|
OLED55B6V er rødlig? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Februar-2017 kl. 13:23 |
Hej.
Måske I har lidt input til dette. Jeg har netop købt et kalibreret nyt OLED55B6V, men jeg synes det er lidt mystisk at skærmen fremstår rødlig/lyserød i slukket tilstand. Det er der hvor lyset udefra eller fra tændte lamper spejler sig. Det gælder også når det er tændt, men ikke nær så tydeligt. Er alt som det skal være eller er der noget galt med mit nye tv? ![]() Redigeret af wicca - 26-Februar-2017 kl. 13:44 |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sådan ser f.eks. også mange plasma også ud. Det ser ganske normalt ud.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det du kan se, er antirefleksbehandlingen! Det ser rødligt ud, fordi lyset spredes i overfladen på skærmen - nogle farver mere end andre. Det har kun betydning for det lys som forsøger at komme udefra og "ind" til panelet. Det betyder intet for det lys, som panelets laver...
M.v.h. |
|
![]() |
|
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
Tusind tak for svar.
![]() Så er jeg helt rolig igen. |
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Plasma tv'er havde også det genskind der i slukket tilstand omend ikke så meget som LG's OLED, min far har opgraderet fra pio KRP500 til LG OLED65E og på den nye skærm er det noget tydeligere...
Men hold fast hvor er det nogle lækre TV! :-)
|
|
MORE BASS
|
|
![]() |
|
TV Kalibrering ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 10-Marts-2016 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 131 |
Det er helt normalt, men af ren nysgerrighed og off topic, hvem har kalibreret det ?
|
|
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
Mon ikke det er Elgiganten der har stået for justeringen
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
Vil du af med det
|
|
![]() |
|
Det har Elgiganten
![]() |
|
![]() |
|
Nej, det er jo super lækkert. Undrede mig blot over farven. Mit sidste TV var mere regnbuefarvet i genskinnet. |
|
![]() |
|
TV Kalibrering ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 10-Marts-2016 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 131 |
okay, har du betalt for den kalibrering ?
Prøv at gå ind i følgende indstillinger under den billede profil du bruger:
Ekspertbetjening - hvidbalance - 2 punkt - Hvad står der under Rød-Grøn-Blå ? Kig under "Trin" høj og lav. Redigeret af TV Kalibrering - 26-Februar-2017 kl. 20:51 |
|
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19555 |
Rolig nu, det er genskin i skærmen af sollyset der er mere rødligt en han er vant til!
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |