recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hue og LK Korrespondance problemer!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hue og LK Korrespondance problemer!

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
pandaym Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pandaym Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hue og LK Korrespondance problemer!
    Sendt: 12-April-2017 kl. 19:22
Hej!

Jeg har Philips Hue i hjemmet, og det fungerer egentligt perfekt alle steder undtagen et. I vores alrum har vi korrespondance kontakter, så der er 3 steder man kan tænde det samme udtag. Den ene kontakt har en dæmper på. Dæmperen virker ikke med Hue, og det er egentligt intet problem. Men jeg kan ikke tænde min lampe på kontakten desværre! Jeg er nødt til først at tænde pæren i min Hue app, og derefter tænde på kontakten før der er lys. Når jeg slukke pæren, kan jeg kun gøre det via Hue appen, kontakten har ingen effekt.

Min midlertidige løsning er at jeg har en automatisk scene der tænder kl 16, så når jeg kommer hjem og tænder på kontakten er der lys. Jeg slukker så lyset om aftenen med Siri. Men det er uhandy man ikke kan tænde og slukke som normalt.

Hvad gør jeg ? :-)

Redigeret af pandaym - 12-April-2017 kl. 19:23
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:15
Mit gæt er at hue trækker dit lidt strøm. Kan du slå dæmper fra?
Hvis du har flere pære, så prøv at sætte en glødepære på det ene udtag, dette burde bekræfte hvis min teori holder
BaaaaaH
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:19
Hvad med blot at skifte dæmpekontakten?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:20
Min ikke han lige dk finde ud af om det er det der er problemet? De kontakter er lidt pebrede
BaaaaaH
Til top
pandaym Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pandaym Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:25
Hej :)

Jeg tror måske jeg har formuleret mig lidt forkert. Men det er alle 3 kontakter til det udtag, der ikke virker. Hue virker perfekt i alle andre rum i mit hus, hvor der ikke er korrespondance/flere kontakter til samme lampe udtag.

Jeg ved ikke lige om jeres forslag stadig er relevante med den ekstra info. Men jeg vil gerne prøve at slå dæmperen fra. Er det noget jeg selv kan/må gøre?
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:29
Det må du godt. Men hvis der f.eks sidder 3 hue pære på den dæmper, så prøv at skifte den ene ud med en glødepære.
BaaaaaH
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:31
De 2 andre kontakter du har er jo sat til din dæmper, derfor spiller dæmperen en stor rolle
Til top
pandaym Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pandaym Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:32
De 3 kontakter med korrespondance styrer kun 1 udtag i loftet, hvori der hænger en lampe. Det fungerede fint da jeg havde en glødepære i, med tænd/sluk og dæmpning og det hele. Men siden jeg skiftede til Hue i den, har jeg haft problemerne.

Jeg skal gå i min Hue app og tænde pæren. Så giver den lige et hurtigt blink og går ud, og så skal jeg tænde på en af de 3 kontakter, så er der lys. Når jeg så skal slukke, skal jeg slukke det i Hue appen, her har kontakten ingen effekt.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:35
Præcis.. hue bruger ca 1 watt når den er slukket. Og ca 7 watt når den er tændt..
Mange dæmpere kræver at man minimum trækker x antal watt.
Og jeg tror at din hue er under det niveau.
Har du kun 1 lampe fatning?
BaaaaaH
Til top
pandaym Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pandaym Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:37
Ja, det er bare sådan et enkelt lampeudtag i loftet hvor de 3 kontakter har fat i. Vil det sige jeg skal skifte dæmper kontakten ud med en anden type LK kontakt så kører det formentlig?
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:39
Jap
BaaaaaH
Til top
pandaym Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pandaym Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:39
Den ene af de 3 kontakter der har dæmper ligner den her: https://www.el-grossisten.dk/fuga-lysdaemper-mek-s-300lr-hvid.html?utm_source=google_shopping&m=Abstract&gclid=Cj0KEQjww7zHBRCToPSj_c_WjZIBEiQAj8il5KSJkq4x5JheRixwWJ74-3TjFH5IguGiqFfMEXRh1v0aAqZC8P8HAQ
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu