recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er deling af streaming konto lovligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er deling af streaming konto lovligt?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
rasse4 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2017
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasse4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er deling af streaming konto lovligt?
    Sendt: 14-April-2017 kl. 06:32
Er deling af streaming konto lovligt?

Jeg er faktisk en smule i tvivl, om det er lovligt at dele sin Netflix eller Viaplay konto.
Ikke desto mindre, har jeg fundet denne side, som gør det muligt for folk, at finde nogen at dele med.

https://ppr890.wixsite.com/streamsharedk

Hvis det er ulovligt vil jeg ikke rode mig ud i det. Men er det lovligt, så sparre jeg gerne de penge.

Mit spørgsmål er, om det er lovligt at dele kontoer og bruge sider som førnævnte?. 

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 07:55
Hej.
For at gøre det nemmere,så hold det i en tråd.
Mvh.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 09:25
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 10:09
Mon ikke det skulle have været: "One does simply not"....

M.v.h.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 11:48
Det er jo nemt nok at læse i deres vilkår hvad de selv syntes.

Sakset fra Viaplay, "Du må kun benytte Tjenesten til personligt og privat brug, og således ikke til kommercielt eller offentligt brug, medmindre andet udtrykkeligt forudgående er skriftligt aftalt."
https://viaplay.dk/aftalevilkar

Sakset fra Netflix, "To maintain control over the account and to prevent anyone from accessing the account (which would include information on viewing history for the account), the Account Owner should maintain control over the Netflix ready devices that are used to access the service and not reveal the password nor details of the Payment Method associated with the account to anyone."
https://help.netflix.com/legal/termsofuse

Så det er nok ikke lovligt.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 12:27
Har på et tidspunkt spurgt Viaplay om min søn må bruge det hjemme ved sin mor og som jeg forstod det var det ikke noget problem.

Redigeret af jan203 - 14-April-2017 kl. 12:27
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Det er jo nemt nok at læse i deres vilkår hvad de selv syntes.

Sakset fra Viaplay, "Du må kun benytte Tjenesten til personligt og privat brug, og således ikke til kommercielt eller offentligt brug, medmindre andet udtrykkeligt forudgående er skriftligt aftalt."
https://viaplay.dk/aftalevilkar

Sakset fra Netflix, "To maintain control over the account and to prevent anyone from accessing the account (which would include information on viewing history for the account), the Account Owner should maintain control over the Netflix ready devices that are used to access the service and not reveal the password nor details of the Payment Method associated with the account to anyone."
https://help.netflix.com/legal/termsofuse
Så det er nok ikke lovligt.


Ja, men det er jo som der fremhæves kun udbydernes egne betingelser og aftalevilkår - De kan worst case scenario sikkert vælge at ophæve dit abonnement hvis du ikke overholder aftalens præmisser. Men det er jo ikke det samme som at det er ulovligt - som ifølge landets offentlige lov og ret. Jeg kender ikke status, men man skal vel gå til landets gældende lovtekster for at finde ud af og det er regulært ulovligt og strafbart - og ikke blot udgør et aftalebrud med udbyderen. 


Redigeret af TBC1 - 14-April-2017 kl. 12:54
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 13:01
Netflix har flere gange udtalt at de syntes det er helt fint hvis man deler, idet de regner med at sælge flere Abn. Ved at mange flere har råd, ved ikke om det regnestykke holder. Jeg tror at det er ret udbredt at man deler password.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Det er jo nemt nok at læse i deres vilkår hvad de selv syntes.

Sakset fra Viaplay, "Du må kun benytte Tjenesten til personligt og privat brug, og således ikke til kommercielt eller offentligt brug, medmindre andet udtrykkeligt forudgående er skriftligt aftalt."
https://viaplay.dk/aftalevilkar

Sakset fra Netflix, "To maintain control over the account and to prevent anyone from accessing the account (which would include information on viewing history for the account), the Account Owner should maintain control over the Netflix ready devices that are used to access the service and not reveal the password nor details of the Payment Method associated with the account to anyone."
https://help.netflix.com/legal/termsofuse
Så det er nok ikke lovligt.



Ja, men det er jo som der fremhæves kun udbydernes egne betingelser og aftalevilkår - De kan worst case scenario sikkert vælge at ophæve dit abonnement hvis du ikke overholder aftalens præmisser. Men det er jo ikke det samme som at det er ulovligt - som ifølge landets offentlige lov og ret. Jeg kender ikke status, men man skal vel gå til landets gældende lovtekster for at finde ud af og det er regulært ulovligt og strafbart - og ikke blot udgør et aftalebrud med udbyderen. 




Ja, det er jo "kun" udbydernes retningslinjer, så jeg tror nu heller ikke at de kommer efter en med bål og brand.
Men det kunne være spændende og finde ud af hvordan lovgivningen er på dette punkt, når man tænker på de bøder og straffe der bliver givet når det kommer til cardsharing, som man vel godt kan sige at deling af kontooplysninger lidt kan sammenlignes med.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 13:06
Det er i orden at gøre hos Netflix. Det har deres direktør i hvertfald udtalt :)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Det er i orden at gøre hos Netflix. Det har deres direktør i hvertfald udtalt :)

Altid rart, at der rives en sætning ud af kontekst, som dermed uretmæssigt giver et forkert indtryk.
Ganske rigtigt, at han har udtalt, at deling værdsættes, men i samme husholdning. Og hvis et barn flytter på college, men ikke når de stifter egen familie/husholdning.
Så nej, i Netflix's øjne er det ikke tilladt, at dele konto udenfor husstanden.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Mon ikke det skulle have været: "One does simply not"....

M.v.h.


Nej.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu