recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gamer PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamer PC

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 20:17
Så det han skriver passer ikke... at den kan køre csgo?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 20:32
Haha CSGO kræver da absolut nada. Jeg spiller det med fuld grafik på en 4 år gammel bærbar, som langt fra var toppen af poppen dengang. Så forslag om grafikkort til 2k og i7 cpu'er er forholdsvis langt ude.
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 21:14
Jeg har lige samlet en ny computer i et kabinet fra Ncases.com, det er meget småt og lige til at tage med sig. Jeg spiller bl.a. CS:GO, og har smidt et MSI H270i bundkort i, en i5 7600k, 32GB RAM og så har jeg genbrugt mit GeForce GTX 960.
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

lad mig gætte? de server cpu'er du har adgang til er v2 eller v3 modeller. - og det kan ikke betale sig at bruge dem til gamere. (i hvert fald ikke med mindre det er dualsocket modeller.) - og de bundkort koster næsten ligeså meget som en ny moderne pc.

Hvorfor mener du ikke, at "v2 eller v3 modeller kan betale sig at bruge til gamere"?

Nu ved jeg ikke lige hvilke "v2 eller v3 modeller" du specifikt hentyder til, men jeg bruger f.eks. selv en Xeon E3-1245 v2 som er mere eller mindre ækvivalent med en Core i7-3770. Fælles for begge er, at de har nok regnekraft selv til moderne spil.

Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

<SNIP>
Som bonus hvis det har betydning, så har jeg adgang til server ECC ram og cpu'er.
Men et server bundkort er vel ikke optimalt til gamer pc?

 Præcis hvilke processorer og hvilken RAM har du adgang til? Og hvis din søn fortrinsvist spiller CS:GO, så skal det siges at netop den engine, der anvendes der, er meget processor-afhængig.

Det er i øvrigt først fra Skylake arkitekturen (Core i 6xxx/Xeon E3 v5) at Intel kræver, at man bruger et motherboard med server chipset sammen med en Xeon E3 processor. Sådan en Xeon E3 v3 (Haswell) sparker pænt nok numse.


Redigeret af azrael - 28-Februar-2017 kl. 07:53
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Jeg har lige samlet en ny computer i et kabinet fra Ncases.com, det er meget småt og lige til at tage med sig. Jeg spiller bl.a. CS:GO, og har smidt et MSI H270i bundkort i, en i5 7600k, 32GB RAM og så har jeg genbrugt mit GeForce GTX 960.

Og hvis han laver et lignende setup kan han glemme alt om de 32Gbyte ram Smile

8 Gbyte er alt rigeligt hvis det kun er CS:GO (og flere andre spil for den sags skyld).




Redigeret af zulfo - 28-Februar-2017 kl. 07:27
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Som jeg har forstået det er cpu ikke vigtig, men det er grafikkort.

Det er for så vidt korrekt!

Begge dele er naturligvis vigtige, men man kommer hurtigere i besiddelse af en sufficient CPU end en sufficient GPU. En god tommelfingerregel i forhold til at bygge en gaming PC er at grafikkortet udgør mindst halvdelen af prisen for det samlede system (altså ifht ALLE øvrige komponenter til sammen), for at det hele skalerer bare nogenlunde fornuftigt og det ikke er grafikkortet der hurtigt kommer til kort og åbenbarer sig som flaskehalsen ved høje grafiske settings.

Selv til billige nyere I3 eller I5 builds bør du faktisk gerne orientere dig imod minimum et Geforce GTX 1070 (eller som absolutte minimum et Geforce GTX 1060 eller Radeon RX480, hvis du vil beskytte pengepungen og kan leve med GPU som ubalanceret flaskehals i 1-person shooters og andre action spil).

For overhovedet at komme i nærheden af at udnytte en nyere I5'er i nogen som helst meningsfuld udstrækning, bør det være minimum et GTX 1070, før det alt for hurtigt er grafikkortet der bliver den ubalancerede flaskehals for højere gamesettings, især i forhold til first-person shooters og andre action spil. Et I7 build uden mindst et par Geforce GTX1080 giver slet ikke mening i forhold til first-person shooter spil, kun i forhold til enkelte meget CPU krævende spil, f.eks. visse MMORPG's.

Har du et nyere build med en I5'er kan du blive ved med at hente mere ved en større GPU når det handler om grafiske settings i first-person shooters og andre action spil og den eneste grund til at være sky for selv det dyreste high-end kort er prisen, ikke skaleringen.

Javel, et gammelt spil som CSGO kan hurtigt maxes ud i 2K på selv mid-range GPU'er til omkring 12-1600, så et GTX 1070 er umiddelbart overkill i forhold til det. Men det kunne jo være man spillede på en 4K skærm eller man kan jo altid køre højere DSR settings på større GPU's hvis man ikke lige spiller på en 4K skærm. ...For lige at understrege pointen om skaleringen imellem CPU og GPU, selv i forhold til CSGO. 

Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:


Som bonus hvis det har betydning, så har jeg adgang til server ECC ram og cpu'er.
Men et server bundkort er vel ikke optimalt til gamer pc?

Det er fuldstændigt ligegyldigt med selve bundkortstypen (server, pro, gamer osv), hvis man ikke skal lege med overclock, stømsetting mv. Det væsentlige - alfa og omega - er selve Motherboard chipsættet der er benyttet; at der er knald nok på imellem en relativt hurtig CPU til GPU interfacet med en rigtig god GPU. - Så undersøg server bundkortenes specifikationer i forhold til det.

Mht Ram: Du kommer meget langt med 8GB (dækker til fulde alle spil i CSGO kategorien), mens 16GB kun vil være en fordel til højere setting i forbindelse med enkelte nyere spil ala Civilisation VI (Min kærestes 8GB udstyrede PC løber ofte tør for hukommelse hvis der benyttes spillets højeste settings i DX12 Windows 10 mode) ...Det sker ikke på min 16Gb udstyrede Gamer PC. ...Men det er også det første spil vi har oplevet det med.

Det er relativt marginalt hvad man vinder med hurtigere ram og forskellige ram-typer. Mængden af hukommelse (op til 16 GB) er vigtigere, særligt hvis man roder rundt i den lave ende.

Med risiko for at gentage mig selv, så er det først og fremmest en spørgsmål om velskalerende GPU og CPU og bundkortskommunikationen imellem dem der er de altafgørende faktorer.

Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:


men hvad mener i om denne her?

Den kan vel godt holde CSGO gående et par år eller hvad?

http://www.dba.dk/dell-fed-budget-gamer-33/id-1031776123/



Den kan godt spille lige præcist CSGO relativt fornuftigt (ikke prangende med høje AA og DSR værdier og lignende) på en 2K skærm, både mht. CPU og til dels GPU. Men i forhold til helheden og nyere spil, så skalerer grafikkortet elendigt i forhold resten - GPU er langt, langt, laaaangt den største flaskehals i forhold til resten af dette system, når vi generelt taler first-person shooters og andre nyere action spil.

Mit forslag er at du samler noget fornuftigt sammen af det hardware du har gratis adgang til (med oplyst/undersøgt valg af bundkort) og så i stedet kaster pengene i retning af et ordentligt grafikkort. F.eks. et Geforce GTX 1070 eller hvis du vil spare et Geforce GTX 1060 eller Radeon RX480 (De koster omkring 16-1700 kr fra ny). Du kan evt søge efter et brugt GTX 980, Radeon R9 Fury, GTX 690, eller GTX 780 - Men så heller ikke lavere, for så kommer du under GTX1060/RX480 niveau. Et sådant gamersystem på dine gratis komponenter sammen med et godt grafikkort vil give langt den mest fornuftige, kraftfulde og fremtidsegnede gamer-pc. Ovenstående "Gamer PC" fra DBA vil blive efterladt i støvet som en skildpadde i forhold til det - grundet det lille og sløve grafikkort hvis ydelse svarer til en 11 år (!) gammel high-end GPU.


Redigeret af TBC1 - 01-Marts-2017 kl. 09:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu