recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prisbillig pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prisbillig pladespiller

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 15:16
Halv automatisk kan vel gøre det. Jo mere automatik jo kortere holdbarhed. Synes det hører med til at lægge en plade på grammofonen, at man selv sænker pickup'en med den lækre lift. Så må den da godt selv hæve armen og returnere når den når labelen.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvis han vil ha' automatik så sælger jeg min gamle Technics med tangential arm for en slik!

Jeg vil dog anbefale manuelt og det virker også på trådstarter som om der ikke har været fokuseret på det ene eller andet. Hele charmen ved pladespiller starter med at manuelt sænke pickup'en ned i rillen og alt fikumdikket omkring, dvs. korrekt opstilling og justering af nåletryk, Azimut, antiskating etc. Og inden længe hvis nørderiet griber om sig så skal tonearmen skiftes, trådene i armen skal være sølv, og plademåtten være idet ene eller andet eksotiske materiale :-)

Så mit udgangspunkt er at en manuel pladespiller med godt drev og stabil base/tallerken er super for fremtidig fleksibilitet og eksperimenteren. 


Hvad er det for en og hvad er en slik? Om det er det ene eller det andet gør ikke det helt vilde, da jeg blot er fanget af charmen ved, at sætte en LP på fremfor alt andet og den lyd sådan en nu har. Så det SKAL ikke være det ene fremfor det andet. Jeg tænkte blot automatisk var smart.

Og mange tak for alle de gode råd og vejledninger til jer alle :)
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 16:02
Nu kunne jeg alligevel ikke lade være med, at sammenligne priser og se hvad man får fra ny. En Rega Planar 1 fås til 2100 i Tyskland. Eller en Pro-Ject Debut III til 2000. 

Kunne sådan en være noget? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 16:03
Sådan er vi så forskellige. For mig giver det ikke noget med manuel betjening. Faktisk bare irritation, plus man endelig ikke må glemme en plade under afspilning, da nålen så bare står og kører i udløbet, til man engang opdager det igen.

Det er noget man skal gøre op med sig selv, hvad man vægter højest.
Og ja, er man typen der gerne vil pille og rode med sin pladespiller, for at hive mest muligt ud af den, så skal man selvfølgelig gå manuelt. Automatikken kan man alligevel ikke hive med over på en ny arm.
Er men derimod en, der bare vil købe en pladespiller og nyde den, så kan man lige så godt købe en automatisk model.
Og du kan SAGTENS få gode automatiske pladespillere, der lyder akkurat lige så godt som deres manuelle fætre. Du kan derimod også få noget tarvelig lort. Præcis som med de manuelle.

For mig er det den analoge lyd, samt de store covers der tiltrækker. Og samlerelementet selvfølgelig.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 17:39
Hvis det skal være lidt specielt til en billig penge og (automatisk) så er her et par forslag med ark i låget:

http://www.dba.dk/pladespiller-technics-sl/id-1030804544/
http://www.dba.dk/pladespiller-technics-sl-7/id-1029237850/
http://www.dba.dk/pladespiller-technics-sl-dl/id-1022799811/


Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 18:13
Hvorfor købe en gamle brugt pladespiler, når du kan købe en ganske god ny til samme pris.
Hifiklubben har en ARGON TT-2 til 1995,- incl. Ortofon pickup. 

 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvorfor købe en gamle brugt pladespiler, når du kan købe en ganske god ny til samme pris.
Hifiklubben har en ARGON TT-2 til 1995,- incl. Ortofon pickup. 

 

Fordi du kun får absolut barebones på sådan en. Du kan få vintage i LANGT højere kvalitet til de samme penge.
Min gamle Lenco kan spille røven ud af bukserne på den Argon der. Og den står mig i 700kr.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 01:12
Jeg er helt enig med Nagash! Find noget japansk 80'er (eller nævnte dual), med fuld automatik. Det fungerer bare - også årtier fremover!

M.h.t. at købe billige (skrammel) kopier, af Technics SL-12xx pladespilleren - Glem det! De ér kun det - dårlige kopier. Se f.eks. på Youtube, hvor der er diverse sammenligninger af bl.a. en Pioneer kopi og så originalen. Pioneer'en bliver kørt midt over.
Så hellere købe et pænt brugt eksemplar af en Technics.

Men igen - køb en brugt 80'er japser pladespiller, med fuld automatik - JVC, Denon, Kenwood, ONKYO m.fl.

M.v.h.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 01:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så hellere købe et pænt brugt eksemplar af en Technics.

Sidst jeg tjekkede priser på brugte SL12xx'ere fik jeg et chok - de koster fandme mere end jeg gav for min som ny i midt'90'erne!! ShockedShocked Havde jeg vidst hvad jeg ved i dag havde jeg aldrig solgt den!

Iøvrigt sjovt med den pladspiller; den har så graverende design-fejl at man tager sig til hovedet, men kan man finde et eksemplar hvor alt stadig virker vil den formodentlig overleve dig.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 01:37
Jep - netop derfor at den koster, den er praktisk talt uopslidelig, specielt til hjemmebrug.

M.v.h.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 02:18
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.h.t. at købe billige (skrammel) kopier, af Technics SL-12xx pladespilleren - Glem det! De ér kun det - dårlige kopier.

Pioneer PLX 1000 skal da være ganske glimrende. Men prisen er også en del over de billigere kopispillere, og dermed udenfor trådstarters budget. Den er heller ikke fuldautomatisk.
http://www.stereophile.com/content/gramophone-dreams-4


Redigeret af Totoronto - 30-Januar-2017 kl. 02:39
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 02:46
Jep jeg har sådan en pioneer til salg, plx 1000. Brugt meget kort tid, og er mere eller mindre fuldstændig som ny, absolut mindstepris 2800kr med rega carbon pockup 3000kr. Det er med original emballage og alt tilbehør. Kvittering garanti manualer owv. Fuædstændig wom at købe en ny lige pånær et par småridser på låget ogdet er ike slemt.
Nypis 5500kr plus pickup 300kr. Der gives ikke yderligere rabat. Fast pris
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu