recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nero eller lign til Mac?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nero eller lign til Mac?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 15:07
iDVD ligger på dvd'en iLife '09.

Men jeg tror ikke det dur alligevel, da din film sikkert er i HD.
Venlig hilsen
KB
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har bestemt ikke oplevet at min iMac blev langsommere med High Sierra.

Hvis du ikke bruger den, hvorfor så ikke sælge den.

Ok. Jamen den er nok ikke så meget værd. Late12 udgave. Købt august 14
smid en sdd i, så er den flyvende igen.

Måske ikke til 4k redigering, men til alm brug er den sikkert fin
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har bestemt ikke oplevet at min iMac blev langsommere med High Sierra.

Hvis du ikke bruger den, hvorfor så ikke sælge den.

Ok. Jamen den er nok ikke så meget værd. Late12 udgave. Købt august 14
smid en sdd i, så er den flyvende igen.

Måske ikke til 4k redigering, men til alm brug er den sikkert fin

Det kan jeg ikke finde ud af
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

iDVD ligger på dvd'en iLife '09.

Men jeg tror ikke det dur alligevel, da din film sikkert er i HD.

Hvor finder jeg den dvd.
I første omgang er det CD’er der skal brændes.
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 19:36
brug handbrake, det er gratis og kan alt det du efterspørger.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 20:34
velkommen til hoejfed - men måske du skulle læse tråden lidt igen! - det drejer sig ikke om ripning, men modsat - der skal LAVES videoer der kan læses i alm dvd-afspillere. Handbrake hjælper ikke en døjt her. og det er desværre en gammel tråd som Kampus genoplivede.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

iDVD ligger på dvd'en iLife '09.

Men jeg tror ikke det dur alligevel, da din film sikkert er i HD.

Hvor finder jeg den dvd.
I første omgang er det CD’er der skal brændes.
Det flyver rundt med hel- og halvhjertede råd og tips om alt muligt. Igennem hele tråden er der snak om en DVD der skal brændes. Nu snakker du om en CD. Jeg er hægtet af.
/zemo/
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 23:24
Jeg ved godt at jeg er spydig og ikke hjælper, men mac er fuldstændig ligesom en windows maskine. Hvis man skal lave noget som er en smule ud over det sædvanlige, så bliver man sendt på safari uden guide. Eneste forskel er at der er et større gratis udvalg til windows.
Ofte når én udvikler noget godt på mac, skal der tjenes penge på det. Der er ikke meget freeware ånd tilbage fra de gamle mac dage.

Btw. Toast er et godt program.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 07:56
En musik cd kan iTunes klare, men det er ikke meget information, der gives i denne tråd, så jeg ved ikke om det er det, der skal laves.

https://support.apple.com/kb/PH19494?locale=da_DK

Redigeret af lunddal - 09-Oktober-2017 kl. 07:56
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 10:10
Ok, jeg startede tråden op i sin tid med et behov for at brænde en dvd for at hjælpe en ven. Han kunne ikke se serien om drengene på Børnehjemmet færdigt, fordi TV2 Play gik ned i sidste afsnit, og de ikke ville kompensere ham ved at give adgang til Arkiv. Så synes jeg faktisk det var ok at brænde en dvd for at hjælpe ham.

Da jeg stadig mangler et brugbart brænderprogram, fordi jeg nu har behov for at få lavet kopier af CD’er i én til én til bilen. Har ikke brug for mp3 eller datadisc som Mac jo udmærket kan klare. Fortsatte jeg på denne tråd, som jo i bund og grund handler om:

Hvilket gratis brænderprogram er bedst til Mac?

Redigeret af Kampus - 09-Oktober-2017 kl. 10:15
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 15:33
der er stort set ingen programmer mere til at brænde CD'ere. Det har USB-nøglen og internettet ødelagt. 
Den nok mest omfattende liste findes her https://www.videohelp.com/software/sections/burn
Men som du nok kan se, så er Apple kompatibilitet mærkbart fraværende. Så den bedste måde er nok i virkeligheden https://support.apple.com/kb/PH19493?locale=da_DK
- og det har du allerede.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 15:49
Jeg bruger, når jeg har behov for det, det program som hedder "Burn" til mac. Det er gratis og kan hentes her: 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu