recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig tuner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig tuner?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig tuner?
    Sendt: 31-December-2016 kl. 22:59
Hejsa

Jeg købte et LG 55B6V her for nylig. Der er ikke så meget at klage over - langt fra - bortset fra et spøjst irritationsmoment, der er opstået i dag.

Vi har haft YouSee, men har opsagt det for at bruge DVB-T antenne og streaming. Vi bor i et nybygget hus, hvor alle installationer selvfølgelig også er nye. Det har fungeret med tilslutning fra YouSee (indtil tidligere på dagen) og også tidligere, hvis jeg tilsluttede en DVB-T antenne med forstærker til indgangen i den splitter, vi har siddende i teknik-rummet. Nu stoppede YouSee så med at virker - angiveligt pga. for meget belastning tidligere på dagen, men da vi alligevel har opsagt det, tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne tilslutte DVB-T antennen igen. Nu virker det bare ikke!

Jeg har prøvet på et andet fjernsyn tilsluttet et andet sted på antennesystemet her, og der virker det fint (altså det fjernsyn, DVB-T virkede på tidligere). Jeg tænker det taler for, at der kunne være noget galt med det antennestikket, der sidder ved LG fjernsynet. Jeg har også prøvet at bytte antenne-kabler rundt - og dét der ikke virker på LG'en, virker på det andet fjernsyn og vice versa.

Nu kommer det, der er virkelig mystisk: Hvis jeg holder med en finger bag på antennestikket bag på fjernsynet, så kommer der fint signal. Jeg kan også tilslutte DVB-T antenne direkte i fjernsynet, men den er MEGET mere følsom for retning end den var, på det gamle fjernsyn. Jeg synes det taler lidt for, at der er noget med tuneren.

Nogen, der har et bud på, om det kan være antennestik/system eller fjernsynets tuner?

På forhånd tak for svar.


Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2017 kl. 14:14
Har du skærmet stik på din installation?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2017 kl. 21:11
Det skulle jeg mene - YouSee og samme setup med DVB-T antenne virkede tidligere.

Jeg har kun skiftet fjernsyn og antennekabler - men jeg synes jeg har udelukket sidstnævnte som et problem, når jeg har testet dem, med det gamle fjernsyn - godt nok et andet sted i huset.

Alternativt må jeg jo slæbe det gamle fjernsyn ind i stuen og prøve det på de samme kabler der.

Antennekablet går meget stramt, når det skal sættes i det nye LG fjernsyn - kan det have nogen indflydelse på noget?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 07:13
Ja.
 
Du kan have rykket kablet fri af stikket, eller lavet et knæk på kobberet.
 
Når du sætter fingeren på stikket fungerer du som antenne.
 
Prøv med et længere/nyt kabel til LG tv.
 
Der er også den mulighed at stikket i TVet er gået i stykker. Jeg har været ude for at lodningen af stik til print i TV var dårlig. Godt nok med et gammet billedrørs tv. Så det fixede jeg selv.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 07:26
DVB-T er jo luftbåren, så modtagelsen er afhængig af, hvor god din antenne er. Din tuner på det nye tv, kan sagtens være mindre følsom, end den gamle.
Når du sætter en finger på antennestikket, vil du virke som antenneforstærker. Det samme kan opleves med FM-radioen, hvis du bruger egen antenne.
Du skal nok kigge din antenne efter, og muligvis skifte den til noget bedre.
Ofte opnås det bedste resultat med en udendørs antenne...


Redigeret af Supergris - 02-Januar-2017 kl. 07:32
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Olympen Olympen skrev:

Det skulle jeg mene - YouSee og samme setup med DVB-T antenne virkede tidligere.

Jeg har kun skiftet fjernsyn og antennekabler - men jeg synes jeg har udelukket sidstnævnte som et problem, når jeg har testet dem, med det gamle fjernsyn - godt nok et andet sted i huset.

Alternativt må jeg jo slæbe det gamle fjernsyn ind i stuen og prøve det på de samme kabler der.

Antennekablet går meget stramt, når det skal sættes i det nye LG fjernsyn - kan det have nogen indflydelse på noget?


  Når antennekablet går så stramt ______ da må man vel lade et antennestik blive  SIDDENDE i ens Tv og så have en meters penge antennekabel i-mellem ens Tv og andet kabel.

 "Når noget går stramt sa går noget i stykker"
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Olympen Olympen skrev:

Det skulle jeg mene - YouSee og samme setup med DVB-T antenne virkede tidligere.

Jeg har kun skiftet fjernsyn og antennekabler - men jeg synes jeg har udelukket sidstnævnte som et problem, når jeg har testet dem, med det gamle fjernsyn - godt nok et andet sted i huset.

Alternativt må jeg jo slæbe det gamle fjernsyn ind i stuen og prøve det på de samme kabler der.

Antennekablet går meget stramt, når det skal sættes i det nye LG fjernsyn - kan det have nogen indflydelse på noget?

Ja! Hvis du har møvet et stik i med vold og magt, kan du ha skubbet tuneren såden har løse forbindelser på printet
Til top
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 20:59
Vold og magt er vel så meget sagt...

Men hvis tuneren er løs af printet så er det vel et spørgsmål om "virker - virker ikke"? Det virker jo trods alt. Den kræver bare antennen tættere på - til min store irritation.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 21:11
Du kan ikke ha en stueantenne i teknikrummet med en lang forbindelse til TV'et. Det virker simpelthen ikke, den skal være en armslængde fra TV. Ellers skal der laves en rigtig installation med antenne på taget.
Til top
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan ikke ha en stueantenne i teknikrummet med en lang forbindelse til TV'et. Det virker simpelthen ikke, den skal være en armslængde fra TV. Ellers skal der laves en rigtig installation med antenne på taget.

Altså, det kunne jeg jo så med min gamle Panasonic G10'er :-) Der er jo også forstærker i den - så det er vel ikke et unikt tilfælde.

Sætter jeg antennen ud i teknikrummet igen, så virker det jo også (endda med det kabel, som ikke virker i stuen til LG'en) et andet sted i huset på G10'eren.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 21:34
Fantastisk! Det har min stueantenne aldrig kunnet.

Nu er der jo også stor forskel på hvor følsom tuner er i forskellige TV.

Redigeret af Kampus - 04-Januar-2017 kl. 21:35
Til top
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 21:39
Ja, det er imponerende, hvad man kan få på tilbud til 99,- kr. i Jem og Fix. Det ved jeg også kun fordi YouSee var en måned om at trække et kabel 2,5 meter gennem et tomrør og sætte en fordeler op.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu