recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammeldags telefonsvare med bånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gammeldags telefonsvare med bånd

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
troldmanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troldmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gammeldags telefonsvare med bånd
    Sendt: 17-Januar-2017 kl. 23:42
Hej 

Jeg har hjulpet en ældre dame med at opsætte hendes IP-telefoni. Problemet er at hun ikke kan finde ud af at bruge den voicemail funktion som følger med abonnementet. Jeg har forsøgt at forklare hende at hun skal ringe op til telefonsvare nummeret og trykke 1 for at aflytte beskeder, men det kan hun ikke rigtig finde ud af. 
Jeg vil derfor høre om man stadig kan købe gammeldags telefonsvarer med bånd?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 00:08
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
troldmanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troldmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 02:07
Okay mange tak for svar. Smile

Prøver at købe en brugt igennem den blå avis, da de er billigst. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af troldmanden troldmanden skrev:

Hej 

Jeg har hjulpet en ældre dame med at opsætte hendes IP-telefoni. Problemet er at hun ikke kan finde ud af at bruge den voicemail funktion som følger med abonnementet. Jeg har forsøgt at forklare hende at hun skal ringe op til telefonsvare nummeret og trykke 1 for at aflytte beskeder, men det kan hun ikke rigtig finde ud af. 
Jeg vil derfor høre om man stadig kan købe gammeldags telefonsvarer med bånd?

Der er stor forskel på hvor kompliceret ny teknologi er for brugeren. Flere løsninger er faktisk lettere at gå til end de metoder man benyttede tidligere.

Men nogle mennesker er modstandere af ny teknologi, selvom det ikke ændrer på kvalitet, pris, funktionalitet eller nævneværdigt på måden at betjene.

Her er et tydeligt eksempel på en person som ikke ønsker at benytte voicemail funktionen fordi hun er modstander af teknologi.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 15:51
Jo jo Cyberguyen.

Men nu handler tråden jo ikke om teknologi.

Du bliver også gammel og får dine særheder på et tidspunkt.

Lad nu damen få en telefonsvarer.

Redigeret af Mufti - 18-Januar-2017 kl. 15:54
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Her er et tydeligt eksempel på en person som ikke ønsker at benytte voicemail funktionen fordi hun er modstander af teknologi.


Det var dog et ualmindeligt indsigtsforladt og unødvendigt indlæg.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af troldmanden troldmanden skrev:

<span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; : rgb239, 239, 239;">Hej </span><br style="color: rgb51, 51, 51; font-family: Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; : rgb239, 239, 239;"><br style="color: rgb51, 51, 51; font-family: Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; : rgb239, 239, 239;"><span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; : rgb239, 239, 239;">Jeg har hjulpet en ældre dame med at opsætte hendes IP-telefoni. Problemet er at hun ikke kan finde ud af at bruge den voicemail funktion som følger med abonnementet. Jeg har forsøgt at forklare hende at hun skal ringe op til telefonsvare nummeret og trykke 1 for at aflytte beskeder, men det kan hun ikke rigtig finde ud af. </span><br style="color: rgb51, 51, 51; font-family: Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; : rgb239, 239, 239;"><span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; : rgb239, 239, 239;">Jeg vil derfor høre om man stadig kan købe gammeldags telefonsvarer med bånd?</span>


Der er stor forskel på hvor kompliceret ny teknologi er for brugeren. Flere løsninger er faktisk lettere at gå til end de metoder man benyttede tidligere.

Men nogle mennesker er modstandere af ny teknologi, selvom det ikke ændrer på kvalitet, pris, funktionalitet eller nævneværdigt på måden at betjene.

Her er et tydeligt eksempel på en person som ikke ønsker at benytte voicemail funktionen fordi hun er modstander af teknologi.


Der er jo forskel på folk.

Hvis hun gerne vil have en gammel telefonsvarer, er der ikke noget galt i det. Derfor behøver man jo ikke at være modstander af teknologi.

Tænk på, at hun er vokset op i en anden tid end vi er, og var sikkert godt oppe i alderen da de første datamater til hjemmebrug kom på markedet.

Det er unægteligt noget anderledes for os da vi var unge (eller slet ikke født) og den slags blev introducert. Jeg mindes, da min far kom hjem med en ZX80 som vi senere byggede om. Det var en ny og fremmed verden. Jeg mindes også hvordan min mormor efter en reklame for netforbindelse på tv2, kiggede på min far og sagde: "Er det noget jeg skal have?". Hvad skulle hun da med det, når hun ingen computer havde, og hun absolut heller ingen interesse havde for det?!
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 19:17
@kaizer: Hæ, hæ. Det er godt nok mange år siden, jeg har set nogen skrive "datamat" :-)

Redigeret af Jwin - 18-Januar-2017 kl. 19:18
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

@kaizer: Hæ, hæ. Det er godt nok mange år siden, jeg har set nogen skrive "datamat" :-)


Ja, men det var jo hvad man kaldte det dengang. Det var lang tid før PC, iPad og smarte telefoner.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 21:49
Personligt synes jeg ,vi skulle have holdt fast i betegnelsen ,Elektronhjerne
DASK
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 22:05
Hvordan vil du forbinde en gammel analog telefonsvarer til en IP-telefon, der er digital?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 22:28
IP telefoni kan også være med analoge telefoner. Så agerer routeren bare telefoncentral.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu