recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 1718192021>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 09:48
Tak for advarslen, der dog heldigvis kun ser ud til at gælde samtlige lcdskærme til og med 2014 modellerne fra samtlige producenter af tv-apparater. Jeg har jo tidligere undersøgt, men har ikke fundet tordenflueproblemer på de nyere apparater. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak for advarslen, der dog heldigvis kun ser ud til at gælde samtlige lcdskærme til og med 2014 modellerne fra samtlige producenter af tv-apparater. Jeg har jo tidligere undersøgt, men har ikke fundet tordenflueproblemer på de nyere apparater. 

Problemet er jo ikke tordenfluer, men rettere Cinemagics håndtering af denne specifikke sag. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 13:32
Så faldt der endelig dom i sagen her. Dommen lyder at jeg gives medhold.

Det betyder at Cinemagic er dømt til at betale mig det fulde beløb tilbage på skærmen, det har været en afstemning imellem jurister som jeg forstår det. Her har jeg flertal ift at få det fulde beløb tilbage. Cinemagic har 30 dage til at efterleve dommen.
Krav på gebyrer for undersøgelse af skam mm frafalder også.

Det er en sagsbehandling som har taget 2 år. Det er godt nok en længere proces, men som forbruger er jeg glad for at man ikke bare skal leve med tordenfluer.
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 13:42
Tillykke, det var sgu noget af et arbejde. Jeg opgave ret hurtigt overfor Samsung.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 17:39
Det har godt nog taget lang tid. Så er det spændende om Cinemagic retter sig efter dommen.
Venlig hilsen
KB
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 19:15
Jeg krydser sgu fingere for at Cinemagic retter sig efter dommen, så du endeligt kan få afsluttet denne sag.
Det er sgu godt kæmpetThumbs Up
Mvh Jesper
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 19:26
Kan du begære dem konkurs hvis de ikke betaler?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 20:02
Stor respekt herfra fordi du ikke gav op . 
 Og tillykke med resultatet 

Mvh Michael 

Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 07:34
jo - hvis man ikke modtager betaling, kan man begære dem konkurs. 
Det plejer at få folk op ad stolene...


Redigeret af Bravo - 16-November-2018 kl. 07:34
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 08:12
Ja der er en grund til at jeg endnu ikke har ønsket tillykke.

Nu er firmaet (desvære) jo ikke tvunget til at følge forbrugerklagenævnets afgørelse.
De kan nægte at accepterer nævnets afgørelse, og så skal sagen for en domstol.
Først når en dommer så har afgjort at firmaet skal betale, og hvis de så fortsat nægter at betale, så kan den komme for en fogedret, og hvis der så ikke er nogle penge i firmaet at tage, så kan det blive begæret konkurs.

Læs evt. mere her:

Jeg krydser sgu fingre for at Cinemagic følger nævnets afgørelse, og at du for dine penge retur.


Redigeret af Axlon - 16-November-2018 kl. 08:18
Mvh Jesper
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Så faldt der endelig dom i sagen her. Dommen lyder at jeg gives medhold.

Det betyder at Cinemagic er dømt til at betale mig det fulde beløb tilbage på skærmen, det har været en afstemning imellem jurister som jeg forstår det. Her har jeg flertal ift at få det fulde beløb tilbage. Cinemagic har 30 dage til at efterleve dommen.
Krav på gebyrer for undersøgelse af skam mm frafalder også.

Det er en sagsbehandling som har taget 2 år. Det er godt nok en længere proces, men som forbruger er jeg glad for at man ikke bare skal leve med tordenfluer.

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men er det i en retssag, der er faldet dom, eller bare ved Forbrugerklagenævnet? For hvis det kun er forbrugerklagenævnet, så betyder det ikke, at den "dømte" vil efterleve "dommen". Det kan firmaet bare lade være med. Det oplevede jeg selv for nogle år siden med et spisebord, jeg havde købt. Der var firmaet fuldstændig ligeglade med "dommen", og jeg måtte gå rettens vej. Først der opgav de og gav sig, da de jo godt kunne se, det bare ville komme til at koste dem en masse ekstra penge. Men jeg håber Cinemagic er mere medgørlige, eller at det er i retten, du har fået medhold:) 

EDIT: Nå, jeg fandt ud af, at det ikke var i retten, du havde fået medhold. Men håber stadig at Cinemagic bøjer sig - det bliver kun dyrere og dårligere for dem, hvis de vælger at trække sagen yderligere. Man kan virkelig undre sig over, hvor langt et firma vil gå mht. at bruge tid og penge på noget, de bare kunne have ordnet med nogle få tusinde kroner. Måske er din sag ikke lige så oplagt som min var - min var helt ude i hampen og dem bag det firma, er da helt utroligt dumme, at de ikke bare gav mig pengene tilbage eller et nyt produkt med det samme... de ville hellere (sammen med mig) bruge 2-3 år på sagen.


Redigeret af Simon R. - 16-November-2018 kl. 09:28
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Så faldt der endelig dom i sagen her. Dommen lyder at jeg gives medhold.

Det betyder at Cinemagic er dømt til at betale mig det fulde beløb tilbage på skærmen, det har været en afstemning imellem jurister som jeg forstår det. Her har jeg flertal ift at få det fulde beløb tilbage. Cinemagic har 30 dage til at efterleve dommen.
Krav på gebyrer for undersøgelse af skam mm frafalder også.

Det er en sagsbehandling som har taget 2 år. Det er godt nok en længere proces, men som forbruger er jeg glad for at man ikke bare skal leve med tordenfluer.

2 år er alt alt for lang tid, for en princip-sag, som i øvrigt er afgjort flere gange tidligere. Det er grotesk lang tid, både for dig, Bromberg, for Cinemagic og resten af befolkningen. Jeg gad godt vide hvad tiden er brugt på.

Men godt at der trods alt nu er en afgørelse. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1718192021>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu