recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED burn-in

 Besvar Besvar Side  <1 24252627>
Afstemningsspørgsmål: Har du burn-in på dit OLED
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [10,20%]
80 [81,63%]
6 [6,12%]
2 [2,04%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 07:54
Det tænker jeg du kan... da mit røg ind for det samme ved HI-FI klubben var det LG der skulle godkende den endelige tilbagebetaling og det gjorde de. Efterfølgende købte jeg en tilsvarende OLED ved elgiganten og spurgde til i tilfældet af burn-in  og fik lovning på at det ville bytte den hvis der kom burn-in... 

Jeg hører meget gerne fra dig hvad du finder ud af med el-giganten for min lider af samme skæbne igen igen.....  har dog ikke besluttet mig om jeg orker for det logo er en OLED dræber og det kommer nok igen....
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 10:08
Hvilke indstillinger kører I med?
Til top
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 11:03
På min ISF lys rum standard... "kalibreret" af elgiganten 
kunne se de første burn-in af kanal 5 logo efter små 2 mdr brug...  nu er det slemt


Redigeret af Janus1 - 14-September-2017 kl. 11:05
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 11:35
 Det er fandeme surt, men da fint nok at LG anerkender det, selvom det sådan set er ret lige meget i forhold til købeloven. Ifølge den er det sælger der har ansvaret. Sælger kan ikke ophæve sit eget ansvar med henvisning til at leverandøren/fabrikanten ikke vil kendes ved et evt. problem.
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 12:05
Kører du også med lysrum indstillingen om aftenen?
Til top
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 12:07
.

Redigeret af Janus1 - 14-September-2017 kl. 12:09
Til top
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Kører du også med lysrum indstillingen om aftenen?
ja den står på det samme
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2017 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:


Kører du også med lysrum indstillingen om aftenen?


Og så vidt jeg husker, står det på Kanal5 10+ timer om dagen...

M.v.h.
Til top
Gasse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gasse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 02:24
Oprindeligt skrevet af Janus1 Janus1 skrev:

Det tænker jeg du kan... da mit røg ind for det samme ved HI-FI klubben var det LG der skulle godkende den endelige tilbagebetaling og det gjorde de. Efterfølgende købte jeg en tilsvarende OLED ved elgiganten og spurgde til i tilfældet af burn-in  og fik lovning på at det ville bytte den hvis der kom burn-in... 

Jeg hører meget gerne fra dig hvad du finder ud af med el-giganten for min lider af samme skæbne igen igen.....  har dog ikke besluttet mig om jeg orker for det logo er en OLED dræber og det kommer nok igen....


LG Danmark har refunderet hele købsprisen.
Købt hos Elgiganten
Super Service fra LG
/Gasse
Til top
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 19:38
Fik også penge tilbage for min nr. 2 55B6V. Begge som sagt har fejlet på Kanal 5 logo.

Var så forbi den lokale HIFI-klubben så tog vi en snak mens vi kiggede på hans næsten nye Sony A1 OLED. Vedkommende fortalte at fjernsynet havde kørt i sin levetid som demo ialt 3-4 dage kanal 5 i hele butikkens åbningstid og siden har den kørt alt muligt andet tv indhold. Jeg fik ham lokket til at gå ind på Youtube som har en rød baggrund og med det samme kunne vi se omridset af kanal 5 logo. Tv'et har vært skukket mange gange siden og har altså kørt forskelligt indhold siden men logoet var der altså. Oled dioderne mister altså deres intensititet over tid nogen gange går det bare stærkt :(

Ikke flere Oled til mig i denne omgang! 


Redigeret af Janus1 - 03-December-2017 kl. 20:55
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Janus1 Janus1 skrev:

Vedkommende fortalte at fjernsynet havde kørt i sin levetid som demo ialt 3-4 kanal 5 i hele butikkens åbningstid og siden har den kørt alt muligt andet tv indhold. 
Undskyld men 3-4 hvad?
Til top
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 21:05
3-4 dage efter hans egen udsagn.  ca 30 timer.... om han så havde kørtdet dobbelte er det stadig uacceptablet. Jeg har kunne se de første tegne efter et par mdr brug    det stemmer nok meget godt med de timer han har kørt. Der er også meget skrad på det logo... Og LG siger at de aldrig har hørt om burn-in på deres oled og var villige til at ombytte det til en nyere model 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 24252627>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu