recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til byg af gamer-pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til byg af gamer-pc

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Ryzen 7 1700 + Geforce 1070 - så er du oppe i de første 6.000 kr. Det vel næppe realistisk at få resten af komponenterne til 2.000 kr. 


Hej.

Der er kæmpe forskel på de to sidste forslag.

GTX 1060 med i5-7600K og et GTX 1070 med en AMD Ryzen CPU.

Hvis den sidste kommer for meget over budgettet kan man vente nogle måneder.

AMD har bekræftet at de kommer med Ryzen udgaver med 4 Core og 8 tråde samt 6 Core og 12 tråde her i andet kvartal. 6 Core og 12 tråde udgaven vil yde 75% af deres top R7 1800X Cpu til ca den halve pris.


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 05-Marts-2017 kl. 10:16
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 21:52
http://topdata.dk/product-config.asp?id=11316

8100 inc. Windows 10 Installeret.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

a

Der sker en masse i øjeblikket nu hvor AMD ENDELIG er tilbage med en performance der kan matche Intel, men med et langt lavere prispunkt. så det er helt sikkert værd at kigge på en løsning der er baseret på AMD Ryzen (fx et R7 1700 apu med et am4 bundkort.)

MEN grafikkortet vil jeg næsten allerede nu sige skal være et geforce 1070 som minimum.....

 
Ryzen 7 1700 + Geforce 1070 - så er du oppe i de første 6.000 kr. Det vel næppe realistisk at få resten af komponenterne til 2.000 kr. 


Redigeret af longjohn2 - 04-Marts-2017 kl. 21:45
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 20:57
altså hvis du søger bare en lille smule i hele forummet, så er der nok det meste af et dusin tråde om gamer-pc'ere og hvilke komponenter der er værd at bruge. der står tonsvis af information. 

Der sker en masse i øjeblikket nu hvor AMD ENDELIG er tilbage med en performance der kan matche Intel, men med et langt lavere prispunkt. så det er helt sikkert værd at kigge på en løsning der er baseret på AMD Ryzen (fx et R7 1700 apu med et am4 bundkort.)

MEN grafikkortet vil jeg næsten allerede nu sige skal være et geforce 1070 som minimum. Alt andet vil egentlig være dumt. Så kan du se hvor meget der er tilbage og gå ud fra det. Men det burde være til at få.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 19:36
Tak for svar

Det behøver heller ikke at være fra Proshop, hvis noget taler for at handle andre steder. Jeg har blot næsten altid handlet computerdele der, og været glad for det.

Det er ca. fire år siden jeg byggede min sidste pc, så jeg savner nok nogle helt specifikke forslag til hvilke dele vi skal se på.
/zemo/
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 17:28
Jeg købte nogle stumper fra compumail (m-atx bundkort, 7th gen i5 CPU og 8 GB ram) og havde en meget positiv oplevelse med dem. Normalt plejer jeg at købe hos BJ trading. Det jeg prøver at sige er nok at hvorfor lige præference for proshop?

Hvor end er, så var det også med henblik på et gevaldigt upgrade til spil og hvis du er i overclocking, så gå efter de nye 7xxxK processorer og en Z170 system. Det giver gode muligheder for OC.

Mit løb op i ca 3500 inkl levering og jeg valgte M-Atx fordi det passede i mit nuværende kabinet. Håber det kan give dig lidt inspiration. GFX kort kan jeg ikke rigtig byde ind på
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 17:10
Hej alle

Jeg er blevet spurgt af min nevø om jeg vil hjælpe med at bygge en gamer-pc. Jeg har bygget flere pc'er gennem tiden, men er kommet lidt bagud på hvad der er oppe at ringe nu.

Vi skal bruge:

Kabinet
Strømforsyning
Bundkort
Processor
Ram
Grafikkort
Windows 10

Skærm, tastatur og mus haves.

Den unge mand vil gerne have et kabinet med glasside og mulighed for noget lysgejl. Og gerne bærehåndtag, hvis det fås. Kan det evt. være i et mini-ITX, ellers bare ATX?

Spillene den skal kunne trække er:

For Honor
Overwatch
Battlefield 1 (det nyeste)
GTA 5
South Park: the fractured but whole

Håber I vil hjælpe med at sætte noget sammen. Jeg tror helst vi vil købe fra Proshop.

Budget ca. kr. 8000,-

På forhånd tak


Redigeret af zemo - 04-Marts-2017 kl. 17:12
/zemo/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu