|
Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet) |
Besvar | Side <1 1718192021> |
Forfatter | |
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for advarslen, der dog heldigvis kun ser ud til at gælde samtlige lcdskærme til og med 2014 modellerne fra samtlige producenter af tv-apparater. Jeg har jo tidligere undersøgt, men har ikke fundet tordenflueproblemer på de nyere apparater.
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
A.M.
Bruger Oprettet: 27-Maj-2017 Sted: Aarhus C Status: Offline Point: 180 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er jo ikke tordenfluer, men rettere Cinemagics håndtering af denne specifikke sag.
|
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3777 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så faldt der endelig dom i sagen her. Dommen lyder at jeg gives medhold.
Det betyder at Cinemagic er dømt til at betale mig det fulde beløb tilbage på skærmen, det har været en afstemning imellem jurister som jeg forstår det. Her har jeg flertal ift at få det fulde beløb tilbage. Cinemagic har 30 dage til at efterleve dommen. Krav på gebyrer for undersøgelse af skam mm frafalder også. Det er en sagsbehandling som har taget 2 år. Det er godt nok en længere proces, men som forbruger er jeg glad for at man ikke bare skal leve med tordenfluer.
|
|
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 360 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tillykke, det var sgu noget af et arbejde. Jeg opgave ret hurtigt overfor Samsung.
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6616 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har godt nog taget lang tid. Så er det spændende om Cinemagic retter sig efter dommen.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg krydser sgu fingere for at Cinemagic retter sig efter dommen, så du endeligt kan få afsluttet denne sag.
Det er sgu godt kæmpet |
|
Mvh Jesper
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du begære dem konkurs hvis de ikke betaler?
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Basto
Guld medlem Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
Funktioner
Tak(0)
|
Stor respekt herfra fordi du ikke gav op .
Og tillykke med resultatet Mvh Michael
|
|
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1317 |
Funktioner
Tak(0)
|
jo - hvis man ikke modtager betaling, kan man begære dem konkurs.
Det plejer at få folk op ad stolene...
Redigeret af Bravo - 16-November-2018 kl. 07:34 |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja der er en grund til at jeg endnu ikke har ønsket tillykke. De kan nægte at accepterer nævnets afgørelse, og så skal sagen for en domstol. Først når en dommer så har afgjort at firmaet skal betale, og hvis de så fortsat nægter at betale, så kan den komme for en fogedret, og hvis der så ikke er nogle penge i firmaet at tage, så kan det blive begæret konkurs. Læs evt. mere her: Jeg krydser sgu fingre for at Cinemagic følger nævnets afgørelse, og at du for dine penge retur.
Redigeret af Axlon - 16-November-2018 kl. 08:18 |
|
Mvh Jesper
|
|
Simon R.
Guld medlem Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men er det i en retssag, der er faldet dom, eller bare ved Forbrugerklagenævnet? For hvis det kun er forbrugerklagenævnet, så betyder det ikke, at den "dømte" vil efterleve "dommen". Det kan firmaet bare lade være med. Det oplevede jeg selv for nogle år siden med et spisebord, jeg havde købt. Der var firmaet fuldstændig ligeglade med "dommen", og jeg måtte gå rettens vej. Først der opgav de og gav sig, da de jo godt kunne se, det bare ville komme til at koste dem en masse ekstra penge. Men jeg håber Cinemagic er mere medgørlige, eller at det er i retten, du har fået medhold:) EDIT: Nå, jeg fandt ud af, at det ikke var i retten, du havde fået medhold. Men håber stadig at Cinemagic bøjer sig - det bliver kun dyrere og dårligere for dem, hvis de vælger at trække sagen yderligere. Man kan virkelig undre sig over, hvor langt et firma vil gå mht. at bruge tid og penge på noget, de bare kunne have ordnet med nogle få tusinde kroner. Måske er din sag ikke lige så oplagt som min var - min var helt ude i hampen og dem bag det firma, er da helt utroligt dumme, at de ikke bare gav mig pengene tilbage eller et nyt produkt med det samme... de ville hellere (sammen med mig) bruge 2-3 år på sagen.
Redigeret af Simon R. - 16-November-2018 kl. 09:28 |
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
2 år er alt alt for lang tid, for en princip-sag, som i øvrigt er afgjort flere gange tidligere. Det er grotesk lang tid, både for dig, Bromberg, for Cinemagic og resten af befolkningen. Jeg gad godt vide hvad tiden er brugt på.
Men godt at der trods alt nu er en afgørelse. |
|
Besvar | Side <1 1718192021> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |