recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nero eller lign til Mac?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nero eller lign til Mac?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

[
Ja det er en TV optagelse som ligger i VLC afspilningsprogram. Ca 130 min, 3,18 GB. Kan fint være på en dvd, så det er vel SD kvalitet?


Nej, det kan du så absolut ikke gå ud fra!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Ja det er en TV optagelse som ligger i VLC afspilningsprogram. Ca 130 min, 3,18 GB. Kan fint være på en dvd, så det er vel SD kvalitet?
Hm.. Kunne måske godt være i SD, men i MPEG4 format hvor DVD er MPEG2. Wink
Så skal stadigvæk konverteres for at lave ægte DVD format. Dead

Har manden ikke en PC/Mac/andet der kan afspille fra USB, det er meget nemmere uden konvertering. LOL

Mvh. JørgenT

Han har en bærbar windows PC med drev går jeg ud fra. Har hjulpet ham med at skaffe et hdmikabel, så PC'en afspiller TV2 Play på TV'et. Så han kan vel bare afspille dvd'en der på?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

[
Ja det er en TV optagelse som ligger i VLC afspilningsprogram. Ca 130 min, 3,18 GB. Kan fint være på en dvd, så det er vel SD kvalitet?


Nej, det kan du så absolut ikke gå ud fra!

Hvad så?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Han har en bærbar windows PC med drev går jeg ud fra. Har hjulpet ham med at skaffe et hdmikabel, så PC'en afspiller TV2 Play på TV'et. Så han kan vel bare afspille dvd'en der på?
Ja. data DVD burde i så fald være lige til at afspille med VLC eller Windows media player, som måske godt kan brokke sig over "ukendt" format, men gør det alligevel.  LOL

Ellers ud på en USB memory stick.

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 23-Marts-2017 kl. 17:34
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Han har en bærbar windows PC med drev går jeg ud fra. Har hjulpet ham med at skaffe et hdmikabel, så PC'en afspiller TV2 Play på TV'et. Så han kan vel bare afspille dvd'en der på?
Ja. data DVD burde i så fald være lige til at afspille med VLC eller Windows media player, som måske godt kan brokke sig over "ukendt" format, men gør det alligevel.  LOL

Ellers ud på en USB memory stick.

Mvh. JørgenT


Tak! Det prøver vi
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 18:08
Prøv lige og skelne i mellem en rigtig DVD og DVD som data disk det er altså 2 forskellige formater. 
Hvis din fil skal afspilles som en decideret DVD og ikke som data disk skal den være i UDF format og disken skal indholde en video_ts mappe med vob filer etc., dvs. din fil skal konverteres og det gælder uanset om det gøres på Mac eller PC. Toast klare fint dette på en Mac. iLive som indholder iDVD kan det samme og var tidligere pre installeret på Mac, hvilket det ikke er mere og skal installeres ved siden af.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Prøv først Burn, som er gratis:

Hvis du vil have noget lignende Nero på PC, så er det Toast:

men Toast får dårlige anmeldelser her:

Toast skulle kunne lave en simuleret blu-ray disk brændt på en DVD, men jeg prøvede i går, og disken kunne ikke læses i min OPPO.

Ellers har Toast Titanium klaret alt andet, jeg har lavet.
Det lader til at Safari skal opdateres for at jeg kan anvende de programmer. Men kan ikke finde ud af at opdatere Safari. Er det fordi den hænger sammen med iOS på computeren, der pt er 10.9.5?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 14:31
Hvorfor kører du sådan en gammel version af MacOS

Men prøv evt om du kan downloade iDVD, ved ikke om det virkede mere, men det var sådan man let kunne lave en dvd på mac i gamle dage.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det lader til at Safari skal opdateres for at jeg kan anvende de programmer. Men kan ikke finde ud af at opdatere Safari. Er det fordi den hænger sammen med iOS på computeren, der pt er 10.9.5?


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor kører du sådan en gammel version af MacOS

Men prøv evt om du kan downloade iDVD, ved ikke om det virkede mere, men det var sådan man let kunne lave en dvd på mac i gamle dage.

Hvis jeg skal være ærlig, så ligger den og samler støv.

Det nye OS hedder High Sierra, og er bl.a. optimeret til SSD lagring. Jeg er ikke interesseret i at min Mac skal blive endnu langsommere. Den er mærkbart langsomme i dag end da den var ny.

Kigger efter iDVD.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 15:01
Har bestemt ikke oplevet at min iMac blev langsommere med High Sierra.

Hvis du ikke bruger den, hvorfor så ikke sælge den.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har bestemt ikke oplevet at min iMac blev langsommere med High Sierra.

Hvis du ikke bruger den, hvorfor så ikke sælge den.

Ok. Jamen den er nok ikke så meget værd. Late12 udgave. Købt august 14
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu