recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prisbillig pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prisbillig pladespiller

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Prisbillig pladespiller
    Sendt: 08-November-2018 kl. 18:02
Jeg har lige et tillægsspørgsmål og det tænker jeg måske nogen har et bud på. Nu har jeg prøvet, at koble min Rega til min AVR-4000 i dens phonoindgang, men der er en eller anden "tikken", som jeg ikke kan forenes med. En slags støj eller hvordan jeg nu skal beskrive det bedst (ikke fra selve LP'en, for den tikken er der uanset om jeg spiller musik eller om tallerkenen drejer rundt). Vel omkring 8-10 gange i sekundet kan man høre den tikken klart og tydeligt i højtalerne. 

Der er så heller ikke stelledning på den Rega og jeg kan høre, at når fingrene forsigtigt nærmer sig pickupens små ledninger, så forstærkes den støj/tikken. 

Jeg har prøvet pladespilleren på min Denon PMA-1060 også og jeg SYNES ikke, at det var der (i hvert fald i så generende grad). Ligeledes via dens phonoindgang. 

Vil en eksterne RIAA måske løse problemet eller er det blot at flytte problemet? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2018 kl. 21:51
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2018 kl. 12:13
Jeg har forsøgt, at gå lidt med livrem og seler. 

Jeg fandt en brugt Sony PS-LX350 til en god pris: https://www.vinylengine.com/library/sony/ps-lx350h.shtml, nu da en Technics SL-1210 MK2 ikke fås indenfor budgettet :) 

Og så kom jeg til, at bestille en Rega Planar 1 også. Så må jeg se hvad jeg kan forenes med og synes bedst om eller om jeg synes bedst om dem begge to. Det kan være det ender med, at jeg skal være DJ på kontoret også, hvis den Rega også falder i min smag. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Pioneer har lavet professionelt DJ grej i årevis, inkl. pladespillere. Den skal nok opfylde dit behov, og du kan jo altid eksperimentere med andre pickupper, hvis du vil.

Så kan det vist ikke gå helt galt at kigge på sådan en. Tak for svaret :) 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 09:59
Pioneer har lavet professionelt DJ grej i årevis, inkl. pladespillere. Den skal nok opfylde dit behov, og du kan jo altid eksperimentere med andre pickupper, hvis du vil.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 09:48
Det har du jo fuldstændig ret i - er der mon nogen, der kender noget til den Pioneer eller køber man katten i sækken? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 09:45
Men ... Hvorfor ikke bare købe den der Pioneer, eller en anden SL-1210-kopi, hvis det er det du vil ha?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 09:42
Jeg kom helt væk fra det at investere i en pladespiller, men nu er tiden inde. 

Hvis man nu er totalt forelsket i pladespillere med strobelys på tallerkenen, som f.eks. denne: https://www.soundstorexl.com/produkter/2678-dj-pladespillere-/150413-pioneer-plx-500-k/ - kan man så overhovedet finde noget i dag, som opfylder dette ønske samt leverer en nogenlunde lyd indenfor en prisramme på omkring 2500? Brugt er selvfølgelig også en mulighed. 

Eller skal man blot helt skide på den feature og så vælge en Pro-Ject Primay til lige under 1500? https://www.av-connection.dk/?PGr=10040
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 15:45
Kig efter en Rega Planar 2 brugt. Ellers er der en Union Jack fra Rega. Så den som demo model hos Dansk forhandler til 2500kr. Lidt over budget. Ellers kan jeg ikke lige komme på nogle i den prisklasse end Edwards pladespillere der er værd at nævne.

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 17:20
Først Brexit.

Dernæst Trump.

Verden kan ikke klare mere! LØS KONFLIKTEN MED LINKS PÅ RECORDERE.DK, INDEN DET ENDER I 3. VERDENSKRIG!!!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 12:09
Det er en Pioneer Plx1000 og er i Holstebro
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Dem der har problemer med links:
Hvorfor opretter I ikke en tråd om emnet, istedet for at blive i denne tråd som slet ikke har noget med emnet at gøre!

Det er dælme gjort mange gange. Det bliver bare ignoreret af staff.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu