recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 4000 og SONOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 4000 og SONOS

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 22:50
Vi starter lige fra bunden: Du er ikke alene om problematikken med at PP2E slukker. Det er ikke sikkert at der er noget at gøre bed det.

Angående de to andre spørgsmål, bør BOSSCOM Powerlink Switch være svaret på dine problemer. Sonos ind i powelink switch og så ellers almindelige powerlink singnaler til dine højttalere.

Men som altid: spiller du ikke særligt højt, vil også dens "auto OFF" kunne drille dig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pixiball Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pixiball Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 22:17
Hej

Ved ikke lige hvordan jeg skal begynde, men jeg har et par problemer i forbindelse med mit anlæg som irriterer mig og som jeg håber at nogle kan hjælpe med. 

Anlægget består af flg. 
Forskellige SONOS højtaler rundt i huset.
2 x Beolab 4000 højtaler forbundet via Line til SONOS Connect (analog audio out)
Pladespiller PRO-JECT RPM 1 som er forbundet til 
NAD Phone Preamp PP2e (MM indgang) som igen er forbundet til SONOS Connect (analog audio in).

Håber det giver overblikket :-)

Problem 1) Når jeg afspiller plader som indeholder stille passager, slukker højtaleren efter få sekunder. Hvor sker det og hvordan kan det løses?

Problem 2) Når der afspilles musik via SONOS (f.eks. iPhone) står en ene højtaler og "klikker" i relæet og en gang imellem kan man se at den grønne diode bliver rød. Hvorfor og hvordan kan det løses?

Problem 3) NAD'en slukker/går på standby når den ikke har været aktiv i et stykke tid. Findes der en løsning på det?

Hvis der er alternativ til mit anlæg, imødekommes de også.

Har prøvet at have en BOSSCOM Powerlink Switch for Airplay monteret på anlægget mellem højtaler og SONOS Connect - hvilket umiddelbart virker som spild af penge.

Håber at der er nogle der har ideer og råd i forbindelse med ovenstående :-)


Redigeret af pixiball - 18-Marts-2017 kl. 22:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu