recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdhomerun til Stofa tv (via fiber)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdhomerun til Stofa tv (via fiber)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hdhomerun til Stofa tv (via fiber)
    Sendt: 07-Januar-2017 kl. 10:46
Hurtigt spørgsmål: hvilke Hdhomerun modeller virker til Stofas tv (over fiber)?

Og er der nogen af jer der har prøvet Channels appen til ATV4?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 16:40
Jeg bruger HDHR3 med 4 tunere til Stofa's kabel TV. Jeg får mit feed via coax, så når du skriver at du kører via fiber så er spørgsmålet om det TV feed'et leveres som IPTV eller et RF signal over fiber. Eller rettere hvilken box terminerer din fiber?
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 19:59
Ok.. jae.. signalet går i en icotera fiberbox, og derfra coax rundt i huset og direkte i tverne. Modelnummeret kan jeg ikke se, men det ligner 100% denne jeg saksede fra Fibias side.

https://www.fibia.dk/media/2745732/fiberboks-icotera02.pdf

IPTV har jeg nada kendskab til...
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 21:38

Hej.

Jeg kan ikke få ovenstående link til at virke. her er det rigtige:

https://www.fibia.dk/media/2745732/fiberboks-icotera02.pdf

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 07-Januar-2017 kl. 21:40
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 02:40
Jeg sat denne op på yousee stofa, og waoo med dvblink på en nasserver, det virker 100% alle steder
[URL=]https://www.proshop.dk/TVradio-tuner/Silicon-Dust-HDHomeRun-EXPAND/2423846/[URL]
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Ok.. jae.. signalet går i en icotera fiberbox, og derfra coax rundt i huset og direkte i tverne. Modelnummeret kan jeg ikke se, men det ligner 100% denne jeg saksede fra Fibias side.

https://www.fibia.dk/media/2745732/fiberboks-icotera02.pdf

IPTV har jeg nada kendskab til...

Hvis dit signal distribueres ud til hvert TV fra fiber boksen uden at der sidder en box ved hvert TV så har du normal RF distribution.

Du burde derfor ikke have nogle problemer med f.eks. at få en HDHR3 til at virke eller andre RF baserede TV tunere til PC. Det mest bøvlede er så nok at få tilrettet diverse transponder filer, men det afhænger af hvilken tuner man bruger.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 10:29
Perfekt. Tak til alle for hjælpen, og bekræftelse for det virker. Og csell for link. :)

Bphhm: hvad mener du med transponder filer? Troede det var en mere eller mindre plug-n-pray løsning, der spiller efter kanal søgning.

Redigeret af Wolff - 08-Januar-2017 kl. 10:31
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 20:56
Transponder filen beskriver hvilke frekvenser og med hvilke parametre som tuneren skal søge efter kanaler.

Men med en HDHR mener jeg der følger en application med så det ikke er så svært. Men det kan jeg ikke huske nu.

Til et en Terratec tuner skal man bruge en transponder fil.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 06:54
Ah takker.
 Troede den bare scannede løs. Satser på det er rimlig plug n pray så, med copy paste af frekvenser :)
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 07:39
Den scanner selv efter kanaler ligesom dit tv, alt efter hvilken software du bruger, kender den også alle indstillinger til yousee, stofa, og waoo.
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Transponder filen beskriver hvilke frekvenser og med hvilke parametre som tuneren skal søge efter kanaler.

Men med en HDHR mener jeg der følger en application med så det ikke er så svært. Men det kan jeg ikke huske nu.

Til et en Terratec tuner skal man bruge en transponder fil.


Hvilken tuner er det?

De tuner jeg har prøvet har med ordentligt software kunne lave en netværks scanning af TV netværket.
Ganske normalt som på et TV.
.....
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 15:33
Det er f.eks.Terratecs USB tunere som anvendes sammen med deres DVBviewer applikation. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu