recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  123 21>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
    Sendt: 28-Februar-2017 kl. 19:08
Tag følgende som et surt opstød fra en bitter gammel mand, eller tag det som en lille heads up fra en bruger til andre brugere.

Jeg har tidligere søgt råd vedr tordenfluer i mit panasonic CX700 og har herigennem (ligeledes via flatpanels.dk) fået en masse gode råd og anbefalinger fra andre brugere der tildels kender lovgivning godt og tildels selv har haft erfaringer med tordenfluer.
Jeg køber mit cx700 i september 2015 ved Cinemagic. En fin sælger der er god at snakke med ift spørgsmål og jeg får endda også lidt rabat på mit køb.
Efter kort tid opfører tv´et sig lidt mærkeligt og der bliver hurtigt oprettet en sag ved servicebroker og mit tv afhentes. Cinemagic har oven i købet et tv jeg låner imens.
Der konstateres en fejl på boardet og mit tv laves og returneres.

Efter lidt tid opdager 14 tordenfluer, som nemt ses da jeg har ret kort afstand til mit tv. Efterfølgende stiger antallet til 22.
Jeg kontakter cinemagic, som henviser til panasonic. Panasonic henviser til deres samarbejdspartner servicebroker, som her forklarer mig at de kun tager imod sager, såfremt det kommer fra forhandler af.
Forhandler (cinemagic) fortæller mig at tordenfluer ikke dækkes af garanti og at jeg må regne med et undersøgelsesgebyr såfremt der ikke konstateres fejl.

Det gør mig lidt lunken ift videre proces, men jeg undersøger sagen ved forbrugerrådet. Her forklarer man mig en procedure ift reklamationsretten, som er den gældende paragraf i mit tilfælde.
Jeg skriver til Cinemagic, at jeg har snakket med forbrugerrådet for vejledning. Jeg skriver at jeg retter min henvendelse til dem som forhandlere og derfor er det dem jeg forventer svar fra. Jeg spørger til udbedring, erstatning eller pengene tilbage. Det afvises blankt fra cinemagic.

Fra forbrugerrådets side anbefales jeg at få servicebroker til at kigge på skærmen og får igennem cinemagic oprettet en sag, igen med den notits at jeg kommer til at betale såfremt der ikke findes fejl.

Der findes (selvfølgelig) ingen fejl og jeg bliver ringet op af sælger (jeg udelader navn, da samme sælger har anklaget mig personlig hetz og forfølgelse, efter min søgning for råd herinde), som fortæller mig at det ikke dækkes af garantien, hvilket jeg siger heller ikke er det jeg har gjort indsigelser på men reklamationsretten - uanset afvises det. 
Jeg præsenteres for 3 scenarier, enten betaler jeg 11.500kr for nyt panel, eller den skrottes for 2000kr eller den sendes retur for 1600kr.
Jeg godtager ikke forklaringen og beder om en skrifteligt argumentation på hvorfor det ikke dækkes af reklamationstretten. Sælger siger at hans skal ihvertfald ikke betale for at JEG får et nyt panel i - glem det og jeg kan jo vende tilbage når jeg har fundet ud af, hvad der skal ske med min skærm.

(Cinemagic forholder sig ikke til at lade handelen gå tilbage og ej heller erstatning).

Temmelig sur og også skuffet herfra kontakter jeg forbrugerklagenævnet, som igen anbefaler mig at oprette en sag, da jeg som forbruger ikke KAN og SKAL acceptere tordenfluer eller andre fremmedlegemer i mit tv.

Center for klageløsning´s jurist kontakter mig og beder mig en sidste gang tage kontakt til cinemagic, da mange sager kan afsluttes inden den går videre, alene fordi der er misforståelser imellem de to parter.
Jeg kontakter Cinemagic, hvor jeg forklarer at jeg er anbefales at søge en sidste løsning, som jeg forklarer (fra mit synspunkt) kan lyde på, erstatning, tilbageførelse af handel eller udbedring, da jeg faktisk er glad for min skærm. Der vedhæftes min klagesag fra forbrugerrådet.
Hører juristen ikke fra mig inden 14 dage vender hun tilbage til mig.

Tilbagesvar for jeg ret hurtigt, hvor sælger igen siger at han kontakter Panasonic og vender tilbage for et endeligt svar. (sender samme svar til juristen fra center for klageløsning).

Velvidende om at det jo netop (for 30 gang) ikke har en dyt med panasonic at gøre, men Cinemagic acceptere jeg den præmis og venter.
Jeg hører ikke en dyt i 10-11 dage og juristen kontakter mig for den videre proces. Hun spørger mig igen for en acceptabel løsning, som igen er erstatning, tilbageførelse af køb eller udbedring af skærmen. Dette går hun videre med til Cinemagic, som igen fastholder. Der er ingen fejl på skærmen og at juristen måske nok skulle kontakte panasonic som ligger inde med en viden der gør at jeg nok ikke ønskede at tage den videre. Juristen kan ikke se formålet med dette og fastholder endnu engang cinemagic i, at det er dem der er forhandlerer og dem der er gjort indsigelse imod, ergo er det cinemagic der vil anklages i sagen og dem der vil blive ansvarlig gjort, såfremt jeg gives medhold.

Uanset er der intet der giver en løsning, som juristen kan præsentere mig for og jeg anbefales at tage den videre. Hvilket jeg naturligvis gør, da jeg virkelig føler at Cinemagic bare ikke lever op til deres ansvar og ej heller udviser nogen som helst vilje til løsning.

SÅ - sagen overgår nu og der er et års behandlingstid. Tv´et vil blive indkaldt af en uvildig teknikker, som vil se på skærmen. Her vil man se om jeg har påført en skade eller andet på tv´et der giver adgang for tordenfluer mm.
Eller om tv ´et bare ikke er bygget godt nok. Force majoure som panasonic og Cinemagic kalder hændelsen kan umiddelbart ikke godtages.

Så nu må vi se hvad der sker. 
En lang smøre fra min side og ja jeg indrømmer gerne at det også er med en hvis bitterhed og følelse af afmagt at jeg skriver denne lange smøre. Men kan mine erfaringer gøre at andre ikke møder en (i mine øjne) så afvisende sælger lige så snart der opstår problemer og der handles andre steder, ja så er der sguda i det mindste en mindre der fingre i klemme hos cinemagic.
Alle anbefalinger er ihvertfald væk fra min side og jeg har nu ellers igennem mange år anbefalet dem og selv handlet ret meget elektronik til andre familie medlemmer og især til arbejdet hos Cinemagic




Redigeret af Bromberg5 - 17-Januar-2019 kl. 08:11
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 19:21
Der er bare nogle steder hvor service er en by i Rusland
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 19:31
Har også haft en latterlig sag hos dem som jeg ikke magtede at gå til Forbrugerstyrelsen med. Har aldrig handlet hos dem siden. Er nogle år siden, og kan se det ikke er blevet bedre hos dem
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 19:51
Det er bestemt ikke første gang jeg hører om Cinemagic, og det har aldrig været positivt omtale, så jeg kunne ALDRIG finde på at smide penge der eller anbefale dem.

Håber det bedste for din situation.


Redigeret af KevinL - 28-Februar-2017 kl. 19:51
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 19:56
Jeg kører en sag mod Cinemagic lige nu, med en mobiltelefon, det er bare som om at de ikke orker at høre på deres kunder, de fejer dem bare af, også selv om man er klar til at give sig lit for at mødes, og få sagen afsluttet, men NEJ det er ikke noget for dem. Så nu ligger sagen ved forbrugerrådets klagenævn, desværre tager det 1 år, at komme igennem sådan en sag. Men nu er jeg blevet stædig.

Mit råd er at man aldrig skal handle ved Cinemagic


Redigeret af HomeTheater - 28-Februar-2017 kl. 19:56
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 20:25
Jeg er vred over, at et firma håndtere en sag der åbenbart er så lige ud af landevejen. Det er at spilde andres tid, tålmodighed og ja selv følelser.

Ved godt at det ikke hjælper en pind, men pøj pøjSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 20:49
Jeg mener at det var Cinemagic som var i Kontant, for år tilbage!
Så ikke et sted jeg nogensinde vil handle. Kigger man på deres regnskaber, så har de givet underskud de sidste 5 år (nogle år endda i millionklassen). Så man skal nok være forsigtig.
Ejeren hedder Henning Lambert Pedersen.

Bromberg
Personligt mener jeg at du har grebet sagen helt forkert an - og spildt alt for meget tid og energi på denne sag! Cinemagic skulle have haft 2(!) chancer for at gøre noget ved det problem, som producenterne allerede har tabt flere sager på (tordenfluer). Efter anden gang de nægter at gøre noget ved problemet, burde du have startet klagesagen op hos Forbrugerklagenævnet....
Ja, der er sikkert et års behandlingstid, men der er ikke andet at gøre.

M.v.h.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 22:34
Du skulle aldrig have købt et Panasonic-tv. Køb et Samsung næste gang.

:)

(held og lykke med sagen. Jeg håber du vinder)
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Du skulle aldrig have købt et Panasonic-tv. Køb et Samsung næste gang.

:)

(held og lykke med sagen. Jeg håber du vinder)


Det skal man så nok heller ikke købe, var det en joke?

Redigeret af vclarke - 28-Februar-2017 kl. 23:13
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 23:31
Forstår godt din frustration.

Tillad mig dog at komme med en kommentar, der ikke handler om købelov.

Cinemagic tager dit tv ind til rep og du får tilmed et låne tv.

I næste omgang findes der ingen fejl udover tordenfluerne.

Forhandleren har i princippet ikke ansvaret for at Panasonic har lavet en utæt skærm.

Han har ansvaret for at få Panasonic til at reparere skærmen.

I det her spil bærer Panasonic en stor del af skylden.

Hold dig fra Panasonic i fremtiden er mit bedste råd. Og held og lykke med sagen.

PS. Jeg har samme er erfaring med WV og SMC biler. Bare fordi man har et stærk brand, skal man ikke skide på kunderne.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Forstår godt din frustration.

Tillad mig dog at komme med en kommentar, der ikke handler om købelov.


Og alligevel blander du dine personlige holdninger sammen med købeloven!

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Cinemagic tager dit tv ind til rep og du får tilmed et låne tv.

I næste omgang findes der ingen fejl udover tordenfluerne.


Tordenfluer er netop også en mangel ved varen.!

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Forhandleren har i princippet ikke ansvaret for at Panasonic har lavet en utæt skærm.


Det er lige nøjagtig hvad en forhandler har - iflg. købeloven! Sælger er altid den ansvarspådragende overfor forbrugeren, når det gælder fejl og mangler ved de produkter de sælger.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Han har ansvaret for at få Panasonic til at reparere skærmen.


Netop! Ud fra ovenstående.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

I det her spil bærer Panasonic en stor del af skylden.


Det "eneste" Panasonic er skyldig i er, at de muligvis har leveret et panel som er utæt. Vi ved i princippet ikke om det er værkstedet, som har været uheldige at lave hul i forseglingen, da de monterede det nye panel.
Forhandleren er derimod skyldig i, at nægte at håndtere reklamationen - da det iflg. forhandleren vil koste forhandleren penge.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Hold dig fra Panasonic i fremtiden er mit bedste råd. Og held og lykke med sagen.


Ud fra hvilken begrundelse? Det er ikke Panasonic som nægter at hjælpe kunden - det er sælger! Og hvis du i øvrigt mener at man slipper for problemer, hvis man vælger f.eks. Samsung eller Sony, så har også de to mærker nægtet ombytning af paneler/TV med tordenfluer.

M.v.h.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 07:25
Ok. Jeg skulle bare have skrevet at jeg kom med en personlig kommentar. Der beklager jeg. Glem købeloven.

Jeg mener stadig at Cinemagic yder den service de skal i første omgang.

Panasonic skal da bare se at få skiftet det Panel. Længere er den ikke.

Jeg forsvarer ikke Cinemagic. Tværtimod prøver jeg at udpege den endnu større skurk. Nemlig Panasonic.

Undskyld til alle Panasonic fans herinde.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu