recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV vs. monitor til PC & PS4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV vs. monitor til PC & PS4

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV vs. monitor til PC & PS4
    Sendt: 02-Januar-2017 kl. 16:11
Hej. Min dreng på 11 år står og skal have sin PS4 ind på værelset i stedet for stuen. Han har også en "gamer-bærbar" som han godt ville kunne smide op på en større skærm og her er så mit dilemma for hvad jeg skal købe - skal max bruge 2000kr.
Er TV nu så gode at de godt kan bruges til PC/gaming så vi ikke skal have 2 skærme stående?

Tak for Jeres råd og hjælp.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 17:08
du kan såmænd også få monitors med TV-tuner. En vej jeg personligt ville vælge hvis den skal bruges til tekst, men hvis det er 1st person shootere på pc - så er TV'erne ikke gode nok. Men spørgsmålet er nok mere "hvor meget vil han se af alm tv?" - mit umiddelbare bud - ekstremt lidt. Den aldersgruppe streamer det de vil se, og der er en alm computerskærm ganske fin.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

du kan såmænd også få monitors med TV-tuner. En vej jeg personligt ville vælge hvis den skal bruges til tekst, men hvis det er 1st person shootere på pc - så er TV'erne ikke gode nok. Men spørgsmålet er nok mere "hvor meget vil han se af alm tv?" - mit umiddelbare bud - ekstremt lidt. Den aldersgruppe streamer det de vil se, og der er en alm computerskærm ganske fin.
 

Tak for svaret....
Men hvis han kan spille FPS-spil på PS4 på alm TV, kan det så ikke også fungere via en PC? De jo desværre noget dyrere en 32" monitor frem for et TV. Og tror du har ret ang hvor lidt alm flow-tv han/de vil se og derfor godt kunne undvære tuner-dele. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2017 kl. 21:50
fps på en ps4 og på en pc er ikke helt det samme - bare spørg knægten. - med mus og keyboard, så bliver de sg temmelig kræsne. 144hz /g-sync/freesync er klart det de går efter. pludselig betyder framerate om de har headshottet eller hotshottet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu