recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onedrive - umlimited - nu limited
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onedrive - umlimited - nu limited

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onedrive - umlimited - nu limited
    Sendt: 06-Marts-2017 kl. 13:16
Hvad skete der lige for OneDrive ?
Har haft Office365home i nogle år nu - og tror det var i 2015 de annoncerede at OneDrive ville blive gjort "Unlimited" - og den tog jeg naturligvis imod.
 
Har således haft en status i OneDrive der fortalte mig der var 10TB til rådighed - og efterhånden havde jeg brugt 2,3 af dem.
 
Pludselig i week-enden får jeg ved logon information om at jeg er 1,3TB over max - og mine filer vil være utilgængelige hvis jeg ikke får slettet inden 3 mdr.....
Hvad er det dog for noget - først giver man fri kapacitet - og så uden forudgående varsel - eller nogen former for information - så fjerner man det bare igen !
Jeg kan da sagtens se at det giver Microsoft udfordringer hvis alle Officebrugere lægger en masse backup på deres cloud-servere. Men det kan da ikke komme som nogen overraskelse når man sådan giver folk ubegrænset plads. Er der andre der er ramt af dette ?
 
Ceefive
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 13:29
Jeg havde 100gb, som de pludselig reducerede til 5gb - der var INTET at gøre...! Jeg havde brugt de 87gb .....

Det dårlig stil..!
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Hvad skete der lige for OneDrive ?
Har haft Office365home i nogle år nu - og tror det var i 2015 de annoncerede at OneDrive ville blive gjort "Unlimited" - og den tog jeg naturligvis imod.
 
Har således haft en status i OneDrive der fortalte mig der var 10TB til rådighed - og efterhånden havde jeg brugt 2,3 af dem.
 
Pludselig i week-enden får jeg ved logon information om at jeg er 1,3TB over max - og mine filer vil være utilgængelige hvis jeg ikke får slettet inden 3 mdr.....
Hvad er det dog for noget - først giver man fri kapacitet - og så uden forudgående varsel - eller nogen former for information - så fjerner man det bare igen !
Jeg kan da sagtens se at det giver Microsoft udfordringer hvis alle Officebrugere lægger en masse backup på deres cloud-servere. Men det kan da ikke komme som nogen overraskelse når man sådan giver folk ubegrænset plads. Er der andre der er ramt af dette ?
 
Ceefive


Du kan da umuligt mene at Microsoft ikke har givet dig et forudgående varsel? Hvad kalder du det så at du har 3 måneder til at få styr på dine filer?
Dårlig stil kan de vel anklages for...men ingen information, det synes jeg ikke!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 17:22
Det er efterhånden et år siden at de lavede om på nye abbonenters plads.. Har selv kun haft 1TB plads i de sidste 14 måneder, hvordan du har formået at bibeholde dine 10TB ved jeg ikke. 


Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 17:24
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 18:56
Der må være noget info fra MS som er gået din næse forbi. Det er længe siden de meldte ud at den frie plads ville blive anulleret. Der var bla. En del som brugte det til at lagre deres rippede film. Kan du ikke bare dele dit 365 åbb. med familien, de får jo også hver 1TB plads..
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 21:30
Problemet er, at vi alle bliver straffet, fordi der altid er nogle spassere, som skal udnytte tingene! Microsoft skrev bl.a. i deres begrundelse, at nogle (mange?) OneDrive ejere, f.eks. benyttede deres OneDrive til TV-optagelser. Altså de brugte massivt meget plads på det lo*t...

M.v.h.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 08:57
Så må de jo tænke tingene igennem, inden de lover ubegrænset plads :)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Problemet er, at vi alle bliver straffet, fordi der altid er nogle spassere, som skal udnytte tingene! Microsoft skrev bl.a. i deres begrundelse, at nogle (mange?) OneDrive ejere, f.eks. benyttede deres OneDrive til TV-optagelser. Altså de brugte massivt meget plads på det lo*t...

M.v.h.

Helt ærlig Henrik. De "få" brugere er da ikke spassere. 
De så en mulighed og de tog dem. 
De eneste der kan klantres her er da MS for ikke at tænke deres koncept igennem. 
Men selv de er ikke spassere.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

Der må være noget info fra MS som er gået din næse forbi. Det er længe siden de meldte ud at den frie plads ville blive anulleret. Der var bla. En del som brugte det til at lagre deres rippede film. Kan du ikke bare dele dit 365 åbb. med familien, de får jo også hver 1TB plads..
 
Korrekt - jeg har misset al info om ændringer i Ondrive til Office365. Googlede nu og fandt forskellig info.
Har så åbenbart været heldig det først er nu jeg bliver ramt af det. Synes nu godt Microsoft kunne have sendt en kundeinfo ud om en så væsentlig ændring i betingelserne.
 
At det kommer som en overraskelse for Microsoft at nogen bruger flere TB af et ubegrænset online lager til at backe en masse data op - ja det kan da undre. Jeg bruger da selv de ca. 2,3 TB i dag bl.a. til backup af mine private videooptagelser i forskellige formater - hvad havde de regnet med ??? Film og billeder jeg selv har alle rettigheder til og som jeg bare gerne vil have en sikkerhedskopi af i skyen hvis en katastrofe indtræffer. Betragter ikke mig selv som en "spasser" der asocialt udnytter noget og tager fra fællesskabet. Jeg gør jo da bare brug af den service Microsoft tilbød mig som en del af et abonnement jeg betaler for.
 
Ceefive
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 14:43
Microsoft HAR mailet ud omkring dette!

Der er ingen som er efter dig, for at bruge et par TB. Men der var øjensynligt nogle - ude i verden - som har brugt massivt mange TB.

M.v.h.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Microsoft HAR mailet ud omkring dette!

Der er ingen som er efter dig, for at bruge et par TB. Men der var øjensynligt nogle - ude i verden - som har brugt massivt mange TB.

M.v.h.


Hej.
Er der nogle bestemte regler for hvad man må lægge op .
Mvh.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu