recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sony kd55xd9305b eller LG OLED55B6V?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sony kd55xd9305b eller LG OLED55B6V?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
soender7 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soender7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: sony kd55xd9305b eller LG OLED55B6V?
    Sendt: 28-December-2016 kl. 23:19
Står overfor og vil købe en af 2 ovenstående. Men kan ikke finde ud af hvilket af dem. Håber i kan hjælpe.
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 07:00
Jeg var uden tvivl sprunget på et LG OLED, hvis jeg skulle vælge noget nyt i dag. Har du set dem IRL? Så burde du heller ikke være i tvivl Smile
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 10:51
Jeg valgte Sony'en. 
Har ikke modtaget mit endnu, men når det kommer til billedebehandlingen (bevægelser) vil jeg ikke undvære Sony's Motionflow. At det så var knap 5000 billigere end LG'en var ikke en negativ faktor heller :)

OLED har mange gode sider, men også mange dårlige.
Det samme har LCD (Edge LED i dette tilfælde)
Spørgsmålet er hvad man er villig til at leve med, og hvilke præferencer man har.
Jeg har Edge LED i forvejen (Sony 55NX810)


Til top
soender7 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soender7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 11:02
Ser meget fodbold, så kravet er at det står skarpt og man ikke ser bolden flere gange. Det skal være flydende. Det samme når jeg ser film
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 11:15
Sony's Motionflow er det bedste blandt TV producenter i dag. I hvert fald hvis du læser flere tests rundt omkring. 
Deres billedebehandling er meget anmelder rost, hvor den forkerte indstilling kan ligne en sæbe opera effekt, som ser kunstigt og unaturligt ud.

Jeg ville gå i en butik og se dem hands on, fra den samme kilde og så bedøm selv :)

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 11:47
af de 2  helt klart oled

klart bedste billede på oled'
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 12:51
+1 til OLED. Så slipper man også for Android-TV.

M.v.h.
Til top
soender7 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soender7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

+1 til OLED. Så slipper man også for Android-TV.

M.v.h.


Er de ikke kommet efter det med android tv?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 13:10
Mellem de 2 oplyste TV modeller havde jeg nok også selv valgt OLED modellen, selv om jeg synes at det er lidt synd, at folk "Smider" OLED anbefalinger (ikke kun i denne tråd) i hovedet på folk, uden at fortælle hvilke hurdler der minsandten også er ved OLED.

Desuden synes jeg generelt at testen af de billige OLED må svigte en anelse fra LG s side inden de forlader fabrikken, for der kan læses om en del Panel-fejl på de billige modeller. Jo jo, jeg ved godt at der er panel fejl ved alle produkter.

Man skal bare vide hvad man går ind til - og det kræver altså lidt forarbejde. 

Pøj pøj med købet.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 13:46
Jeg vil lige indskyde at på Sony'en kan der være problemer med at skærmen bøjer en anelse i toppen.
Jeg har taget chancen, og ser når jeg modtager mit om det er et problem, og sender retur såfremt dette er tilfældet.
Men det er blot for lige at oplyse der har været konstateret enkelte tilfælde hvor dette har været et problem.


Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mellem de 2 oplyste TV modeller havde jeg nok også selv valgt OLED modellen, selv om jeg synes at det er lidt synd, at folk "Smider" OLED anbefalinger (ikke kun i denne tråd) i hovedet på folk, uden at fortælle hvilke hurdler der minsandten også er ved OLED.

Desuden synes jeg generelt at testen af de billige OLED må svigte en anelse fra LG s side inden de forlader fabrikken, for der kan læses om en del Panel-fejl på de billige modeller. Jo jo, jeg ved godt at der er panel fejl ved alle produkter.

Man skal bare vide hvad man går ind til - og det kræver altså lidt forarbejde. 

Pøj pøj med købet.Smile


Det største no go, læs testen lavet af Lyd og Billede, de ser kanallogoer, tekst fra menuer osv. De forsvinder langsomt efter signal med anden info, men man/jeg orker ikke risikoen for burn in. Flatpanels skriver teoretisk risiko for burn in, med testen fra L&B, er den risiko vel ikke kun teoretisk.
Valg af tv i dag, er vel hvilke ulemper/mangler du kan leve med. Med mit Sony ZD9, spekulerer jeg ikke på logoer, og kan nyde udsendelser uden nervøse trækninger.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 14:07
Jeg nævnte udfordringen med Burn In i en anden tråd, og fik dette svar:
"Burn in har været diskuteret før. Jeg tror at Hother er den eneste som "kender en", som har burn in på et OLED. Derudover så eksisterer burn in også på LCD. Iflg. det jeg kan læse mig til, så er burn in ikke et generelt problem/risiko på OLED."

Jeg tror burn in på OLED handler om hvordan man bruger sit TV, og om man tør vedkende sig den udfordring eller mener det er en myte som ikke har noget på sig.

Jeg fravalgte OLED blandt andet på grund af dette. Kan godt være jeg aldrig ville opleve det i praksis, men turde ikke tage chancen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu