recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klage over udsalgspris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klage over udsalgspris

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:


Nej det er almen opførsel at man ikke hænger folk ud på nettet Klaus.
Men det fatter du nok heller ikke en brik af.


Du lavede lige et selvmord af dimensioner der.....

Klaus


Næppe.
Prøver bare at skære tingene ud i pap for de mindre XXXXXX.

Dårlig stil. Underlig måde ikke at hænge folk ud på, ved at gører opmærksom at de er et eller andet. 
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:


Nej det er almen opførsel at man ikke hænger folk ud på nettet Klaus.
Men det fatter du nok heller ikke en brik af.


Du lavede lige et selvmord af dimensioner der.....

Klaus


Næppe.
Prøver bare at skære tingene ud i pap for de mindre begavede.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:


Nej det er almen opførsel at man ikke hænger folk ud på nettet Klaus.
Men det fatter du nok heller ikke en brik af.


Du lavede lige et selvmord af dimensioner der.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Den var godt nok ny. Når man en gang har forhandlet en (storkøbs) pris, så er det som regel den som gælder - også selvom man indimellem har behov for småpartier. Men dine leverandører har måske helt ændret samhandelsgrundlaget, efter de er begyndt at handle med dig?

M.v.h.

Hej Henrik,

Hvor aftaler du indkøb henne?

Der hvor jeg handler kan jeg altid få en bedre pris jo flere stk jeg køber i en ordre, uagtet hvad jeg har købt tidligere.

Jeg har aldrig oplevet andet.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Din historik taler for sig selv.




M.v.h.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Hej igen :)

Lige for at forklare det lidt mere præcist. I København får vi hovedsageligt fulde containere af varer ind, som vi får til specialpriser, som gør det muligt for os at køre nogle fornuftigt lave priser (det synes vi i hvert fald selv de er). Når vi så løber tør, kan vi kun levere fra Esbjerg og Tysklands lageret. Det kalder vi fjernlager. På disse 2 lagre, får vi normalt kun små leverancer ind. Det er leverancer som vores leverandører normalt leverer fra deres egne bufferlagre i Europa. Vi kalder Esbjerg og Tysklands lagrene for fjernlagre, fordi leveringstiden til vore kunder typisk er længere fra begge disse lagre. Det skyldes for Esbjergs vedkommende, at der kun er folk på lageret til kl 14 og kun en lille bemanding og for Tysklands vedkommende en større afstand. I begge tilfælde betyder det længere leveringstid.

Når det er produkter vi har hjemtaget i mindre kvantiteter fra et Europæisk lager, hvor de i forvejen er langt dyrere end når vi køber i fulde containere fra Asien, så betyder det at priserne på dem er højere. Når vi så får en container og kan køre en kampagne, så gør vi det, og priserne er lavere. Og selvfølgelig sælger vi mest,  når vi kører kampagner, og priserne er så meget lavere.


Det var så en ny forklaring. I det første indlæg skrev du:

"Vi har hele tiden haft højttaleren på lager, på vores fjernlager (vi har 2, et i Esbjerg, og et i Tyskland). Derimod løb vi tør for højttaleren på vores Københavns lager før jul. På fjernlager har vi kun få par. På Københavns lageret modtager vi fulde containere, og når vi modtager en fuld container kører vi kampagne til vi kun har få sæt på lager, som så ryger på fjernlager til vi får en container igen. Når vi får en container igen, kører vi kampagne igen. Det har vi så åbenbart lige fået. "

Gad vide om de vare kommer fra de containere der sendes til København, eller kommer fra et Europa lager?

Jeg tror alle kan gennemskue vi er ude i en gang øregas. Måske vi bare skal henholde os til at lovgivningen er blevet overtrådt, hvilket der jo ikke kan stilles tvivl om uanset, om varerne bliver fløjet ind fra Grønland eller Græsted. 
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 19:14
Din historik taler for sig selv.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 19:11
Whatever Jesper. Du er ikke i stand til at se ud over min person, desværre. Jeg ytrer min utilfredshed uanset hvem/hvad det er! Det passer ikke dig, fordi det tilfældigvis er et sted du har handlet (meget). Men det er jeg ret ligeglad med. Jeg kritiserer f.eks. også ONKYO's skrammel af surroundreceivere, som i årevis har lidt af defekte HDMI-boards. Og det selvom jeg tidligere har ejet masser af ONKYO produkter - og stadig gør det. Jeg er bare ikke så protektionistisk/blind overfor producenter, forhandlere, som du er.

Fred være med det, men lad være med at skyde mig motiver i skoene, som ikke er der, blot fordi jeg mener at ALLE forhandlere skal overholde købeloven. Og fordi jeg ikke lige er fyldt med næsegrus beundring for Densen amps. Jeg har aldrig sagt at de ikke spiller godt, eller at de ikke ser fede ud/har fed finish. Det jeg kritiserer er deres lavohms egenskaber - som det i øvrigt også fremgik af den test du selv linkede til! Og jeg finder det useriøst, at man ikke skriver de reelle 8/4 ohms effekter, men i stedet skriver nogle "pynte watt", så amps'ne ser ekstremt stabile ud...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 18:58
Din historik viser jeg har ret.!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 18:57
Jesper.

Lad nu være med at tillægge mig motiver som, 1. Jeg ikke har, 2. Ikke aner en ski' om...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Den var godt nok ny. Når man en gang har forhandlet en (storkøbs) pris, så er det som regel den som gælder - også selvom man indimellem har behov for småpartier. Men dine leverandører har måske helt ændret samhandelsgrundlaget, efter de er begyndt at handle med dig?

M.v.h.


Mon ikke partierne fra Europa og Asien kommer fra forskellige leverandører, og dermed forskellige priser og aftalegrundlag?


Det er ikke det Sillesen skriver.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Den var godt nok ny. Når man en gang har forhandlet en (storkøbs) pris, så er det som regel den som gælder - også selvom man indimellem har behov for småpartier. Men dine leverandører har måske helt ændret samhandelsgrundlaget, efter de er begyndt at handle med dig?

M.v.h.


Mon ikke partierne fra Europa og Asien kommer fra forskellige leverandører, og dermed forskellige priser og aftalegrundlag?


Enig.
Men det kan du ikke få Henrik B til at se, da han udelukkende koncentrerer sig om sin personlige hetz mod Thomas Sillesen/ Densen / Hi-fi-Freaks, som det er set så mange gange før.



Redigeret af strecker - 26-Januar-2017 kl. 18:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu