recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED55B6V og enheder med scart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED55B6V og enheder med scart

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:



Måske blir Mor gladere for et LCD/LED TV med indbygget scart stik. Svjv er det stadig standard udstyr


SCART er næppe standard på nogen nye TV...

Jo da, Sony ZD9 er udstyret med et ægte scartstik i fuld størrelse.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:



Måske blir Mor gladere for et LCD/LED TV med indbygget scart stik. Svjv er det stadig standard udstyr


SCART er næppe standard på nogen nye TV...

Jo da, Sony ZD9 er udstyret med et ægte scartstik i fuld størrelse.

Det er vist så undtagelsen der bekræfter reglen... LOL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:



Måske blir Mor gladere for et LCD/LED TV med indbygget scart stik. Svjv er det stadig standard udstyr


SCART er næppe standard på nogen nye TV...

Jo da, Sony ZD9 er udstyret med et ægte scartstik i fuld størrelse.

Så er det jo bare sådan et TV Mor skal ha   
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 16:03
Det var meget bedre,at få konverteret det ønskede materiale over på et medie, som ikke kræver scart . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 16:12
Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 16:16

Det er ikke der problemet ligger, det er signaltypen der er problemet, Output og Input skal passe sammen, ellers skal der anvendes en Converter for at tilpasse signalet fra en type til en anden.

Redigeret af Radiomanden - 06-Februar-2017 kl. 16:18
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 17:54
Godt jeg fik spurgt imorges, så har I aft hele dagen til at svare, og muntre jer med det lidt pudsige setup min mor kører med.
Jo det er hdd recordere.
En Sony RDR-HX 710, fra vel nærmest første fælleskøb her på Recordere.
Ren analog tuner og svimlende 160GB hdd.
Jeg købte en, og købte siden en brugt til min mor.
Nu står de begge ved hende (voila = 320GB plads!).
De er jo pænt forældede, og kan derfor kun optage via tv'ets egen tuner.

Det er en af grundene til jeg synes en opdatering på tv fronten er på sin plads, selvom hendes Panasonic X10 gør det fint billedmæssigt.
Nyere tuner (DVB-T2), og mulighed for optagelse på hdd.

MEN, det der er optaget skal jo ses, så der vil være et efterslæb, hvor det ville være rart at kunne slutte dem til via en "hæderlig analog signaltype".

Og ja, jeg ved da godt at scart er en forældet teknologi, men det vil jeg da påstå, at composite er i endnu større grad, og component vel også.
Og det understøtter tv'et åbenbart fint.

Mit eget Panasonic VT30 havde et stik hvortil der fulgte en lille adapter, som gik over i scart.
Det er det jeg savner her (selvom det er "forældet).

Jeg må lige undersøge om der er component i recorderne, det mener jeg dog ikke er tilfældet.
Nå, indtil materialet er set vil man muligvis kunne leve med composite.

Tak for svar til alle

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 06-Februar-2017 kl. 17:56
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 18:01

Der er ingen Composite mulighed på TVet, kun Component, det bruges stadig af noget udstyr, da det kan overføre signaler op til 1080i
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er ingen Composite mulighed på TVet, kun Component, det bruges stadig af noget udstyr, da det kan overføre signaler op til 1080i


Jo, det vil jeg mene der er.
Der medfølger to adaptere.
En med grønt minijack der munder ud i rød, grøn, blå hun phono (til component), og en med et gult minijack, der munder ud i gul, rød, hvid hun phono (composite video og stereo lyd).
Der er også både en grøn minijack port bagpå der hedder Component in, og en gul der hedder AV in.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 18:29
Men det er ganske ligemeget, for jeg kan se i manualen, at recorderen har Component.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 18:35

Det fremgik ikke, ihvertfald ikke så tydeligt, at der er begge muligheder, så er der ikke noget problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu