recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Førstegangskøber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Førstegangskøber

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Førstegangskøber
    Sendt: 10-Februar-2017 kl. 03:19
Jeg har haft Sony HW50 i seks uger, og det var ikke et bedre billede. Det er fint med mere lys, men kontrasten er så også dårligere, og det virker klart som om, at der er et eller andet billedfusk som bare ikke kan slås fra.

Det var rart at få min X30 hjem igen.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Det kommer vel an på hvad måleenheden er er. JVC bedste sort-niveau, Epson bedste projektor til prisen og i følge nogen også bedste 4K imitation. Jeg er personligt ikke stor fan af JVC, de projektorer jeg har oplevet fra dem, synes jeg har manglet detalje i det sorte, billedet crusher for tidligt og bliver ensfarvet sort. Jeg synes også JVC's billede ser meget digitalt ud. Personligt er jeg tilhænger af Sony og Panasonic, som jeg synes levere et mere naturtro billede. Jeg overvejer dog at prøve en Epson, fordi de får så meget ros.

(Mine synspunkter bliver selvfølgelig påvirket af kalibrering af de projektorer jeg har set, men alle steder jeg har oplevet JVC, også hos flere af dette forums medlemmer, har jeg fået ovenstående indtryk).

Det er så en holdning du står ret alene med, også blandt diverse anmeldere rundt omkring i verden
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 16:45
Det kommer vel an på hvad måleenheden er er. JVC bedste sort-niveau, Epson bedste projektor til prisen og i følge nogen også bedste 4K imitation. Jeg er personligt ikke stor fan af JVC, de projektorer jeg har oplevet fra dem, synes jeg har manglet detalje i det sorte, billedet crusher for tidligt og bliver ensfarvet sort. Jeg synes også JVC's billede ser meget digitalt ud. Personligt er jeg tilhænger af Sony og Panasonic, som jeg synes levere et mere naturtro billede. Jeg overvejer dog at prøve en Epson, fordi de får så meget ros.

(Mine synspunkter bliver selvfølgelig påvirket af kalibrering af de projektorer jeg har set, men alle steder jeg har oplevet JVC, også hos flere af dette forums medlemmer, har jeg fået ovenstående indtryk).

Redigeret af dr gonzo - 09-Februar-2017 kl. 16:47
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 12:56
Ingen Epson-modeller kan måle sig med den.
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 02:52
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, køb den.

Er selv lidt interesseret i den. men bange for alderen. Ved du hvilke nyere epson modeller den kan måle sig med den?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 23:37
Ja, køb den.
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis budgettet er under 10k, så kig efter en brugt JVC X30 eller 35, eller Sony HW40 eller derover.

Det andet er legetøj til sammenligning.

http://www.dba.dk/projektor-tilbud-jvc-dla/id-1018212302/

Er det prisen ? eller dyrt eller ? :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis budgettet er under 10k, så kig efter en brugt JVC X30 eller 35, eller Sony HW40 eller derover.

Det andet er legetøj til sammenligning.

Til gengæld er det nyt legetøj, under garanti. Ikke alle ønsker at købe brugt.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 12:55
Hvis budgettet er under 10k, så kig efter en brugt JVC X30 eller 35, eller Sony HW40 eller derover.

Det andet er legetøj til sammenligning.
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 12:50
Tak igen :)

Jeg har også omformuleret min post lidt, da jeg selv læste den igen. Læste jeg selv det som at der ville være 7,5 m fra projekter til lærrede :P

Men den kan hænge fra 1cm fra lærrede til 7,5m væk  :P

Kunne en benq W1080ST+ være noget ? Der er en tilsalg her på recorder og den er lige i sammme by som mig :P `??
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis ikke du kan få projektoren tættere på lærredet end 7,5m så skal kigge dig godt for inden du køber. Det er langt fra alle modeller det kan lave et billede der kun er 100" på den afstand.

Det var præcis hvad jeg også troede, men han kan godt komme tættere på, så alt er ok.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1613
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Danni Danni skrev:

Hejsa folkens.

Har gået det sidste stykke tid og tænkt over det kunne være fedt med en projektor i stuen, har prøvet og læse lidt men synes godt nok der er lidt mange nye udtryk jeg ikke helt lige er med på :)

Diverse info:
Op på ca 100"
1080P/24 er fjong.
Støjsvag.
 
Har ca 7,5m og gøre godt med fra der hvor  lærred kan hænge og til linsen på projektoren, så går ikke ud fra det skal være en short throw ? der vil være ca 4m fra lærred til sofa.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning ? Skal der bruges mere info ?
Gerne noget der kan findes brugt, behøves ikke være helt sindsygt fancy. Alm OK billede kvalitet og støjsvag er prio...

Vis man kan holde sig under 10k ville det være og fortrække (lærred + projektor) Da det ikke er totalt hjemmebio forsøg, synes bare der mangler lidt når man "kun" har et 65" tv.

PFT.. //Danni.




Hvis ikke du kan få projektoren tættere på lærredet end 7,5m så skal kigge dig godt for inden du køber. Det er langt fra alle modeller det kan lave et billede der kun er 100" på den afstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu