recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG oled65e6v og fodbold
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG oled65e6v og fodbold

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 16:13
Ok, så der er delte meninger. Måske indstillinger eller ikke eller noget
Med hvad man kan acceptere. Kommer man fra et pio hvor man ikke havde stillet på det og det ligner lort så er det klart at oled ikke ligner mere lort . Sådan behøver det jo ikke være selfølegeli
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Ok, så der er delte meninger. Måske indstillinger eller ikke eller noget
Med hvad man kan acceptere. Kommer man fra et pio hvor man ikke havde stillet på det og det ligner lort så er det klart at oled ikke ligner mere lort . Sådan behøver det jo ikke være selfølegeli


Nej, der er ikke rigtigt delte meninger . Alle jeg har hørt,som kommer fra prof kallibrerede Pio til OLED har bekendtgjort, at billedet allover har fået et synligt løft .Helt i tråd med samtlige seriøse test man kan finde på nettet . Nogle har haft problemer med streaming kvalitet via apps, og her må man vel bare erkende at bitraten på 4-5 bps ikke altid er optimal. Og slet ikke kan hamle op med de bedste flow-TV udbydere ,som kører med over den dobbelte bitrate . OLED og for den sags skyld top LCD er ikke specielt tilgivende overfor dårlig kildesignal .Shit in = shit out.
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
skalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 16:54
Mit kildemateriale var bestemt ikke dårligt, efter min vurdering.
Afspilning af War of the Worlds, med panasonic bluray afspiller var utroligt dårligt.
Ved alm. tv kikkeri, via yousee boks, var der også problemer.
Ved 4k afspilning via youtube var der ikke problemer, men det er normalt også film med langsom bevægelser og panorering. Mener helt bestemt der er en fejl ved B6 modellen.

Nu er det jo E6 modellen tråden handler om og denne model har måske ikke samme problem.
Skalbjerg
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 16:56
Skalbjerg.

Du købte sidste år i december? Som i sidste måned, eller som i "for et år siden"

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 16:58
Mere ift. Denne tråd hvor nogen oplever for hakkende billede ved fodbold og andre er tilfredse. Det er jo svært at vurdere 100% hvad man skal tro. Så for mig er der kun en vej. En seriøs butik.
Det bliver nu ikke aktuel. For er kommet frem til at Jeg hverken vil eje lg eller samsung selvom lg kilder lidt pga. Den nye teknologi.
Men vil hellere vente og se hvad sony kommer med for mit vedkommende og til hvilken pris.
Til top
skalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 17:32
Købte i december 2016.
Skalbjerg
Til top
Mirax Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mirax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 17:53
Jeg købte selv et 65B model i november fra Hifiklubben. Og jeg out-of-the-box var jeg ikke helt tilfreds med billedet. Men efter først have fulgt avforums gennemgang af indstillinger, så forsvandt de værste ting.
Jeg fik dog besøg af en proff til at kalibrere mit fjernsyn, og nu synes jeg at alt står rigtig godt. Mit kildemateriale er fra Yousee box, her står alt rigtig fint. Panasonic 4k, her står alt fantastisk. Kan opleve lidt dårligt fra Netflix, specielt hvis det ikke er i 4k. Amazone Prime - THe grand tour står helt fantastisk. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 19:24
Måske de nye oled er lidt kritisk/ afslørende overfor et dårlig signal. Jeg blev godt nok overraskede over hvor stor forskel der enlig var fra en BD afspilling fra en PS3 slim til den nye 4K afspiller fra OPPO. 
F.eks. filmen Skyfall som er stats of the art på billedesiden er mildest talt ret så imponerende.

Som tidligere skrevet i tråden, shin in = shit out.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 06:44
Oprindeligt skrevet af skalbjerg skalbjerg skrev:

Mit kildemateriale var bestemt ikke dårligt, efter min vurdering.
Afspilning af War of the Worlds, med panasonic bluray afspiller var utroligt dårligt.
Ved alm. tv kikkeri, via yousee boks, var der også problemer.
Ved 4k afspilning via youtube var der ikke problemer, men det er normalt også film med langsom bevægelser og panorering. Mener helt bestemt der er en fejl ved B6 modellen.

Nu er det jo E6 modellen tråden handler om og denne model har måske ikke samme problem.

Nu kan jeg desværre ikke gøre mig klog på OLED-TV, men angående War of the Worlds har Spielberg tydeligvis skudt den med et 'gritty/grainy' udtryk for øje. Han gjorde lidt det samme med Minority Report. Jeg ville derfor ikke vælge nogen af de 2 film som HD referencemateriale med mindre man ved, hvordan de skal se ud.

Martin Liebman fra Blu-ray.com nævner det også specifikt i sin anmeldelse: "The picture does enjoy a strong film-like look thanks to a thick layer of grain that's maybe even a bit heavier than that seen in Minority Report and Saving Private RyanWar of the Worlds does not offer high definition "eye candy" in the traditional sense [...]". Man kan så mene om Liebmans anmeldelser generelt, hvad man vil, men her har han ret angående billedet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu