recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt Philips Hue begynder spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt Philips Hue begynder spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 10:45
Ja, eller også fik jeg mig formuleret forkert. Det er pærerne du tilføjer Bridge. Efterfølgende så parer du dæmperne med de ønskede pærer, så den styrer den gruppe.
Men nej, de dukker ikke op i app'en. App'en er en fjernbetjening til dine pærer, ligesom dæmperen er en fjernbetjening til dine pærer. Det giver jo ingen mening at have din fjernbetjening til at styre din fjernbetjening, hvis du forstår.

Jeg kan dog godt se, at under parringsprocessen, så ville det være nemmere, hvis app'en kunne se fjernbetjeningen, så man bare kunne markere den dæmper her til at styre den gruppe her. Men det er kun den ene gang man skal gå igennem den process. Efter det er gjort, har du eller ikke noget at bruge den til i app'en.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 11:01
Meeen det giver jo faktisk mening Wink,
Philips Dimmer og Philips TAP kan du styre indefra Appen, altså hvilke scener de forskellige input styrer, derfor giver det mening at kunne styre dem fra indefra HUE app. Det samme gælder IKEA fjernbetjening, der er faktisk 5 knapper på den, man kunne i pricippet styre den på samme måde som Philips TAP, hvis altså lige...........
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 11:35
Med Tap giver det måske lidt mening, ja. Den er jo lavet til scener. Men det er Hue dimmer ikke og ej heller de to fra Trådfri. De er jo alle tre lavet til grupper. Det er kun under opsætningen det er praktisk. Når først de er tilknyttet sin gruppe, så er de der bare. De selvsamme grupper er jo alligevel i app'en.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 11:42
Nu skal vi jo ikke skændes, men
Jo, HUE dimmer er lavet bl.a lavet til styring af scener, IKEA dæmper er efter min mening ubrugelig, og ikke kun til HUE i øvrigt.
Men IKEA fjernbetjening er efter MIN mening langt bedre konstrueret end Philips TAP, derfor ville det give fint mening at HUE kunne opfatte den som en TAP (efter min mening).


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 11:48
Ja okay. Har ikke prøvet en Hue Dimmer. Troede kun den var til en gruppe/enkel pære. Men under alle omstændigheder, så er Ikeas kun lavet til det. Og det er derfor det ikke rigtig er nødvendigt, at den kan ses i app'en. Men jeg er bestemt enig i, at det ville gøre opsætningen nemmere, hvis man kunne se dem i app'en og sige at den skal styre denne gruppe.
Men altså, hvad kan man forvente, når man tilføjer 3. parts udstyr, som Philips aldrig har lovet support for? :-)
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 11:59
Helt enig, man kan ikke tillade sig at forvente noget, men det kunne nu stadig være nice.....
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:12
Helt bestemt.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:56
Hej...
Når bare vi ikke er ved at "stjæle" tråden fra OP, som oprettede den. Men er vi ikke det, så har jeg lige et spørgsmål eller to her...
 
Jeg er "nystartet" og har indtil videre investeret i følgende:
 
1. En ECHO fra Amazon.
2. Lite-On HS110 kontakter
3. En Lite-On pære, som kan styres af ECHO'en
4. Bestilt en SONOFF BASIC - gennem AMAZON. Den bliver så afsendt fra Kina, viste det sig. Så håber kvaliteten og sikkerheden er der. Det er jo AMAZON, som er formidler eller... Er lidt usikker på sikkerheden her...
 
Så er mit spørgsmål nu - som jeg ser det har jeg tre scenarier:
 
1. Indkøbe PHILIPS HUE BRIDGE og så købe pærene fra IKEA? De er da i hvert fald billigere.
 
2. Indkøbe PHILIPS HUE BRIDGE og så holde sig kun til PHILIPS HUE produkter - vældigt dyrt..
 
3. Kun holde sig til IKEA's BRIDGE og deres produkt serie...
 
og lige et tillægsspørgsmål:
 
Kan PHILIPS HUE's kontakter også tænde/slukke IKEA's pærer uden problemer?
 
Kan også læse, at IKEA's BRIDGE er et evt. must buy... Alt efter firmware... Og et kabel lige skal "flækkes" sammen til opgraderinge af firmwaren - men det er jo ikke svært - umiddelbart.
 
Ser frem til at høre fra Jer.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 15:20
Jeg ville vælge nummer 1. Og ja, Philips dæmpere kan sagtens styre Trådfri :-)
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg ville vælge nummer 1. Og ja, Philips dæmpere kan sagtens styre Trådfri :-)
 
Hej Nagash...
 
Tak for svaret.
 
Har lige bestilt en PHILIPS HUE BRIDGE 2.0 og en lille smule pære til vores køkken/stuen.
 
Men der er da et hav af pære fra Philips. Nogle der kan
 
1. dimmes
2. dimmes og ambiance
3. dimmes og med farve
 
Nu prøver vi et sæt af hver af de to første og så står den nok på et forsøg med IKEA-pærerne.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 17:54
For dem som overvejer at købe GU10 og kan nøjes med 2700k så vil jeg på det varmeste anbefale dem fra IKEA til 69,-
Jeg har selv 16 stk GU10 fra HUE selvfølglig er det bedre at kunne justere farvetemperatur, men nogle steder er det altså ok med 2700k
Andre steder kan jeg simpelthen ikke forsvare at give lidt under 200kr mere for en fra HUE
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 20:01
Tstampe

De har faktisk samme udvalg i Ikea nu. Dem der kun kan dimmes, er med varm hvid lys (let oragne). Dem med ambience kan skifte mellem varm til kold hvid (altså let orange til let blåt). Og dem med farvet kan skifte mellem alle farver Rød, gul, blå og alt derimellem.

Dog skal det lige siges, at den farvede fra Ikea ikke kan fås alene, men kun sammen med kontakten. Så skal du fx bruge 10 af dem, så kommer du også ud med 10 kontakter. Men trods det, er de stadig en til næsten kun halv pris (Ikea: 259kr for farvepære med kontakt, Elgiganten: 479kr for en farvet Hue uden noget til).

Redigeret af Nagash - 21-Januar-2018 kl. 20:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu