recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED burn-in

 Besvar Besvar Side  <1 23456 27>
Afstemningsspørgsmål: Har du burn-in på dit OLED
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [10,20%]
80 [81,63%]
6 [6,12%]
2 [2,04%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeOne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 08:54
Har LG 55E6V - Helt igennem et fantastisk TV både i kvalitet og Web OS3.
Har ingen former for Burn-in :)
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Afstemningen siger det samme som Torben. Altså at der kan være (produktions?) fejl på nogle OLED, men det generelt ikke er noget man skal bekymre sig om!

M.v.h.


Jeg skrev tilbage da de første OLED tv kom, at der var fejl og mangler ved disse og det ville fremkomme når der var flere brugere der fik dem hjem og havde brugt dem i noget tid, der mente mange jeg nærmest var idiot, men jeg fik ret, fejlene og manglerne ved disse OLED skærme dukkede frem.

Og den konklusion du fremkommer med kan ikke bruges til noget som helst, vent indtil der er solgt nok og forbrugerne tager dem i brug i længere tid, så vil fejl og mangler opstå, og så har man et bedre grundlag.

Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900.

Men nu kommer der ny ballade OLED eller QLED i kan vrøvle om, det uendelig dilemma.

Der var også nogle der oplevede Burn in på Plasma, og andre oplevede intet, det samme vil ske med OLED.

 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Afstemningen siger det samme som Torben. Altså at der kan være (produktions?) fejl på nogle OLED, men det generelt ikke er noget man skal bekymre sig om!

M.v.h.


Jeg skrev tilbage da de første OLED tv kom, at der var fejl og mangler ved disse og det ville fremkomme når der var flere brugere der fik dem hjem og havde brugt dem i noget tid, der mente mange jeg nærmest var idiot, men jeg fik ret, fejlene og manglerne ved disse OLED skærme dukkede frem.

Og den konklusion du fremkommer med kan ikke bruges til noget som helst, vent indtil der er solgt nok og forbrugerne tager dem i brug i længere tid, så vil fejl og mangler opstå, og så har man et bedre grundlag.

Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900.

Men nu kommer der ny ballade OLED eller QLED i kan vrøvle om, det uendelig dilemma.

Der var også nogle der oplevede Burn in på Plasma, og andre oplevede intet, det samme vil ske med OLED.

Jeg forstår ikke dit indlæg.

Hvad er det for nogle fejl og mangler der er dukket frem som skulle afholde folk fra at købe OLED?

Jeg har ikke selv OLED - det kostede lige i overkanten da jeg skiftede TV sidst, men det bliver det næste gang.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900. 
Noget tyder på at du simpelthen bare ikke kunne få det LG LCD TV billigt nok, og man skal huske at man får hvad man betaler for :)
Jeg har et 9 år gammelt LCD TV fra LG, som stadig kører, og det kører mange timer om dagen, tit står det bare tændt og banker derud af, jeg valgte så heller ikke det billigste, da jeg er klar over at man får hvad man betaler for.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900. 
Noget tyder på at du simpelthen bare ikke kunne få det LG LCD TV billigt nok, og man skal huske at man får hvad man betaler for :)
Jeg har et 9 år gammelt LCD TV fra LG, som stadig kører, og det kører mange timer om dagen, tit står det bare tændt og banker derud af, jeg valgte så heller ikke det billigste, da jeg er klar over at man får hvad man betaler for.

Hvis man har dårlig erfaring med topmodel, hvor er det så lige billig kommer ind? Og det tv Jan2013 køber som afløser, er et 65DX900, igen et tv fra øverste hylde til ca30k.

Redigeret af JeTex - 04-Januar-2017 kl. 15:42
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900. 
Noget tyder på at du simpelthen bare ikke kunne få det LG LCD TV billigt nok, og man skal huske at man får hvad man betaler for :)
Jeg har et 9 år gammelt LCD TV fra LG, som stadig kører, og det kører mange timer om dagen, tit står det bare tændt og banker derud af, jeg valgte så heller ikke det billigste, da jeg er klar over at man får hvad man betaler for.

Hvis man har dårlig erfaring med topmodel, hvor er det så lige billig kommer ind? Og det tv Jan2013 køber som afløser, er et 65DX900, igen et tv fra øverste hylde til ca30k.
Går jeg stærkt ud fra hvis det gik i stykker så hurtigt, alle vil kalde deres TV for en "topmodel" men der står sjovt nok ingen pris :)
"igen et tv fra øverste hylde"? Hvor skriver jeg lige noget om Panasonic TV'et? Ingen steder.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900. 
Noget tyder på at du simpelthen bare ikke kunne få det LG LCD TV billigt nok, og man skal huske at man får hvad man betaler for :)
Jeg har et 9 år gammelt LCD TV fra LG, som stadig kører, og det kører mange timer om dagen, tit står det bare tændt og banker derud af, jeg valgte så heller ikke det billigste, da jeg er klar over at man får hvad man betaler for.

Hvis man har dårlig erfaring med topmodel, hvor er det så lige billig kommer ind? Og det tv Jan2013 køber som afløser, er et 65DX900, igen et tv fra øverste hylde til ca30k.
Går jeg stærkt ud fra hvis det gik i stykker så hurtigt, alle vil kalde deres TV for en "topmodel" men der står sjovt nok ingen pris :)
"igen et tv fra øverste hylde"? Hvor skriver jeg lige noget om Panasonic TV'et? Ingen steder.
Sjovt som mistroen trives.

Jeg tænker ofte i de tilfælde på det gamle ord "Tyv tror hver mand stjæler". Det er altså de færreste af os der har nogen som helst interesse i at vi lyver for hinandenOuch
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 19:36
Forstår ikke at man kan udtale sig og forsvare disse lg tv på så fanatisk vis som især henrik b gør når man ikke engang ejer et. Ejede manden nu et der tilmed var kalibreret og havde haft et led før så kunne man jo begynde at ta det alvorligt. Derfor skal jeg da ikke sige du ikke kan ha ret, og du har da helt sikkert også ret i mange ting. Teknologien har jo åbentlyst sine stærke sider, men du kan og tåler jo absolut intet dårlig omtale at dette tv, og de fleste ting du ved om det, er test du har læst på internettet, så vidt jeg kan forstå. Hother har til gengæld haft nu, hvad ? 3-5 kalibrerede tv, plus utallige andre derhjemme, Ja han kan godt li sine egne ting.,måske det der trigger dig i denne kamp for oled. Men uanset så har han rigtig erfaring. Hørte Otto tale om dette emne i sin tid. Han havde mange kæpheste og dette var en af dem. Internettets eksperter og hvordan vi skaffer os viden uden aldrig nogensinde at ha prøvet tingene, det er altid nogen der har hørt nogen tale om de lød godt eller der var et godt billede på et forum eller en masse tests, derefter er der virkeligheden, og tro mig den er som regel aldrig helt som alle de tests og forumer siger, derfor hother gerne vil prøve tingene ved selvsyn inden, det er erfaring af at ha prøvet mange ting. Der er altså også en forskel på at se et billede i et kvarter ift. At eje noget over flere måneder ift. Ens vurdering af tingene. Både ulemper og stærke sider. Det giver erfaring. At sidde og udtale sig så skråsikkert fordi man har læst alle tests på nettet, det gir jeg ingenting for. Det er mere vildledning end vejledning. har du henrik b sat derhjemme i flere uger med dette tv og set det med almindelig tv, fodbold, tv serier, tv avisen. Film bluray 4k osv. Ikke kun 15 minutters demo materiale med noget flot kulsort baggrund med nogen fine farver på. Har du sat og set en hel film f.eks uden at blive irriteret over noget, set en hel fodboldkamp, osv. Skriver kun dette til dig pga. Jeg kan se at du nærmest kører et forsvars korstog for oled lige for tiden. Bare man nævner de måske ikke er så gode på bevægelse så er du i forsvars zonen med det samme, og siger det passer ikke. Jeg ved kun det jeg læser indtil videre så ang. Dette tv udtaler jeg mig også kun udfra hvad jeg har læst. Men jeg giver heller ingen konklusioner om hvor dårligt det er eller hvor fantastisk det er. Selvfølgelig har det dårlige sider, der er en grund til at jeg ikke har købt det endnu, og det er at jeg tror ikke på at det er godt nok til min smag endnu, de stærke sider jo, men jeg tror der er nogen ting jeg ikke ville kunne acceptere og ville genere mig så meget at jeg ville fortryde det. Men det er ingen konklusion, men tør ikke investere i et. Før jeg kan se en virkelig god demo af tvet, eller låne et med hjem, og hvor kan man luge det efterhånden. Vil sige at siger bantam god for det, sådan virkeligt og han kan komme og kalibrere det for mig så måske, men Lidt mere nuanceret tak. Håber ikke jeg er probåvokerende eller andet, det er ikke min mening.

Redigeret af Japer - 04-Januar-2017 kl. 19:41
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 19:43
Hother har ikke haft et OLED-TV hjemme.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 19:46
Nej, tror jeg heller ikke.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 19:50
Det var ikke et spørgsmål.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 19:55
Plasma havde også nogen klart stærkere sider end lcd dengang hother skiftede til led og har vel stadig hvis de ellers stadig blev produceret. De havde bare en helvedes masse rigtige irriterende ting også. Efter hother havde haft et led hjemme i et stykke tid endte det med at han valgte led frem for plasm. Ved godt en stor del af det var pga burnin. Men efter at ha siddet med et led et stykke tid finder man ud af at de også har nogen stærke sider, og efter første honeymoon med plasma begynder man måske at finde ud af at deres svage sider er ret irriterende. Det er dette der er hele pointen. Det samme med oled, you have to try it. Du siger hother heller ikke har det, han udtaler sig heller ikke skråsikkert om detm jo ift. Burnin, me. Manden har jo oplevet burnin på disse.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu