recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prisbillig pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prisbillig pladespiller

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Hvad findes der af prisbillige, men stadig nogenlunde fornuftig kvalitet, af pladespillere på markedet?

Budget er vel 1500-2000, hvis det er muligt. Brugt kunne være en mulighed (hvis man ikke køber katten i sækken).

Kunne du være interesseret i en brugt Thorens 316 eller 318 mener jeg den hedder? Så har jeg en jeg vil af med. Tænker 1400 kr.


Ja, det kunne jeg godt - jeg googler lige hvad det er for en :)
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Dit link virker ikke, Kampus. Men du ved også godt, at du får meget mere afspiller for pengene, når du køber brugt.


Det er umuligt at lave klikbar link på dette forum efterhånden. Har prøvet alt muligt.

Tjah Nagash, jeg køber helst sådan noget fra nyt, og helst på udsalg til en god pris. Min goe gamle Pioneer er fra 80'erne og uopslidelig. Pris 1200kr + MC pickup 1200kr.

Til en begynder ville jeg vælge en fra Thomann. Generelt får man mere for pengene i Tyskland, og servicen er i top.



Ja, det er noget hø. Der har været kritik af det problem i årevis, men admin har ikke gjort noget endnu :(

Men sjovt du anbefaler folk en ny afspiller, når du selv har en gammel svend og er rigtig glad for den.

Det er fordi jeg vægter direkte drev højere end brugt med gummihjul eller gummirem som drev overførsel. Min gamle billige Pioneer med direct drev erstattede en remdrevet pladespiller, og pist væk var alt motorlarm i højttalerne.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 13:20
Netop.. Hvorfor anbefaler du så ikke folk det samme? Jeg mener også direct drive og idler drive er meget bedre end belt drive.
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stouenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 13:38
Hvis det har interesse, har jeg en Dual 1219 stående. Købt fra ny i 1971. Jeg har ikke haft den tilsluttet siden 80'erne.

Mvh Steen
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 13:52
Hvilken plint har den Stouenberg? Er det den der kan vippes ned i fronten, så man får adgang til tilbehøret?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Netop.. Hvorfor anbefaler du så ikke folk det samme? Jeg mener også direct drive og idler drive er meget bedre end belt drive.

Hvis du kigger på linket til Thomann, er det netop det jeg gør.

Redigeret af Kampus - 29-Januar-2017 kl. 14:06
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stouenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 14:06
Plint? Den forstod jeg ikke Nagash, låget kan vippes op Smile
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Netop.. Hvorfor anbefaler du så ikke folk det samme? Jeg mener også direct drive og idler drive er meget bedre end belt drive.

Hvis du kigger på linket til Thormann, er det netop det jeg gør.

Ja, og det jeg siger er jo, at for de samme penge, kan du få en endnu bedre model, hvis du går vintage :)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 14:36
Her et par seriøse forslag brugt til under 2.000 kr.:
http://www.dba.dk/pladespiller-luxman-pd-284/id-1030928946/
http://www.dba.dk/pladespiller-thorens-td31/id-1030653808/
http://www.dba.dk/pladespiller-acoustic-rese/id-1030542591/
http://www.dba.dk/pladespiller-thorens-td-166/id-1030767484/
http://www.dba.dk/pladespiller-rega-rega/id-1027940873/
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 14:41
Alle fine bud, pånær den sidste. Jeg fatter simpelthen ikke, at nogle vil have en, hvor tallerkenen ikke giver fuld støtte under hele pladen? :/

Men udover det, så sagde OP jo, at han nok helst vil have automatik.
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stouenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Alle fine bud, pånær den sidste. Jeg fatter simpelthen ikke, at nogle vil have en, hvor tallerkenen ikke giver fuld støtte under hele pladen? :/

Men udover det, så sagde OP jo, at han nok helst vil have automatik.

- så er vi tilbage ved Dual 1219! LOL
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 15:12
Hvis han vil ha' automatik så sælger jeg min gamle Technics med tangential arm for en slik!

Jeg vil dog anbefale manuelt og det virker også på trådstarter som om der ikke har været fokuseret på det ene eller andet. Hele charmen ved pladespiller starter med at manuelt sænke pickup'en ned i rillen og alt fikumdikket omkring, dvs. korrekt opstilling og justering af nåletryk, Azimut, antiskating etc. Og inden længe hvis nørderiet griber om sig så skal tonearmen skiftes, trådene i armen skal være sølv, og plademåtten være idet ene eller andet eksotiske materiale :-)

Så mit udgangspunkt er at en manuel pladespiller med godt drev og stabil base/tallerken er super for fremtidig fleksibilitet og eksperimenteren. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu