|
Køb af skærm/monitor (ikke til spil) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Vonsild ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Februar-2017 Sted: Kolding Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Februar-2017 kl. 14:22 |
Køb af skærm/monitor (ikke til spil)
Jeg har et budget på helst ikke over 3000 kr Den skal bruge sammen med min MBP Retina da jeg har flere opgaver hvor 13" bare er for lille. Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal prioritere når jeg skal vælge en skærm/monitor. 27", 32", 34" eller? 1920x1080 pixels, 3840x2160 pixels eller? Jeg skal primært bruge den til opgaver hvor jeg skal lave video transskription med CLAN som kræver plads på skærmen og fotoredigering med Photoshop som kræver gode farver. Så jeg er taknemmelig for gode råd til vigtige specifikationer og konkrete forslag til modeller. Jeg har kigget på følgende modeller men ved ikke om de er gode køb til mit formål. Dell UltraSharp U2715H Philips Brilliance B-line 272B7QPJEB Philips Brilliance BDM3270QP2 Samsung U28D590DS Jeg ser frem til at høre om jeres erfaringer og gode råd |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
4K opløsning ville være fedt, men værdien ved at købe en skærm med 2560x1440 er sådan set langt større. kan kun anbefale en Dell Ultrasharp serie. Glem 30+" de er ALT for dyre til dit budget hvis du vil have noget der bare minder om det at se på en retina skærm. FHD skærmopløsning kan ganske vist fås særdeles billigt i de store skærmstørrelser men absolut ikke anvendelig for folk der bruger mac's. Grunden er ret enkel. DPI er ganske enkelt ALT for lav, især hvis du vælger at gå i +27". Det vil ligne lego klodser i forhold til andre skærmopløsninger.
Der findes en del skærme på markedet, men hvis må erkende at DELL's infinity display's faktisk er super fedt. Kig efter 2560x1440, IPS panel (eller ah-ips) og maks 27" (dell har en 25" med 2560x1440 og det ser fantastisk ud, du kan overhovedet ikke se pixels og tekst står knivskarpt)
|
|
![]() |
|
Alinity ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2016 Status: Offline Point: 279 |
Kan kun tilslutte mig Claus og anbefale en x1440 skærm fra Dell. De er vanvittige gode. Er så glad for, at jeg gik lidt op i budget og købte sådan en.
Go for it - Just do it! |
|
![]() |
|
Vonsild ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Februar-2017 Sted: Kolding Status: Offline Point: 4 |
Prisen er nogenlunde den samme.
Jeg er mest fristet af Philips Brilliance B-line 272B7QPJEB. Den er på tilbud til 2999 kr. Dell koster lidt mere. Meget mere hvis den købes hos Dell faktisk næsten dobbelt pris. Jeg havde fået anbefalet at kigge efter Eizo men de koster jo en bondegård. |
|
![]() |
|
Jeg har bestilt en Philips Brilliance B-line 272B7QPJEB.
2560 x 1440 IPS 350 cd/m2 Kontrast 20 millioner/1 LowBlue FlickerFree SmartImage SmartErgoBase USB3 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |