recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED burn-in

 Besvar Besvar Side  <12345 27>
Afstemningsspørgsmål: Har du burn-in på dit OLED
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [10,20%]
80 [81,63%]
6 [6,12%]
2 [2,04%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

OLED er det nye "sort". Man glemmer at ALLE billedteknologier har ulemper


Siger brugeren der benyttede utallige muligheder til nærmest at ophæve sit Pioneer TV til verdens 8. vidunder...

Hvad med at stikke snotten ind hr politibetjent

Redigeret af Kampus - 03-Januar-2017 kl. 15:37
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 16:51
@Kampus.
Normalt kommenterer jeg ikke på dine indlæg, men dette er dog toppen af frækhed. Du burde udelukkes fra forum i et par måneder. Angry
      carsten
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 16:56
Synes at resultatet giver et klart overblik.
30=Nej
3=Ja
Burn-in er ikke udbredt på OLED skærme. Det kan dog forekomme på få skærme.
Synd dem som har problemet ikke har skrevet hvilke skærm de har. Kunne være interessant at se om der er 2015 eller 2016 skærme som er mest ramt.

Det er bestemt ikke noget der ville få mig til at fravælge OLED

Redigeret af lahan - 03-Januar-2017 kl. 16:57
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 17:13
Burn-in er jo heller ikke noget nyt fænomen, så jeg forstår ikke hele den skrækkampagne som kører omkring problemet? Burn-in har jo været et "problem" de sidste 70 år!

M.v.h.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 17:50
Det er da meget relevant at få lidt oplysning om Burn-in.
Men jeg synes da godt nok tonen er blevet lidt hårdt.
Burn-in er vel ikke noget der smitter Wink
Mvh.og forsat god debat


Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 19:47
Intet på mit over to år gamle 55EC930. Jeg tager på ingen måde hensyn til evt. Burn in. Spiller Xbox mange timer ad gangen. Samt samme kanal i 30 timer under lemans. Pc har jeg dog ikke koblet på, det skulle så vidt jeg ved være det værste man kan udsætte det for.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Synes at resultatet giver et klart overblik.
30=Nej
3=Ja
Burn-in er ikke udbredt på OLED skærme. Det kan dog forekomme på få skærme.
Synd dem som har problemet ikke har skrevet hvilke skærm de har. Kunne være interessant at se om der er 2015 eller 2016 skærme som er mest ramt.

Det er bestemt ikke noget der ville få mig til at fravælge OLED


Nu skal man nok tage denne undersøgelse med et gran salt. Men tendensen er nogenlunde klar.

Jeg ville nok ikke købe noget der har 10 procents chance for fejl.

Og tal nu ordentligt.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Synes at resultatet giver et klart overblik.
30=Nej
3=Ja
Burn-in er ikke udbredt på OLED skærme. Det kan dog forekomme på få skærme.
Synd dem som har problemet ikke har skrevet hvilke skærm de har. Kunne være interessant at se om der er 2015 eller 2016 skærme som er mest ramt.

Det er bestemt ikke noget der ville få mig til at fravælge OLED


Nu skal man nok tage denne undersøgelse med et gran salt. Men tendensen er nogenlunde klar.

Jeg ville nok ikke købe noget der har 10 procents chance for fejl.



Så vidt jeg kan læse mig frem til, er der ingen ejere af OLED der aktiv har skrevet at de oplever burn-in på deres OLED skærme, men der er 3 der har stemt at de har - og jeg vælger at tro at det er folk der måske har set det ude i en butik, eller hos nogle bekendte = jeg ville tage det med et gran salt! Smile

Og btw. så hedder det RISIKO når det er negativt, og CHANCE når det er positivt Wink
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 22:30
Fint nok, man forholder sig til,at der er en risiko . Man skal bare passe på ikke,at blæse det ud af proportioner . . .

Noget helt andet er hvordan OLED fremadrettet vil reagere på den varslede forøgelse af lysstyrke/nits. Her tænker jeg lidt tilbage i tiden, og sammenligner med plasma,som jo reelt havde elimineret retention/burn in - indtil 3D pludselig skulle implementeres. Lysforøgelsen her viste sig jo her, at være ren gift mht burn in risikoen . .Er OLED teknologien sårbar på samme måde ? ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Synes at resultatet giver et klart overblik.
30=Nej
3=Ja
Burn-in er ikke udbredt på OLED skærme. Det kan dog forekomme på få skærme.
Synd dem som har problemet ikke har skrevet hvilke skærm de har. Kunne være interessant at se om der er 2015 eller 2016 skærme som er mest ramt.

Det er bestemt ikke noget der ville få mig til at fravælge OLED


Nu skal man nok tage denne undersøgelse med et gran salt. Men tendensen er nogenlunde klar.

Jeg ville nok ikke købe noget der har 10 procents chance for fejl.




Så vidt jeg kan læse mig frem til, er der ingen ejere af OLED der aktiv har skrevet at de oplever burn-in på deres OLED skærme, men der er 3 der har stemt at de har - og jeg vælger at tro at det er folk der måske har set det ude i en butik, eller hos nogle bekendte = jeg ville tage det med et gran salt! Smile

Og btw. så hedder det RISIKO når det er negativt, og CHANCE når det er positivt Wink

Tro hører til i kirken.

Og jeg tager ikke chancen og løber den risiko.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tro hører til i kirken.

Og jeg tager ikke chancen og løber den risiko.


Du må have haft det umådelig svært, dengang der kun fandtes billedrørs-tv!

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fint nok, man forholder sig til,at der er en risiko . Man skal bare passe på ikke,at blæse det ud af proportioner . . .

Noget helt andet er hvordan OLED fremadrettet vil reagere på den varslede forøgelse af lysstyrke/nits. Her tænker jeg lidt tilbage i tiden, og sammenligner med plasma,som jo reelt havde elimineret retention/burn in - indtil 3D pludselig skulle implementeres. Lysforøgelsen her viste sig jo her, at være ren gift mht burn in risikoen . .Er OLED  sårbar på samme måde ? ?
teknologien
De tanker har jeg såmænd også haft. Problemet er nok ikke så stort når det angår afspilning af f.eks. HDR film. Det er kanal logoerne der typisk er et problem - også på plasma. Men også hvad angår LED, for her er blus på lampen ved HDR. Omkring LED tænker jeg nok mere på "pixel slitage". Det er så en anden snakSmile


Redigeret af Hother - 04-Januar-2017 kl. 00:20
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu