recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Accesspoint på loft eller inde i huset?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Accesspoint på loft eller inde i huset?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Accesspoint på loft eller inde i huset?
    Sendt: 01-Marts-2017 kl. 08:58
Jeg er ved at bygge nyt hus og skal have taget en beslutning om, om jeg skal placere access points oppe på loftet, hvor det er nemt at placere dem og man ikke kan se dem, eller om jeg skal tænke tomrør ind, så de kan hænges oppe i loftet i nogle rum og hænge der og blinke og være grimme.

Hvor meget dæmper isoleringen et WiFi signal i et nyt hus? Der er jo en god halv meter.
Hvis de ikke kan fungere på loftet, havde jeg også tænkt på at placere dem på kontoret bag skrivebordet og i stuen inde i HiFi-møblet, men ved ikke om det forringer signalet væsentligt, hvis de ikke hænger i loftet?

Jeg har tænkt på nogle Ubiquity Unity access points.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 10:01
i dag bruges der som regel plastik som dampspærre så ingen problemer med wifi

Problemet ligger mere i varme og kulde på dit loft.

jeg havde valgt kabler og Ubiquity Unity    De ligner bare røgalamer og kan styres nemt   se evt testen her på recordere.

men bliver dit hus meget stort eller andre faktorer som gør du vil have flere acces punkter.
Jeg ville også trække nogle kabler til dit TV sted.
samle alle kabler og router osv i et teknikskab
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:00
Og så vidt jeg husker kan du slukke for LED på Ubiquity.
Men problemet med et loft er store temp. svingninger som kan resultere i kondens - men nu står den jo med konstant strøm så det afhælper problemet lidt.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:07
ubiquitis pro modeller er lavet til at håndtere outside, undercover miljø. så det kan vel også klare et loft.

Alternativt har de outdoor modeller.

Og ja, LED kan slukkes deri.

Hvis du vælger en rigtig "indendørs" løsning er deres AC-Lite ikke ret store. Det er klart den løsning jeg ville anbefale.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 15:23
Smid dem i dit loft "indenfor"

det er hammer nemt,og ja det er sku ikke det mest ophidsende arbejde at udføre, men det virker, og du har nem adgang såfremt du skal ændre noget, flytte på noget, opgraderer, eller udskifter hvis den sku gå i stykker eller hva ved jeg.. :) eller hvis du inviterer damer hjem for at blære dig med god wifi..


Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 21:43
Jeg ville sætte AP'et indendørs og vælge en model der understøtter POE (Power Over Ethernet) så skal du bare føre et Ethernet kabel frem til AP'et, f.eks. skjult gennem et hul op til loftsrummet hvor du kan tilslutte det til din switch/router. Det har jeg gjort med vores tplink TL-WA801ND.
Til top
Runelauritzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runelauritzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 10:11
Håber det er okay, at jeg kommer med supplerende spørgsmål i din tråd. 

Jeg har overvejet at sætte mit access point på dampspærre, altså under isoleringen. Er der andre der har erfaring med dette? 

Jeg har fået blæst papiruld isolering ind, det er bare at grave ned i dette og ligge access point oven på dampspærren. 
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 10:24
Med mindre dampsærren indeholder Alu/metal bør der ikke være væsentligt dæmpning af signal. Men temperatursvingninger og begravet i papiruld er nok ikke det mest venlige miljø.

Jeg vil stadig anbefale at placere indendørs på loftet. Så skal du bare have et lille hul til en ledning op til loftet (Ethernet med POE). Der findes APere der er ret pæne, ligner en røgalarm.
Til top
Runelauritzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runelauritzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Med mindre dampsærren indeholder Alu/metal bør der ikke være væsentligt dæmpning af signal. Men temperatursvingninger og begravet i papiruld er nok ikke det mest venlige miljø.
Det er en ren plast dampspærre, så der burde ikke være noget problem. Ift. temperatursvingninger tænker jeg ikke det burde være så voldsomt? Temperatursvingingen bør ligger over min isolering og ikke under? 

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Jeg vil stadig anbefale at placere indendørs på loftet. Så skal du bare have et lille hul til en ledning op til loftet (Ethernet med POE). Der findes APere der er ret pæne, ligner en røgalarm.
 
Jeg har købt en UAP-AC-PRO, men vil helst undgå at skulle bryde dampspærre og bore hul i loftet. 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 11:45
Du skal lige være opmærksom på om dit AP kan komme af med varmen.
Hvis du placerer den under isoleringen, kan den nemlig ikke komme af med varmen, og selvom AP'en ikke bruger særligt meget strøm, så er det trods alt alligevel 5-10W den skal af med i varme.
Mvh Jesper
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 11:45
Den må ikke ligge under isoleringen. For det første er den ikke godkendt til det og for det andet kan den ikke holde til det. UAP bliver åndsvagt varmt og under isoleringen kan den ikke komme af med den varme. Du risikere i værste fald at den bryder i brand og eftersom den er installeret forkert, så har du balladen.
Til top
Runelauritzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runelauritzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 11:58
Tak for input, den bliver ikke installeret under isoleringen. Jeg må finde ud af hvor i huset den skal installeres, for at give bedst dækning. :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu