recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4 DR app - Lip sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4 DR app - Lip sync

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 16:07
DR meldte tilbage til mig, at de ville bringe problemet videre til deres app-udviklere, men det er nogle måneder siden...

Jeg synes, at det ville være en god idé, hvis flere ville sende en fejlrapport til DR.

/lars
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 16:20
Det forekommer også på min iPad via DRs app.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 13:56
Jeg har ingen problemer mht lyd lip sync osv.
har i været igennem jeres egne lyd indstillinger så i er sikre på fejlen ikke opstår der
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 14:22
Jeg oplever ikke lip sync. Min DR app ligger på min iPad som via AirPlay streamer
til Apple tv 3, altså ikke 4. ATV3 er tilsluttet BeoVision 7 TV, med at HDMI kabel.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 14:28
Det fejlede også på iPad og iPhone (gennem de indbyggede højttalere og på enhedernes egne skærme) med det testklip, som DR kortvarigt havde lagt op - men det virkede fint på f.eks. Android enheder. Testklippet er desværre ikke tilgængeligt mere.

Har ikke testet på problemet aktivt længe - men det vil jeg gøre ved lejlighed. Oplevede dog stadig problemet den anden dag på Apple TV4 ved alm. brug af DR-app'en. Ikke noget problem med Netflix, HBO etc. på Apple TV 4.



Redigeret af bantam - 11-Maj-2017 kl. 14:31
/lars
Til top
Ambii Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ambii Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 14:48
Kan det være min opsætning der gør det?
Jeg har forbundet mit Apple TV4 til Harman Kardon Soundbar med HDMI. Soundbaren er forbundet til samsung fladskærm med HDMI. Kan det så være at soundbaren forsinker billedet en smule? Jeg har ikke problemer på Youtube eller på DR TV live, men skal jeg se feks matador så er det helt galt.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Ambii Ambii skrev:

Kan det være min opsætning der gør det?
Jeg har forbundet mit Apple TV4 til Harman Kardon Soundbar med HDMI. Soundbaren er forbundet til samsung fladskærm med HDMI. Kan det så være at soundbaren forsinker billedet en smule? Jeg har ikke problemer på Youtube eller på DR TV live, men skal jeg se feks matador så er det helt galt.


matador delen fejler hvertfald ikke noget.
Jeg har set det, min kæreste har set det og min far har set det. Allesammen på forskellige tidspunkter.

Prøv og få tjekket lyd indstillinger. Det er at foretrække at der kun er 1 enhed som "behandler" lyd signalet.
ryger det igennem flere som gør hver deres ting med lyden så kan det nemmere gå galt.

Det er næsten det klogeste jeg kan formulere mig med når vi snakker lyd :)
Til top
Allan G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 19:51
Som nævnt tidligere har jeg også problemer...

Ved live tv har jeg ingen problemer.
Nogen afsnit fra arkivet har heller ingen problemer (eksempelvis hr. skæg)
Ser jeg derimod Hammerslag eller i Hus til halsen, er der på samtlige afsnit stor forsinkelse mellem lyd og billede.

Mit setup er ATV4 med HDMI til Onkyo forstærker. Derfra HDMI til Samsung PS64D8000.

Jeg har prøvet indstillingsmulighederne omkring lyd i ATV4, eksempelvis "Stereo", "Dolby Digital 5.1" og "Best Possible". Der er ingen forskel....

Har ingen problem med TV2 app, infuse, viaplay eller andre, kun DR arkiv optagelser.....
Til top
SaikoManSP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SaikoManSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:58
Har samme problem som dig Allan G

Live streamer jeg, er det intet problem.

Men afspiller jeg noget fra deres biblotek, så er der libsync problemer
Til top
Allan G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 22:02
Jeg henvendte mig tilbage i Maj måned til DR support.

"Tak for fejlmeldingen.
Vi arbejder på at løse det oplevede problem med at få billede og lyd til at følge hinanden på Appel TV4.
Jeg beklager ulejligheden."

Kunne være man skulle spørge om de stadig arbejder på at løse problemet. Det er godt nok umuligt at se / høre på....
Til top
Ambii Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ambii Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 08:34
JA det ville da være lækkert.
Jeg bruger ikke Apple tv4 pga dette.
Til top
hra1975 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Februar-2018
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hra1975 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 19:06
Noget nyt i denne sag?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu