recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt Philips Hue begynder spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt Philips Hue begynder spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 09:03
Kort spørgsmål - jeg har ikke fulgt emnet, men kan IKEA smart pærer kobles direkte på en hue bridge?
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Jeg har sat sådan een her om bag afbryderen.


Dertil er min afbryder blevet "intelligent" og kan tænde og slukke hue, og det ligner stadig en almindelig afbryder.

Det virker som en virkelig interessant løsning. Går ud fra at det er den med z-wave du har?
Kan du evt. fortælle lidt om hvordan dit setup er samt hvordan den er forbundet med Hue?


Redigeret af madslundt - 09-Januar-2018 kl. 12:38
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kort spørgsmål - jeg har ikke fulgt emnet, men kan IKEA smart pærer kobles direkte på en hue bridge?

Det er netop det du kan. Du kan dog risikere at de er født med en for gammel firmware og så skal du bruge Ikeas gateway til at opdatere dem først. Derefter kan du dog sagtens smide på din Hue Bridge. Det samme gælder alle deres kontakter, dæmpere og følerer.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kort spørgsmål - jeg har ikke fulgt emnet, men kan IKEA smart pærer kobles direkte på en hue bridge?

Det er netop det du kan. Du kan dog risikere at de er født med en for gammel firmware og så skal du bruge Ikeas gateway til at opdatere dem først. Derefter kan du dog sagtens smide på din Hue Bridge. Det samme gælder alle deres kontakter, dæmpere og følerer.


Lækkert, så blir det pludseligt lidt nemmere at gå all in:).
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kort spørgsmål - jeg har ikke fulgt emnet, men kan IKEA smart pærer kobles direkte på en hue bridge?

Det er netop det du kan. Du kan dog risikere at de er født med en for gammel firmware og så skal du bruge Ikeas gateway til at opdatere dem først. Derefter kan du dog sagtens smide på din Hue Bridge. Det samme gælder alle deres kontakter, dæmpere og følerer.


Lækkert, så blir det pludseligt lidt nemmere at gå all in:).
Ja, de kan godt tilsluttes, men det er ikke bare, at lede efter dem, og så er de der. Det er noget mere besværligt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 02:01
Så svært er det nu heller ikke. Men de skal holdes hen til din Hue Bridge og så parres gennem Hue Essentials på Android eller en tilsvarende app på iPhone. 
Altså, det er ikke svært at finde ud af. Det er bare bøvlet at man skal holde den hen til Bridgen.
Det er nemmest at samle et kabel med stik almindelig 230v hanstik i den ene ende og så en E27 fatning i den anden og så evt have en omformer fra E27 til hhv. E14 og GU10. Så kan du parre alle de pærer Ikea har i sortiment.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 23:37
Der var nogle tidligere i tråden som havde spurgt lidt ind til mit setup, jeg har skrevet lidt om det her.
https://forum.hjemmestyring.dk/t/mit-smarte-hjem/46?u=sean
BaaaaaH
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kort spørgsmål - jeg har ikke fulgt emnet, men kan IKEA smart pærer kobles direkte på en hue bridge?

Det er netop det du kan. Du kan dog risikere at de er født med en for gammel firmware og så skal du bruge Ikeas gateway til at opdatere dem først. Derefter kan du dog sagtens smide på din Hue Bridge. Det samme gælder alle deres kontakter, dæmpere og følerer.

@Nagash
Hvordan tilføjer du IKEA fjernbetjeninger og dæmpere til HUE?
Jeg har måttet bruge Lampfinder for at få HUE til at tilføje mine IKEA pærer og kan også styre dem via IKEA fjernbetjeningen, men at tilføje disse til HUE, hvordan gør man det?
Ligesom at tilføje TAP og dimmer?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 12:11
Du skal bruge Hue Essentials på Android eller iHue-etellerandet på iPhone:
https://youtu.be/dd7DDKBWm_8
Han taler godt nok et frygteligt danglish, men det er da til at forstå :-)
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du skal bruge Hue Essentials på Android eller iHue-etellerandet på iPhone:
https://youtu.be/dd7DDKBWm_8
Han taler godt nok et frygteligt danglish, men det er da til at forstå :-)
Takker
Ja, sikke et sprog :-)

Men som jeg ser det, så parrer han bare dimmeren til en Hue lampe, og ikke til selve HUE appen, så man derfra kan styre hvad og hvilke pærer den skal kontrollere.
Men det er vel egentlig også unødvendigt
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 17:45
Ja, dimmeren har jo ikke noget med app'en at gøre. App'en skal bare kende pærerne. Dimmeren er jo bare en fjernbetjening ligesom app'en. Dog kun til en pære/zone.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kort spørgsmål - jeg har ikke fulgt emnet, men kan IKEA smart pærer kobles direkte på en hue bridge?

Det er netop det du kan. Du kan dog risikere at de er født med en for gammel firmware og så skal du bruge Ikeas gateway til at opdatere dem først. Derefter kan du dog sagtens smide på din Hue Bridge. Det samme gælder alle deres kontakter, dæmpere og følerer.

Ja, jeg har nok misforstået hvad du skriver her, forstår det som du mener at dæmpere og følere fra IKEA også vil kunne tilføjes i HUE bridge.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu