recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd på TV kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd på TV kanaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd på TV kanaler
    Sendt: 14-Januar-2017 kl. 13:27
Hej.
Nu har der været en del skriveri i en tråd her på forummet om lyd / manglende lyd på DR.
Er der egentlig nogen Tv stationer der har noget rigtig surround lyd.
Her tænkes både på antenne / parabol / fiber og hvad der ellers er af muligheder.
Eller kan det ikke betale sig at investere i noget godt lydudstyr bare for at se TV kanaler.
Mvh.
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 09:37
Film kanaler har ganske fin surround lyd, feks. kan man hvis man har yousee lige nu se Viasat Film HD resten af måneden som kompensation for det nedbrud de havde nytårs aften. Den findes på både trailer og event kanalen. Har testet lidt og der er god 5.1 lyd. Lidt bedre end det man får på tv2 synes jeg, selvom det på tv2 nu også godt kan gå an til surround.

Synes det er lidt forskelligt hvilke kanaler der sender i surround og hvornår, feks. synes jeg ikke altid der er på tv3.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 09:59
Hej

Jeg tænkte om der var bedre lyd på Parabol / Fiber kanalerne end der er på antenne TV

Også DR og TV2 hvor der måske er en større båndbredde eller hvad det nu hedder.
Mvh.
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 12:28
Hmm det ved jeg så ikke, har kun kabel så kan ikke teste, men tror ikke der er den store forskel. Det hele afhænger af hvad kvalitet den enkelte kanal sender ud i.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Hmm det ved jeg så ikke, har kun kabel så kan ikke teste, men tror ikke der er den store forskel. Det hele afhænger af hvad kvalitet den enkelte kanal sender ud i.


Derfor kunne der være at der var bedre lyd på Parabol / fiber.
Mener jeg har læst et sted at antenne nettet er presset sådan sammen,så det kunne jo være at det gik ud over lyden.Mener Boxer presser det hele lidt sammen.
Havde derfor en forestilling om at der var mere plads til god lyd på Parabol / Fiber kanaler.
Mvh.
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej

Jeg tænkte om der var bedre lyd på Parabol / Fiber kanalerne end der er på antenne TV

Også DR og TV2 hvor der måske er en større båndbredde eller hvad det nu hedder.
Mvh.

Jeg er meget spændt på at høre de andre brugeres erfaringer her.
Kabel-TV, IP, og satellitudbyderne er jo ikke begrænset i samme grad mht. kapacitet, og burde dermed være i stand til at producere en udgave som er væsentlig bedre, end det som der er plads til i DTT-nettet.
God idé med sådan en tråd.
Når man læser andre steder her på recordere, går den jo bl.a. på at DR ikke kan lave rigtig lyd, mens andre godt kan finde ud af det.
Så nu må det jo vælte ind med gode eksempler fra de personer, med mindre der ikke er hold i påstanden.
Jeg glæder mig, og vil følge tråden tæt.
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 13:14
@ Hancock
Tak for dit svar.Jeg er da også spændt på at høre om lyden skulle være bedre en den er på DTT nettet.
Man gør så mange ting med diverse billedting UHD 4K og hvad det nu hedder,og det også ganske udmæket.
Men jeg synes også lyden kunne trænge til et løft.
Jeg har selv DTT nettet, og har aldrig haft andet,men hvis de andre kan levere en super lyd ville jeg da prøve hvis det muligt i mit område.
Mvh.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 21:57
@ Hancock.
Det ser desværre ikke ud til at det har den store interesse.
Man vil hellere diskutere i en anden tråd om manglende lyd på en medie finanseret dansk kanal.
Men det kan være det kommer når man har diskuteret færdig der.
Mvh.Og håb om god lyd på TV / Kanaler.

Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 03:40
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Hancock
Tak for dit svar.Jeg er da også spændt på at høre om lyden skulle være bedre en den er på DTT nettet.
Man gør så mange ting med diverse billedting UHD 4K og hvad det nu hedder,og det også ganske udmæket.
Men jeg synes også lyden kunne trænge til et løft.
Jeg har selv DTT nettet, og har aldrig haft andet,men hvis de andre kan levere en super lyd ville jeg da prøve hvis det muligt i mit område.
Mvh.


Er det boxer du har eller bare alm. tag antenne med DR's kanaler ?
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 06:11
Jeg mener også, at der bør være ordentlig lyd på alle kanaler. Som det er lige nu (ihf. YouSee), så er der en del kanaler bl.a. DR's, hvor der skal skrues gevaldigt op på receiveren. 
Hos mig fra -50 og helt op til -35, bare for at høre nogenlunde, hvad der siges. 
Til gengæld, så skal der altid skrues ned for 3+, de tyske, de svenske og et par britiske. 
Imo. så burde det ikke være så svært, at der i det mindste blev sendt lyd ud med nogenlunde samme styrke. 
Desuden burde udbyderne også sørge for, at reklamesektionerne's lyd, ikke overstiger programmernes.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Hancock
Tak for dit svar.Jeg er da også spændt på at høre om lyden skulle være bedre en den er på DTT nettet.
Man gør så mange ting med diverse billedting UHD 4K og hvad det nu hedder,og det også ganske udmæket.
Men jeg synes også lyden kunne trænge til et løft.
Jeg har selv DTT nettet, og har aldrig haft andet,men hvis de andre kan levere en super lyd ville jeg da prøve hvis det muligt i mit område.
Mvh.


Er det boxer du har eller bare alm. tag antenne med DR's kanaler ?


Hej.
Jeg har Boxer,men de har vel ikke noget med DR at gøre ? Og dermed heller ikke lyde.
Boxers kanaler svinger meget i lyd,men det skyldes vel at de skal have alt for meget presset ind på hver MUX,og  der skal være plads til HD kanaler.
Mvh.



Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 08:01
@ Roland.
" Hos mig fra -50 og helt op til -35, bare for at høre nogenlunde, hvad der siges. "
Med min av receiver skal den 50 / 55, når det er DR.
Og samme lyd på reklamer ville rart.Det er så heller ikke på DDT nettet.
Mvh.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu