recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED burn-in

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 27>
Afstemningsspørgsmål: Har du burn-in på dit OLED
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [10,20%]
80 [81,63%]
6 [6,12%]
2 [2,04%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 18:54
Har du et billede af det Janus?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 19:00
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 20:08
Forskellen på efterbilledet på skærme er, at burn-in, som forekommer på OLED-screens desværre IKKE forsvinder, (skærmen må betragtes som ødelagt),

Mens retension på LCD skærme ofte går væk af sig selv. Burn-in i sig selv kan jo ikke ske på LCD skærme. Efterbilledet fremstår dermed kun som et midlertidigt problem.

Er det rigtigt?

Og - hjælper løsningen, der nævnes i linket?


Image retention refers to any image that "sticks" on a screen, even when the content changes. It usually appears as a faint ghost, and with most TVs this fades after a moment or two.

Burn-in is a form of image retention that lasts much longer, and it's usually visible even when playing other content. It's usually caused by leaving a static image on a screen for a long period of time.

http://televisions.reviewed.com/features/what-to-know-about-oled-screen-burn-in-problems-causes-image-retention


Redigeret af bentpetersson - 11-Juli-2017 kl. 20:09
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 20:38
Er der ikke kørt nok i definitionen af burnin og retention? Eller er det bare mig? Det virker som om der er en agenda mod OLED af dem der ikke har et, hvorfor må folk selv gætte på.

Redigeret af claussor - 11-Juli-2017 kl. 20:39
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Er der ikke kørt nok i definitionen af burnin og retention? Eller er det bare mig? Det virker som om der er en agenda mod OLED af dem der ikke har et, hvorfor må folk selv gætte på.
Jeg har jo ikke været overbevist OLED kigger, og er det stadig ikke. Det må tiden vise, når jeg om nogen tid får mit eget Pana OLED.

Selv har jeg ikke haft nogen agenda mod OLED, men der i mod en masse usikkerhed omkring OLED, og det selvom jeg har brugt timer med at kigge på OLED.

"Dem der ikke selv har", jeg ved ikke helt hvad du mener med det. Rent pengemæssigt har jeg kunnet anskaffe flere OLED, men har ikke ønsket det. Men nu prøver jeg altså.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 20:55
Jeg mener egentlig bare dem der ikke har et.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 21:01
Intet nyt . Alle vidste det kan forekomme . Og status er stadig,at det tilsyneladende hører til ekstreme sjældenheder, - måske uheldige paneler ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Forskellen på efterbilledet på skærme er, at burn-in, som forekommer på OLED-screens desværre IKKE forsvinder, (skærmen må betragtes som ødelagt),


Øh nej, skærmen er ikke ødelagt! Det vil i 99,99% af tilfældene kun være synligt på ensfarvede flader. Ved normal brug ser man det ikke.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Mens retension på LCD skærme ofte går væk af sig selv. Burn-in i sig selv kan jo ikke ske på LCD skærme. Efterbilledet fremstår dermed kun som et midlertidigt problem.

Er det rigtigt?


Nej, det er ikke rigtigt. Burn-in på et LCD er akkurat det samme - en statisk ændring i billedgengivelsen.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Mens retension på LCD skærme ofte går væk af sig selv. Burn-in i sig selv kan jo ikke ske på LCD skærme. Efterbilledet fremstår dermed kun som et midlertidigt problem.

Er det rigtigt?


Nej.

LCD kan også få burn-in.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Forskellen på efterbilledet på skærme er, at burn-in, som forekommer på OLED-screens desværre IKKE forsvinder, (skærmen må betragtes som ødelagt),

Mens retension på LCD skærme ofte går væk af sig selv. Burn-in i sig selv kan jo ikke ske på LCD skærme. Efterbilledet fremstår dermed kun som et midlertidigt problem.

Er det rigtigt?

Og - hjælper løsningen, der nævnes i linket?


Image retention refers to any image that "sticks" on a screen, even when the content changes. It usually appears as a faint ghost, and with most TVs this fades after a moment or two.

Burn-in is a form of image retention that lasts much longer, and it's usually visible even when playing other content. It's usually caused by leaving a static image on a screen for a long period of time.

http://televisions.reviewed.com/features/what-to-know-about-oled-screen-burn-in-problems-causes-image-retention

Nej, det er ikke korrekt.
Image retention går væk på alle skærme.
Burn in er det man kalder det, når retention ikke går væk og derfor er permanent. Burn in går hverken væk på LCD, OLED eller plasma.
Og jo, burn in kan forekomme på LCD-skærme.

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 22:17
Ja og en 5 krone kan lande og blive slående på højkant, hvis man prøver ihærdigt nok.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Ja og en 5 krone kan lande og blive slående på højkant, hvis man prøver ihærdigt nok.


- hvilket lige skete m en OLED .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu