recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 21>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 19:42
Claussor - jeg kan nu også godt "forstå" eller jeg ville hellere kalde det gennemskue deres procedure.
Det er bare ikke så skide heldigt som forhandler der gerne skulle levere hvad der er ift lovkrav mm.
:)
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Men essensen er vel at det er et firma der fattes penge? Ikke at jeg sympatiserer med dem på nogen måde, men jeg forstår godt hvorfor de trækker den så langt som muligt. Og helt sikkert ignorerer FS afgørelse når den tid kommer da den ikke er bindende. Nu ved jeg ikke om i er klar over hvor lidt avance der er på et tv selv til 20-30.000,- men for et firma som cinemagic der konkurrerer på EDBpriser og Pricerunner så er det ofte 50,- der tjenes hvis det ikke er tilsætning. Så jeres handler på 50.000,- eller mere de mister dem Er de nok ikke kede af at miste. Mit gæt er at cashflow er det der betyder noget, især den dag banken siger stop. Det gælder om at holde omsætning så kan man holde forretning kørende. Et tv som det der er tale om er jo en månedsløn. Og de har ikke rygdækning hos Panasonic dk PGA. parallelimport.

Igen... Jeg tager dem ikke i forsvar. Bare set fra (desperate) vinkel.

Som jeg læser dit indlæg er de da så netop ekstra hårdt ramt ad de manglende 200-500k herindefra?
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Nu ved jeg ikke om i er klar over hvor lidt avance der er på et tv selv til 20-30.000,- men for et firma som cinemagic der konkurrerer på EDBpriser og Pricerunner så er det ofte 50,- der tjenes hvis det ikke er tilsætning. Så jeres handler på 50.000,- ...


Aahhhh rolig nu! Det er da en overdrivelse der er til ar forstå. Så lidt tjenes der nu ikke - specielt ikke når man benytter parallelimport. Men ja, der er ofte kun tale om hundredekronesedler, ved TV under 15.000,-

M.v.h.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Men essensen er vel at det er et firma der fattes penge? Ikke at jeg sympatiserer med dem på nogen måde, men jeg forstår godt hvorfor de trækker den så langt som muligt. Og helt sikkert ignorerer FS afgørelse når den tid kommer da den ikke er bindende. Nu ved jeg ikke om i er klar over hvor lidt avance der er på et tv selv til 20-30.000,- men for et firma som cinemagic der konkurrerer på EDBpriser og Pricerunner så er det ofte 50,- der tjenes hvis det ikke er tilsætning. Så jeres handler på 50.000,- eller mere de mister dem Er de nok ikke kede af at miste. Mit gæt er at cashflow er det der betyder noget, især den dag banken siger stop. Det gælder om at holde omsætning så kan man holde forretning kørende. Et tv som det der er tale om er jo en månedsløn. Og de har ikke rygdækning hos Panasonic dk PGA. parallelimport.

Igen... Jeg tager dem ikke i forsvar. Bare set fra (desperate) vinkel.

læser man lidt i deres regnskab, står der helt specifikt at de havde fået 2016 til at rette op på en dårlig økonomi ved at lave parallelimport, og sætte en meget agressiv prisstruktur (skal nok læses som "med tab" for at få tilbehørssalg med) Desværre var det så ikke lige hjulpet noget som helst. 

Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2017 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Men essensen er vel at det er et firma der fattes penge? Ikke at jeg sympatiserer med dem på nogen måde, men jeg forstår godt hvorfor de trækker den så langt som muligt. Og helt sikkert ignorerer FS afgørelse når den tid kommer da den ikke er bindende. Nu ved jeg ikke om i er klar over hvor lidt avance der er på et tv selv til 20-30.000,- men for et firma som cinemagic der konkurrerer på EDBpriser og Pricerunner så er det ofte 50,- der tjenes hvis det ikke er tilsætning. Så jeres handler på 50.000,- eller mere de mister dem Er de nok ikke kede af at miste. Mit gæt er at cashflow er det der betyder noget, især den dag banken siger stop. Det gælder om at holde omsætning så kan man holde forretning kørende. Et tv som det der er tale om er jo en månedsløn. Og de har ikke rygdækning hos Panasonic dk PGA. parallelimport.

Igen... Jeg tager dem ikke i forsvar. Bare set fra (desperate) vinkel.


Som jeg læser dit indlæg er de da så netop ekstra hårdt ramt ad de manglende 200-500k herindefra?


Jeg gætter på deres cashflow er højt nok til at undvære dem.

Og til det andet med dækningsbidrag. Tro mig der sælges mange dyre tv, bærbare med videre til 0 kr. Avance. Det gjorde der også for 10 år siden da jeg var i IT branchen med egen forretning.
Til top
jan.h Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 18:44
Hej Bromberg5

Noget nyt i denne sag, eller har du lavet et forlig med dem ?

Mvh

Jan
jan.h
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 19:40
Resultatet bliver interessant at følge, idet efterfølgende link til den nyeste afgørelse omkring tordenfluer- her med en computerskærm, der sandsynligvis også er en LCDskærm - tyder på ændringer, selv om vi må håbe på det bedste


https://www.forbrug.dk/afgoerelser-ruling/forbrugeromraadet/computere-mv/20170216-forbrugeren-kunne-ikke-kraeve-gratis-rep-el-ombytn-da-computerskaerm-ikke-var-mangelfuld/
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af jan.h jan.h skrev:

Hej Bromberg5

Noget nyt i denne sag, eller har du lavet et forlig med dem ?

Mvh

Jan


Hej jan.
Intet nyt i sagen:). Der kan gå længe fik jeg forklaret.
Indgår ikke forlig - den debat har cinemagic slet ikke ønsket og med nogle meget opfindsomme og tvivlsomme forslag til hvordan jeg får min fejludbedret er jeg heller overhovedet interesseret i det
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 21:46
Er der kommet nyt?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 09:59
Havde overset der var skrevet:). Nej der er ikke kommet en dom endnu: afventer forbrugerklagenævnet. Men mon ikke der sker noget i år:)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 20:04
gaaaaab det tager sin tid i sådanne sager her, det er nu et år siden jeg havde besøg af teknikker på mit tv...

Iøvrigt så skal i huske at varmen jo er over os nu, så du må ikke have vinduet åbent, ej heller have dit tv placeret for tæt på et vindue.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 09:10
Fejl:)

Redigeret af Bromberg5 - 06-Juli-2018 kl. 09:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu