen.

Jeg er helt enig - der må være tale om en tanketorsk eller lign. - problemet er faktisk mest, at man ikke har dobbeltchecket resultatet med andre kilder, før man lægger indstillingerne ud på hjemmesiden. Lad os regne med, at de retter det til.
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 18:35
Jeg har prøvet - men jeg kan ikke rigtigt genkende, at LG's OLED-TV skulle være decideret dårligt indstillet out-of-the-box. Jeg tror at opfattelsen kan stamme fra, at der er sagt og skrevet rigtig meget om kalibrering af disse modeller - men det er altså fordi de er tilpas interessante til, at de er værd at tweak'e det sidste ud af - og fordi det er en teknologi, mange har ventet på blev tilgængelig til rimelige priser.

Som gældende for de fleste andre TV, er standardindstillingen ikke ikke frigjort fra diverse filtre - men kalibreringen af ISF-indstillingerne er faktisk anvendelige, så hvis man vælger ISF EXPERT DARK ROOM er man faktisk godt kørende (ligesom man ville gøre på andre TV - altså vælge en BIOGRAF-indstilling eller lign.). Der er masser af lys i TV'et i forhold til de fleste TV også - selvom de fineste LCD-TV kan slå OLED-TV'et her.

Kalibrering kan man overveje, hvis man (1) er entusiast eller (2) har problemer med black-crush eller et mælket billede - altså problemer der kan stamme fra andre steder i signalkæden end lige netop TV'et. 

/lars
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 19:52
Mange tak for svarene. Vil lige tænke lidt over det.
Lige et andet spørgsmål.
Er game mode den billed profil der hedder spil?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 20:32
Ja det er....

M.v.h.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 20:42
Er den ikke meget skarp i kontrast og farver. Og kan i mærke forskel på spil profil i forhold til andre profiler når i spiller
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 20:48
Du justerer da bare farve og kontrast ned, hvos du synes den står for højt. Hver "input" skal reguleres hver for sig.

M.v.h.
Til top
Charlie Waterloo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Waterloo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Jeg har bestilt et LG OLED65E6V hos HFK til 25.000 kr. Det er på deres hovedlager 20. januar. 
Det ser ud til, der kommer softwareopdateringer til 6V modellerne. Alligevel er jeg blevet i tvivl, om der er så store forbedringer på 7V modellerne, jeg skal vente. Det ser bl.a. ud til 7V bliver kalibreret fra Technicolor. Vil det sige, der så ikke behøves laves en professionel kalibrering? Det er min mening at få Thomas til at lave det på E6'eren. Det fik jeg også lavet af Otto på min Pioneer PDP-LX5090'er.

Jeg ville nok vente lidt og se om prisen ikke falder på E6V. Hvis ikke ville jeg vente til de nye 7V'ere bliver testet og vælge B7. Så meget dyrere, ser det ikke ud til den bliver for et fuldt opdateret tv. 
 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu