recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten

 Besvar Besvar Side  <1 678910 16>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 18:06
Kære venner.

BLOT TIL INFO

I skal IKKE bruge ethernet kabel hvis i har G / AC trådløst internet. 

Stikket i TV'et er kun 100 MBit

Så hvis i har en god router som kan levere højere hastigheder, så er WiFi bedre !!!!

Blot til info fra en B6 ejer.


Redigeret af hummelmose - 27-December-2016 kl. 18:06
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 18:31
Shocked Så de har simpelthen ikke installeret et 1Gbit netkort i så dyrt et high-end TV? Jeg blev selv meget overrasket over at det kun var 100Mbit der er i mit 2 år gamle LG 65UB950V. Ikke engang AC netkort kunne det blive til ..

Det er sgu lidt skræmmende.


Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

Shocked Så de har simpelthen ikke installeret et 1Gbit netkort i så dyrt et high-end TV? Jeg blev selv meget overrasket over at det kun var 100Mbit der er i mit 2 år gamle LG 65UB950V. Ikke engang AC netkort kunne det blive til ..

Det er sgu lidt skræmmende.



Ikke engang i deres E6 topmodel er der Gigabit. beklager :-)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære venner.

BLOT TIL INFO

I skal IKKE bruge ethernet kabel hvis i har G / AC trådløst internet. 

Stikket i TV'et er kun 100 MBit

Så hvis i har en god router som kan levere højere hastigheder, så er WiFi bedre !!!!

Blot til info fra en B6 ejer.

Jeg bruger kablet internet. Hvad er det for en streamingtjeneste, der kræver over 100mbit? Og har du virkelig over 100mbit throughput på dit wifi....? Det er ret tvivlsomt:)
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 19:30
Arrrrr, det er altså ikke noget problem.

På et 5Ghz dedikeret netværk med kompatibelt AC hardware kan man NEMT trække +100Mbit i praksis.

Lige en hurtig test af min 300/60 linie fra en Lenovo AC kompatibel laptop med ca. 10 meter til routeren.





Redigeret af Coolsmarti - 27-December-2016 kl. 19:32
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 19:38
Mit tv, nvidia shield og sonos deler en 100mbit linie i stuen, og der kan jeg streame uhd blue Ray film uden problemer! Så er der vel ikke brug for mere.
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære venner.

BLOT TIL INFO

I skal IKKE bruge ethernet kabel hvis i har G / AC trådløst internet. 

Stikket i TV'et er kun 100 MBit

Så hvis i har en god router som kan levere højere hastigheder, så er WiFi bedre !!!!

Blot til info fra en B6 ejer.

Jeg bruger kablet internet. Hvad er det for en streamingtjeneste, der kræver over 100mbit? Og har du virkelig over 100mbit throughput på dit wifi....? Det er ret tvivlsomt:)
Enig at 100Mbit er rigeligt, om det er ethernet eller wifi. Med Netflix i 4K Dolby Vision trækkes der knap 25Mbit.

Det er i øvrigt ikke noget problem med høje hastigheder over wifi, jeg kan snildt få over 300/300 i gennem når jeg har optimal forbindelse. Mit TV via en app måler ca. 260-270 op og ned ca. 200-210 gennem 2 værelser, mit apple tv4 som står ved siden af måler næsten det samme via en app på ookla, dog er det nærmere 300/300 på apple tv'et, op & ned er altså mere ens via apple tv'et.






 

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 20:46
Hvordan får jeg lige lyd fra TV'et til min receiver?

Idag bruger jeg en Stofa box som kører via HDMI til Receiveren som samler alle kilder og sender til TV via HDMI. 

Men med B6'eren vil jeg gerne bruge TV'ets interne TV tunere og streaming kilder, men lyden skal stadig via anlægget. Kan jeg sende lyden fra TV'et via HDMI til Receiveren?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 21:07
Ja hvis reciever understøtter ARC
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 21:08
Ja, HDMI kabel mellem HDMI OUT på din receiver, til det HDMI srik på TV'et der står ARC ved. Altså forudsat at din receiver er så ny, at den understøtter ARC.

M.v.h.
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 22:26
Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Hej 
Jeg har selv tænkt på at købe LG Oled v6, som afløser for min ellers så gode Pioneer PDP-LX5090 plasma tv. Men er i tvivl, om jeg får et bedre billedet. Jeg har 4,5 meter til skærmen. Vil i mene, det skal være 55" eller skal jeg op i 65"?


Du skal helt klart op i 65", - og jeg vil mene du får et synligt meget bedre billede.
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu